Toon posts:

Abit NF7-S raar geval ivm usb 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NF7-S rev 2.0, werk met win xp pro op. Om usb 2.0 te krijgen moet je dus service pack 1 installeren, wat al lang gebeurd is maar toch blijft hij telkens ik een usb 2.0 apparaat inplug aangeven dat er een snel apparaat is aangesloten op een trage bus en hij gaat ook echt nie vooruit :?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 17:31

megaleo

Special member

Heb je wel de juiste drivers geinstalleerd? Stomme vraag misschien maar je weet maar nooit. ;)
Of een bios instelling zou misschien ook nog kunnen.
Hoe lang heb je dat mobo al?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Sommige chipsets (zoals VIA) hebben een USB patch nodig. Staat op www.viaarena.com

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:34

Piggen

Lekker bakkie

Maar dit is een nForce2 bord, Dreeke :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik had dat ook (Heb ook een NF7-s (rev. 2)) en ik moest handmatig* na SP1 de USB-controller nog installeren. Drivers hoef je er niet voor te downloaden, die heeft Windows zelf al, dus de controller wordt automatisch 'gezien' en geïnstalleerd... :)

*Bij Apparaatbeheer -> Eigenschappen op de USB-controller -> Tabblad Stuurprogramma -> Stuurprogramma bijwerken -> Windows laten zoeken / Wijzen naar je system(32) map -> Done! :)
mpmad schreef op 08 juni 2004 @ 17:00:
Maar dit is een nForce2 bord, Dreeke :)
Dreeke gaf het dan ook als een voorbeeld ;) Maar je hebt gelijk, voor de nForce 2 is er voor zover ik weet, geen patch om USB gaande te krijgen... :)

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2004 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij usb controllers heb ik
-samengesteld usb-apparaat
-standard openHCD usb host-controller (2 keer zelfs)
-usb-apparaat voor massaopslag
-usb-hoofdhub (ook 2 keer)

welke van die moet ik dan "updaten" heb het net geprobeerd met de bovenste van de stardard openHCD usb host-controllers en windows vond daar niks voor

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:12:
bij usb controllers heb ik
-samengesteld usb-apparaat
-standard openHCD usb host-controller (2 keer zelfs)
-usb-apparaat voor massaopslag
-usb-hoofdhub (ook 2 keer)

welke van die moet ik dan "updaten" heb het net geprobeerd met de bovenste van de stardard openHCD usb host-controllers en windows vond daar niks voor
Bij mij was het de USB-hoofdhub geloof ik... :)
Er staat denk ik een ! bij, met een beetje pech, bij al die apparaten... :/

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2004 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm excuse me, ik had erover gekeken :o
maar het is in orde nu denk ik, de ! is weg en windows gaf aan dat alles geinstalleerd was + de usb apparaten vielen ff uit tijdens de installatie en erna weer terug op. Weet niet direkt hoe ik kan controleren of het nu effectief 2.0 is maar zal nu wel zeker :) thx all

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:20:
maar het is in orde nu denk ik, de ! is weg en windows gaf aan dat alles geinstalleerd was + de usb apparaten vielen ff uit tijdens de installatie en erna weer terug op. Weet niet direkt hoe ik kan controleren of het nu effectief 2.0 is maar zal nu wel zeker :) thx all
Als al je USB-apparaten de verbinding verloren, en later weer vanzelf opnieuw terug komen, is het goed en heb je nu USB 2.0 :)

Verwijderd

Topicstarter
ok thx dan is het in orde _/-\o_

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:45:
ok thx dan is het in orde _/-\o_
You're welcome...
Had zelf ook een keer dat probleem, lostte ik toen op deze manier op... ;)

Verwijderd

GJ-tje schreef op 08 juni 2004 @ 19:41:
[...]
Als al je USB-apparaten de verbinding verloren, en later weer vanzelf opnieuw terug komen, is het goed en heb je nu USB 2.0 :)
He, dit was ook mijn oplossing voor de problemen met mijn NF7-S en mijn webcam. Die deed altijd vreemd, maar nu dit opnieuw te hebben gedaan werkt het perfect :*)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:20:
Gewoonlijk zal er "Enhanced host controller" ergens tussen staan. De enhanced duidt op USB 2.0 :)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
ik denk toch dat mijn LTP1 poort en USB stuk zijn me printer kan ie niet correct installeren vind ie wel, maar als ik bijv me microsoft muis in me usb poort druk vind ie nix, hp printer vind ie ook nix, webcam ook nix denk dat toch me usb poorten op me nf7-s verrot zijn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:54:
[...]

He, dit was ook mijn oplossing voor de problemen met mijn NF7-S en mijn webcam. Die deed altijd vreemd, maar nu dit opnieuw te hebben gedaan werkt het perfect :*)
LOL nu je dat zei ging ik ook nog is men quickcam messenger proberen omdat die ook van in het begin niet werkte (had ondertussen al een creative gekocht) en die doet het nu ook perfect! :o

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
GJ-tje schreef op 08 juni 2004 @ 17:07:
Ik had dat ook (Heb ook een NF7-s (rev. 2)) en ik moest handmatig* na SP1 de USB-controller nog installeren. Drivers hoef je er niet voor te downloaden, die heeft Windows zelf al, dus de controller wordt automatisch 'gezien' en geïnstalleerd... :)

*Bij Apparaatbeheer -> Eigenschappen op de USB-controller -> Tabblad Stuurprogramma -> Stuurprogramma bijwerken -> Windows laten zoeken / Wijzen naar je system(32) map -> Done! :)
Sorry dat ik deze omhoog schop, maar het volgende is wellicht interessant voor diegenen die deze topic via de search vinden:

Ik zat met hetzelfde probleem als TS, maar nadat ik de stuurprogramma's voor alle drie de hostcontrollers had bijgewerkt bleef het probleem. Toen ik nogmaals in apparaatbeheer keek, bleek er nog een usb host controller in te staan, echter niet bij de rest van de usb dingen, maar onder Overige. Hier stond idd een uitroepteken voor. Nadat het stuurprogramma was bijgewerkt, werkten mijn USBpoorten netjes als USB2.0 :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Pagina: 1