MS office remote install

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik weet niet of iemand hier dit ook maar interesant vindt maar ik ben begonnen met een howto remote install voor MS office. Als iemand intresse heeft moet hij even hier kijken. http://www.geocities.com/alpha_bravo_a_b/remoff.doc
Deze kan je met save as opslaan. Wil je het gewoon in html lik dan hier
http://www.geocities.com/alpha_bravo_a_b/remoff.html
Het is nu nog maar een erg simpel begin maar toen ik hier vanochtend info over wou hebben kon ik nergens hier ook maar iets vinden. Dus toen dacht ik van ach of ze weten het niet of het interreseert ze niet. In geval 1 kan ik ze op de hoogte brengen in geval 2 kunnen ze me negeren;)
Nog even enkele woorden zodat als mensen ze zoeken ze ook werkelijk waar kunnen vinden. En dat jullie weten wat er allemaal instaat
ORC office resource kit
CIW custum install wizard
ms office netwerk install

ps ik heb hem met xp getest en daar werkt hij in iedergeval mee kan iemand hem met andere versies ook testen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 21:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

dode link :s

[ Voor 9% gewijzigd door Bud_s op 08-06-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klik een keer op refresh. Ik ben bezig met het opzetten van een eigen server maar voor nu is dit alles wat ik kan bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 23465657 keer op refresh geklikt.... dode link helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 09:22
probeer eens een keer "Save As" dat werkte bij mij wel, het docje kon ik niet openen door erop te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry mensen het ging niet helemaal volgens wens dus ik probeer het nu zo. Dit is een heel snel html bestand gemaakt dat even er ongeveer hetzelfde eruit ziet (alleen opmaak is iets anders ik zal dit nog veranderen.
http://www.geocities.com/alpha_bravo_a_b/remoff.html Laat me weten of jullie het interesant vonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm... Dat is wel superhandig! Soort unattended install is dit toch? :?
Kan met Office 2000 inderdaad ook al, nieuw is het dus niet...

Maar vind het altijd wel handig, vooral omdat ik ook bezig ben, met mijn eigen Windows XP Unattend CD te maken, waar Office (2003) ook in meegenomen gaat worden, en dit kan nog best eens de CD een flink stuk kleiner maken! :)

Zou je trouwens de link in je topicstart willen veranderen, naar de HTML-pagina?
Dat is denk ik voor andere gebruikers die dit lezen best wel makkelijk denk ik ;)

Ik maak wel even een mirror voor je, het ziet er naar uit dat Geocities met een soort van dag-limiet zit... :/ Fleur ik hem gelijk wat voor je op en zo :9

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze er alle twee in staan nu. Zowel html als doc. Misschien dat andere het ook pretig vinden om de doc te kunnen downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:03
http://unattended.msfn.org/xp/office2003_advanced.htm

Werkt ook goed hier. :9 Wat is eigenlijk het verschil tussen deze en de jouwe? (Aangezien dode link kan ik niet zelf checken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt een dode link! Ik heb paar keer op F5 gedrukt, maar geen resultaat!
Ik krijg dit te zien:

Sorry, this site is temporarily unavailable!
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information.
Access to this site will be restored within an hour. Please try again later.
http://www.geocities.com/alpha_bravo_a_b/remoff.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
de volgende stap is het pretpakketje publishen via AD met GPO's :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vraag me trouwens af... Als je geselecteerd heb wat je wil installeren... Dan kan je inprincipe toch de delen die je niet wil installeren toch van de CD knikkeren, zodat hij kleiner wordt? :? Of maakt die setup een MST / MSI / whatever aan, met al die dingen er al in? :?

[ Voor 76% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik snap het niet helemaal, wat is het verschil(de methode, duh) tussen een mount maken van de iso die op het netwerk staat?

[ Voor 8% gewijzigd door SSH op 08-06-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil is dat je op dit moment geen mount maakt maar een install die zo is ingericht dat je er niet bij hoeft te blijven.
Het wordt dus een unattended install i.pv. elke keer op volgende te klikken. Dit scheelt ook dat je niet elke keer opnieuw het serie nummer hoeft in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 08 juni 2004 @ 18:29:
Ik vraag me trouwens af... Als je geselecteerd heb wat je wil installeren... Dan kan je inprincipe toch de delen die je niet wil installeren toch van de CD knikkeren, zodat hij kleiner wordt? :? Of maakt die setup een MST / MSI / whatever aan, met al die dingen er al in? :?
Als eerste bedankt voor de mirror. Hij ziet er gaaf uit.
Ten tweede de msi file (het werkelijke install bestand) wordt nergens gezegd wat je wilt installeren. Bij de MST file geef je dat op maar dat is niks meer dan een mooi tekst bestand en kan daar dus niet in snijden.
Het zou misschien mogelijk zien om bepaalde dingen gewoon met de hand weg te halen maar daar bemoei ik me nog even niet mee.

ps sorry dat ik niet eerder reageerde maar ik had haast dus zag je even over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 21:49:
Het verschil is dat je op dit moment geen mount maakt maar een install die zo is ingericht dat je er niet bij hoeft te blijven.
Het wordt dus een unattended install i.pv. elke keer op volgende te klikken. Dit scheelt ook dat je niet elke keer opnieuw het serie nummer hoeft in te vullen.
Het is een mooie manier van installeren. Het is sowieso veel sneller dan een gewone Office installatie, je hoeft er niet bij te blijven, en je kunt ook niks per ongeluk verkeerd instellen als je niet de default settings gebruikt. Bovendien kun je de setup weer aanroepen uit een CMD scriptje ofzo waarmee je ook weer andere dingen kunt regelen.

Ik heb zelf 2 jaar geleden ook zo'n pakketje van m'n Office2000 gemaakt en die gebruik ik nog steeds bij elke installatie.
Leuk is dat je ook op kunt geven waar de Setup de snelkoppelingen moet plaatsen. Ik wil die dingen namelijk perse in een apart submenu in Windows hebben terwijl Office ze in het hoofdmenu wil zetten. Nu hoef ik dat na het installeren van Office niet meer handmatig aan te passen.
Pagina: 1