Toon posts:

[XP] /NOGUIBOOT scheeld enorm kwa tijd met opstarten maar*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft dit ook aanstaan en heeft er problemen mee of gehad?
Ik heb het nu een paar dagen zo en het is idiaal als je zoals ik vaak moet herstarten. scheeld 10 seconden! Alleen nu vind ik dat hij het systeem wel HEEL snel afsluit. Nu ongeveer 4 a 5 seconden in plaats van 1 minuut. Idiaal dat wel.
Maar ik vraag me af of dit wel goed is. Van wat ik gelezen heb is dat het scherm niet meer komt van schijfcontrole maar doet hij in geval van een flag helemaal geen schijfcontrole of zie je het alleen niet meer..
En zijn er nog meer nadelen hier aan?

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nadeel: Nooit meer een BSOD (nee, dit is *geen* voordeel).....
Om die 10 seconden zou ik er niet eens over na hoeven denken, dan ga ik wel ff doelloos om me heen zitten kijken in die tijd.

Een oplossing is ook om zo min mogelijk te rebooten. Waarom moet jij regelmatig rebooten? Kan je dat niet wat minderen? Scheelt voor jou een hoop wachttijd als ik het zo begrijp.

Het is niet nodig om je uptime te posten; alhoewel wellicht ontopic kan worden verklaard zet het slechts aan tot offtopic reacties :)

[ Voor 41% gewijzigd door Spider.007 op 08-06-2004 17:09 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 16:18:
Alleen nu vind ik dat hij het systeem wel HEEL snel afsluit. Nu ongeveer 4 a 5 seconden in plaats van 1 minuut.
1 minuut?? wat voor bak heb je?
Die van mij doet er max 10 seconden over.
ligt er een beetje aan hoelang die al aanstaat, wat voor veranderingen hij moet opslaan.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-06-2004 16:41 ]

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
Your misunderstanding the /NOGUIBOOT switch. This simply disables the VGA
driver from loading, prior to the XP boot screen which results in a blank
screen during this boot period. It does nothing to enable you to see any
progress screens.
(via googlesearch op /noguiboot)

Vertaling: het doet voor de rest helemaal nix met je os, alleen het opstarten is ietsje anders.

[ Voor 14% gewijzigd door TafkaT op 08-06-2004 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheManinBlack schreef op 08 juni 2004 @ 16:32:
Nadeel: Nooit meer een BSOD (nee, dit is *geen* voordeel).....
Om die 10 seconden zou ik er niet eens over na hoeven denken, dan ga ik wel ff doelloos om me heen zitten kijken in die tijd.

Een oplossing is ook om zo min mogelijk te rebooten. Waarom moet jij regelmatig rebooten?
</opschepmode>
De reden why ik zovaak moet booten is de vele test die ik uitvoer met beta software en dus veel install en verwijder..
Maar naast dat heb ik me altijd al geiriteerd aan het langzaam opstarten.

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De switch NOGUIBOOT doet inderdaad niks, behalve het uitzetten van je opstartscherm. Het zal dus wel wát tijd schelen, maar echt niet veel.
Mocht een schijfcontrole nodig zijn, dan zie je dat niet, maar het wordt wél uitgevoerd.

Het langzaam opstarten kan evt veroorzaakt worden door drivers die niet optimaal geschreven zijn, maar ook een RAID config bv. Het ligt er net aan wáár precies de PC langzaam is.
1) Is het de tijd tussen je BIOS en het eerste Windows scherm (zonder de NOGUIBOOT switch...anders zie je dat hele scherm niet...) wat lang duurt?
2) Op het moment dat het eerste Windows scherm verschijnt, hoelang kijk je ernaar?

In het eerste geval: je hardware heeft een redelijk lange tijd nodig om te booten. En daar valt weinig aan te doen...de hardware verwijderen/vervangen.

In het tweede geval: de drivers zitten dwars.
Je kunt eens gaan kijken met het programma Bootvis (via de MS-site) welke drivers nu de bottleneck vormen, qua tijd. BootVis kan daarnaast een optimalisatie in de volgorde van laden van drivers doen. Tevens even controleren of je de laatste nieuwe drivers hebt.

Verder ga ik ervan uit dat je met veel installeren/deinstalleren regelmatig defragmenteert? Ook al heb je een NTFS bestandssysteem, het helpt wel degelijk.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 16:18:
Wie heeft dit ook aanstaan en heeft er problemen mee of gehad?
Ik heb het nu een paar dagen zo en het is idiaal als je zoals ik vaak moet herstarten. scheeld 10 seconden! Alleen nu vind ik dat hij het systeem wel HEEL snel afsluit. Nu ongeveer 4 a 5 seconden in plaats van 1 minuut. Idiaal dat wel.
Maar ik vraag me af of dit wel goed is. Van wat ik gelezen heb is dat het scherm niet meer komt van schijfcontrole maar doet hij in geval van een flag helemaal geen schijfcontrole of zie je het alleen niet meer..
En zijn er nog meer nadelen hier aan?
Het sneller afsluiten van je systeem maakt niets uit. Normaal gesproken geeft Windows programma's nog even de tijd om af te sluiten en hun werk op te slaan. Sluit het systeem sneller af, dan hebben de programma's deze tijd dus niet. Als gebruiker moet je dus gewoon je werk zelf opslaan en dan is er niets aan het handje :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 15:49

jubeth

%^)

/NOGUIBOOT /SOS

is nog iets sneller booten. Dat is gelijk aan het oude DOS 'verbose' commando.
Op afsluiten hebben deze parameters geen enkele invloed.

[ Voor 26% gewijzigd door jubeth op 12-12-2006 01:18 ]

Pagina: 1