Toon posts:

Firmware upgrade ND 2500A mislukt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem met mijn nec nd2500a. Onlangs heb ik de firmware van de brander geupgrade wat nogal moeilijk liep. Met het programmaatje van NEC dat runt onder XP mislukte het telkens. Kreeg meteen in het begin de melding "flasherror". De brander werkte echter toen nog wel goed.

Kort daarna heb ik het gehele OS weer opnieuw geinstalleerd. Toen heb ik nogmaals geprobeerd de firmware te upgraden naar 1.07 (vanaf 1.06) en deze keer met succes. De brander leest cd's e.d. goed, Nero's Infotool geeft ook aan dat de upgrade geslaagd is.

Als ik nu echter een cd/dvd probeer te branden lukt dit niet. WinXP geeft na zo'n 5 % een foutmelding dat Nero 6.3.0.0. afgesloten moet worden. Krijg dus de indruk dat bij cachen iets verkeerd gaat...

Heb dezelfde ISO geprobeerd te branden met Pdus Discjuggler 4.1 maar ook deze doet moeilijk. Het programma geeft geen foutmeldingen maar begint hier helemaal niet met branden.

Mijn IDE config:
IDE1 master Maxtor 6l040jr (40gb)
IDE1 slave Nec nd2500a 1.07
IDE2 master ST380011a (80 gb seagate)
IDE2 slave = niet in gebruik.

Voor de heel reinstall heb ik de brander van IDE2 slave naar IDE1 slave gezet.

Iedere suggestie voor oplossing van dit probleem is natuurlijk welkom ;)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 17:51
Ik zou je schijven allebei op IDE1 zetten en je brander alleen op IDE2.

Of in ieder geval kijken of het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, werkte helaas niet.

Heb zelfs de 80 gb schijf eruit gehaald en de brander op ide2 slave gezet (volgens viaarena.com de beste opstelling )

Krijg helaas weer dezelfde foutmelding. Het viel mij op dat bij nero het balkje "bufferlevel" in het venster dat je te zien krijgt bij het branden van een cd, gewoon leeg blijft... :S

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Als je nu de firmware eens terug flashed naar de "oude" versie, en dan probeert?

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Verwijderd

Topicstarter
Erg vreemd dit allemaal. Terugflashen lijkt mij geen optie, ten eerste omdat NEC de firmware 1.06 niet op de homepage aanbiedt (als ik het goed heb...)
Bovendien had ik ook al problemen met de 1.06 firmware...

Ben inmiddels zo ver dat cd-roms branden wél weer gaat (heb de ide configuratie eens helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet, brander als sec. slave)

Nu blijven zowel nero als disxjuggler vastlopen bij het branden van dvd-images...
Zou het aan de image kunnen liggen overigens?

Verwijderd

rare vraag, maar wat voor moederbord heb je?
ik had precies hetzelfde probleem met mijn nec 1300a, op een asus k8v moederbord...en dit probleem ontstond na een bios update van het moederbord.
misschien heb jij hetzelfde probleem?
de oplossing voor mij was opnieuw installeren.
o...lees net dat je dat al hebt gedaan.
nou ja...misschien heb je er wat aan.

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 21:13:
Erg vreemd dit allemaal. Terugflashen lijkt mij geen optie, ten eerste omdat NEC de firmware 1.06 niet op de homepage aanbiedt (als ik het goed heb...)
Bovendien had ik ook al problemen met de 1.06 firmware...

Ben inmiddels zo ver dat cd-roms branden wél weer gaat (heb de ide configuratie eens helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet, brander als sec. slave)

Nu blijven zowel nero als disxjuggler vastlopen bij het branden van dvd-images...
Zou het aan de image kunnen liggen overigens?
Op de pagina van Herrie staan een aantal firmwares, waaronder ook aangepaste 1.07 en 1.06. Misschien is dit een optie?

Ik denk trouwens niet dat het aan de image ligt, want bij het branden van een image wordt er gebrand wat er gelezen wordt in de image, wordt de image fout gelezen, wordt er gewoon fout gebrand afaik.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook de bios van mijn moederbord geupdate inderdaad (QDI kd7x, weet niet naar welke versie, de meest recente iig)

Is het niet onwaarschijnlijk dat door een officiële firmwareupgrade er een probleem ontstaat waardoor je geen dvd's meer kunt branden? Heb de 1.07 upgrade van NEC gebruikt (gedownload vanaf www.necd.de).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er zijn wat problemen bekend met de 1.07 firmwares, zowel van NEC als van Herrie, in combinatie met Nero 6.3.0.x.
In 9 van de 10 gevallen is naar de laatste, meest recente versie van Nero upgraden voldoende om het probleem op te lossen. Dat al eens geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Nero 6.3.0.0 geupgrade naar 6.3.1.15 en cd's branden lukte toen wel weer. DVD's helaas nog niet...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien toch eens een aangepaste firmware van Herrie overwegen. Sowieso een betere ondersteuning voor verschillende merken DVDR's. Kijk maar eens op http://www.herrie.org of http://herrie.rpc1.org

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 16:20:
Het viel mij op dat bij nero het balkje "bufferlevel" in het venster dat je te zien krijgt bij het branden van een cd, gewoon leeg blijft... :S
Dat balkje hoord pas iets aan te geven, nadat de brander klaar is met de ''Lead-in''; met een beetje een grote ISO is dat pas na de 6% of zo... het is dus normaal dat die dan nog leeg is.

Verder raadt ik je aan om andere versies van Nero en je firmware te proberen, zoals al eerder gezegd is. :9

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die lead in klopt inderdaad, rond de 6 % begint dat balkje "buffer level" zich pas op te vullen. Het branden van normale cd-roms gaat nu normaal in ieder geval.

Ander probleem: het downgraden van de firmware lukt niet, krijg wederom de flsh error te zien. Is er een instelling op het moederbord bekend waarmee dit ingeschakeld kan worden? Mijn MB van QD heeft één of andere beveiliging waarmee de bios van het MB niet geupgrade kan worden....

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels de brander ergens anders uitgeprobeerd. Heb nu met succes een dvdtje gebrand met RecordNow dus het lijkt toch niet aan de brander te liggen... Iemand nog suggesties?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 23:01:
Heb inmiddels de brander ergens anders uitgeprobeerd. Heb nu met succes een dvdtje gebrand met RecordNow dus het lijkt toch niet aan de brander te liggen... Iemand nog suggesties?
Voor ISO's gewoon DVDDecrypter gebruiken!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
En voor het branden van andere data? Gebruikte altijd nero en dat werkte perfect maar begin nu toch te twijfelen...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:38:
En voor het branden van andere data? Gebruikte altijd nero en dat werkte perfect maar begin nu toch te twijfelen...
RecordNow van download.com!

Meteen ff PXEngine updaten naar 5.07 (zoeken op px via www.filemirrors.com)

webOS all the way!

Pagina: 1