Ik heb sinds kort een probleem met mijn nec nd2500a. Onlangs heb ik de firmware van de brander geupgrade wat nogal moeilijk liep. Met het programmaatje van NEC dat runt onder XP mislukte het telkens. Kreeg meteen in het begin de melding "flasherror". De brander werkte echter toen nog wel goed.
Kort daarna heb ik het gehele OS weer opnieuw geinstalleerd. Toen heb ik nogmaals geprobeerd de firmware te upgraden naar 1.07 (vanaf 1.06) en deze keer met succes. De brander leest cd's e.d. goed, Nero's Infotool geeft ook aan dat de upgrade geslaagd is.
Als ik nu echter een cd/dvd probeer te branden lukt dit niet. WinXP geeft na zo'n 5 % een foutmelding dat Nero 6.3.0.0. afgesloten moet worden. Krijg dus de indruk dat bij cachen iets verkeerd gaat...
Heb dezelfde ISO geprobeerd te branden met Pdus Discjuggler 4.1 maar ook deze doet moeilijk. Het programma geeft geen foutmeldingen maar begint hier helemaal niet met branden.
Mijn IDE config:
IDE1 master Maxtor 6l040jr (40gb)
IDE1 slave Nec nd2500a 1.07
IDE2 master ST380011a (80 gb seagate)
IDE2 slave = niet in gebruik.
Voor de heel reinstall heb ik de brander van IDE2 slave naar IDE1 slave gezet.
Iedere suggestie voor oplossing van dit probleem is natuurlijk welkom
Kort daarna heb ik het gehele OS weer opnieuw geinstalleerd. Toen heb ik nogmaals geprobeerd de firmware te upgraden naar 1.07 (vanaf 1.06) en deze keer met succes. De brander leest cd's e.d. goed, Nero's Infotool geeft ook aan dat de upgrade geslaagd is.
Als ik nu echter een cd/dvd probeer te branden lukt dit niet. WinXP geeft na zo'n 5 % een foutmelding dat Nero 6.3.0.0. afgesloten moet worden. Krijg dus de indruk dat bij cachen iets verkeerd gaat...
Heb dezelfde ISO geprobeerd te branden met Pdus Discjuggler 4.1 maar ook deze doet moeilijk. Het programma geeft geen foutmeldingen maar begint hier helemaal niet met branden.
Mijn IDE config:
IDE1 master Maxtor 6l040jr (40gb)
IDE1 slave Nec nd2500a 1.07
IDE2 master ST380011a (80 gb seagate)
IDE2 slave = niet in gebruik.
Voor de heel reinstall heb ik de brander van IDE2 slave naar IDE1 slave gezet.
Iedere suggestie voor oplossing van dit probleem is natuurlijk welkom