[MMORPG] Mourning

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35
Mourning!
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nevermindn/Mourning.jpg
Quad Software en Newrosoft R&D!

Voordat ik over de mmorpg Mourning begin, wil ik eerst even wat over de 2 bedrijven achter dit spel zeggen. Quad Software en Newrosoft R&D zijn 2 bedrijven die zich bevinden in roemenie. Quad Software werkt aan de engine voor Mourning, de 'Abyssal Engine'. Newrosoft R&D werkt aan Mourning zelf. Ik ontdekte dit spel 2 dagen geleden en ben er eens flink over gaan lezen en heb sindsien een hoop respect gekregen voor deze jonge initiatieve bedrijven. Dat respect komt doordat zij niet het volgende bedrijf zijn dat een mmorpg ontwikkeld met wat nieuwe leuke ideen en verder gewoon voortbouwd op de traditionele formule. Zij hebben het lef om een totaal nieuwe richting in te slaan op beide mmo en rpg gebieden. Het aantal nieuwe verfrissende ideen overtreft gewoon alles van wat ik ooit gezien heb. Tuurlijk hebben ze ook nog features die elke andere mmorpg heeft, maar zij proberen tenminste een ongekende vernieuwing te brengen. De mmo Guild Wars probeert ook iets dergelijks, maar klemt zich, naar mijn mening, toch nog steeds te veel vast aan de formule van de huidige mmorpgs.
Verder merk ik dat ze ook echt hebben gekeken na wat er mis is met de huidige mmorpg's, wat gamers wel en wat ze niet graag zouden willen zien. Om maar enkele stukken te quoten van Dan Antonescu, de lead designer van Mourning:
MMORPG.COM: Is there anything else you would like to add regarding Mourning?
Dan: I could now say Mourning will be the best, the most, the whatever-marketing-department-says-its-good-to-say-about-your-game-to-make-it-even-better, but I won't. I'll just say the truth, that we're trying to make a better MMO, to bring a bit of
fresh air into the genre, which all MMO fans are screaming for but unfortunately are not getting and will not be getting from any of the so called big boys in the industry anytime soon.
We are MMO fans too. We are gamers building a MMORPG. We are fortunate enough to be able to do this on our own and not have to answer to any money hungry publisher who doesn't like this or that or doesn't think that design decision will make loads of cash in the end. And If this offends any publishers I really can't say that I care. Because THEY are one of the problems and one of the reasons why this genre has degraded into clone after clone after boring clone.

We want to play a MMO which really appeals to us as typical gamers, and because none did back then when we first started,
we began working on our own. If we'll succeed or not remains to be seen, only time and the players who support our product
will tell.
Dan: There's allot of things that haven't been attempted in the industry, can't you tell? ;)

When we started to design Mourning, we had a look at the other large games on the market (and not only MMORPG's) that were made, trying to learn their good points, what gamers would like to see, what needed to be adjusted, what needed to be thrown out and what needed to be added. By studying the way magic spells were done in other games, we saw that most of them had a huge number of spells which in reality were only a few, and modified in some minor aspects.
En een stuk uit hun visie:
One of the problematic areas in any MMORPG is the usual repetition of its game play. In order for characters to progress, the players must invest hours killing more and more creatures and in time, he or she learns all the mechanisms of the game, gets the best items which correspond to his or her class or race, and then the character reaches the highest level permitted by the game. Game over! With Mourning, we seek to put an end to the "end game" pitfall players find in other MMORPG's by making a unique and challenging game.
Hieruit kun je al opmaken, dat ze serieus toegewijd zijn om een hele grote vernieuwig proberen te maken op de gebieden van mmo's en rpg's. Of het hun zal lukken valt nog te bezien :).
Features

Mourning zelf dan :). Mourning is een mmorpg die zich afspeeld in een gigantische wereld met empires, realms, cities, villages, orders en allegiances. Mourning is een spel dat vooral bij roleplayers heel goed in de smaak zal vallen. Het spel is veel meer gericht op realisme dan andere (mmo)rpgs. In Mourning heb je dan ook helemaal geen leveling systeem met experience points, of classes. Alles draait om jou bloedlijn, je skills en je attributen.

Om maar even te quoten van de site zelf:
We gave up the first generation level and class based systems and adopted a political and economical system that allows for alliances, expansions, territorial invasions, player vs. player fights or server events generated by Lore Game Masters. Fights larger than one on one PvP encounters will be allowed such as RvR (realm vs. realm), TvT (town vs. town), VvV (village vs. village) or GvG (guild vs. guild). Moreover, these fights will not necessitate a certain level from the characters that will attend them because there is no such thing as level progression of the characters in Mourning. In this way we are attempting to encourage greater communication between players and the support of new ones with money, items or advice.
Niet alles is mij nog duidelijk, Mourning's faq is op sommige stukken nog wat vaag, en sommige dingen zitten zo ingewikkeld inelkaar dat je echt flink veel moet lezen wil je er iets van begrijpen. Om maar even op te sommen, wat Mourning allemaal voor nieuwe features biedt:

• Geen lvling systeem meer (zie boven), je maakt een char, die krijgt na 300 uur speeltijd een familie naam, die uniek is op die server. Gelijktijdig kun je ook naar een npc gaan, om te trouwen. Dat doe je met een andere speler die van het zelfde ras is (en natuurlijk een vrouw als je een man bent :P). Hierna kun je tot maximaal 4 kinderen krijgen. Deze kinderen krijgen een mengeling van jou en je man/vrouw beste skills/attributen.
Na 500 uur speeltijd gaat je char dood, en kun je doorgaan met je kind. Jou kind is dan geen char waarmee je totaal opnieuw moet beginnen. Hij heeft namelijk al de skills/atributen van zijn vader/moeder geerft, EN hij heeft/kan veel sneller skills geleerd dankzij zijn vader/moeder.
Als je dus lang speelt, kun je zo een hele familiegeneratie maken, behoorlijk cool als je het mij vraagt :).

• Mourning werkt met Fame. Heb je een negatieve fame, ben je een "evil" persoon, met een positieve fame een "good" persoon. Negatieve fame krijg je door bijv newbie's gaan lopen afslachten, of 1 persoon telkens opnieuw en opnieuw af te maken. Maar dit ligt vooral aan de regels die gelden in het land waar je leeft. In het ene land straffen ze je hard, in het andere minder. Als je een abnomale hoge negatieve fame krijgt kan het volgende gebeuren:
• Kill on sight to almost all realms, NPC's
• Gods rejecting your prayers
• Character permanent death
• Account temp ban
• Account permanent ban
Andere players kunnen zelfs beloningen zetten op de hoofden van players met negatieve fame. Deze krijgen dan Bountyhunters achter zich aan (ook npc's), en als ze gevangen worden komen ze voor een tijd in de gevangenis.

• Permanent death. Yup, Mourning werkt met een permanente dood, maar dat is natuurlijk wel voor de uiterste gevallen. Ten eerste heb je dood aan ouderdom, die geldt voor iedereen na 500 uur speeltijd. Daarnaast kun je permanent doodgaan als je vecht met goden (het spel werkt ook met goden en prayers, hoe en wat weet ik niet precies). Verder zijn er quests waar je permanent dood bij kunt gaan, maar die, als je overleeft, natuurlijk ook een super opbrengst geven :).

• Politics. Waar Mourning ook veel om draait, is politics. Zo heb je de orders (gewoon guilds). Verschillende orders kunnen alliances met elkaar aangaan. Dan heb je nog guilds, das voor mensen die allemaal dezelfde professie beoefenen. Clan is van mensen die uit het zelfde dorp komen. Je begint dus in een dorp. Je hebt ook grote steden, daarboven de realms, en daarboven de empires. Realms kun je zien als koningkrijken, en 1 persoon kan hier een koning van worden. Een koning of een leider van een stad kan zelf steden en huisen laten bouwen. Verder kan een guild of order leider hele legers van npc's inhuren.

Voor de rest ga ik niet meer alles uitleggen, dat is een beetje veel werk. Je ziet al dat het bovenstaande heel wat afwijkt van de huidige mmorpg's. Om nog even snel en kort op te sommen wat het spel nog meer biedt:

• 4 rassen: Humans, elves, orcs, dwarves. Later komen de trolls en avians er nog bij.
• Mounts
• Crafting (ala trade skills, armor crafting, tailoring, weapon crafting, jewel crafting, alchemy, metal working, leather working, cloth working, wood working and others like, gem cutting, resource prospecting, resource mining). Gods may even assist in crafting an item of great importance, should your faith and need be deemed great enough.
• Spelers kunnen op een bepaalde manier zelf quests maken
• Spelers kunnen op een bepaalde manier hun eigen magic spells maken (vraag me niet hoe :P)
• Goden en prayers
• Ook iets heel cools: Als je sommige van je skills tot een heel hoog lvl hebt gekregen, zal het nog heel erg moeilijk zijn, om die zelf omhoog te lvlen. Daarom is er in Mourning een leerling/meester systeem (denk aan star wars :)).
De meester kan de leerling hierin helpen om de skills tot een veel hoger lvl te brengen, dan hij in zijn eentje ooit zou kunnen. De leerling wordt dan na verloop van tijd zelf een meester, waarna hij weer leerlingen kan aannemen. Een meester kan (volgens mij) maar 4 leerlingen in zijn hele leven hebben, en maar 1 per keer.
• Weer. Mourning heeft heel veel soorten weer, waarin dingen als diepe sneeuw je snelheid naar beneden halen.
• RvR (realm vs. realm), TvT (town vs. town), VvV (village vs. village) of GvG (guild vs. guild)
• Skin and clothes can be colored.
• Currently there is about 26 armor slots (all visible), 9 layers of clothing, 5 spots to place weapons (all are visible as well) and a huge inventory with extra bags to put items.
• Combat, Aim: As the name implies, you can aim for any of the 12 targets on your enemies body.

Dat is wel genoeg voor nu. Volgens mij heb ik nog niet alles behandelt, maar ik update deze post wel geregeld.
Mournings officiele site
Mournings faq
Een post met veel meer informatie (wel oud)

Het spel is momenteel in Closed beta. Je kunt je nog wel voor verdere fases van de closed beta inschrijven, nl hier. Kijk wel even uit, als je je eerst registreert en dan pas voor de beta inschrijft, zegt hij dat dat mailadres al in de database staat. Vul dus gewoon bij het inschrijven meteen je username/password in, en volgens mij maakt hij dan ook automatisch een account voor de forums.
Verder aimt men op een releasedate van herfst 2004.

Media!

Men heeft een hele tijd aan de Abyssal Engine gewerkt, en dat valt er aan af te zien. Het spel ziet er heel goed uit :). De interface ziet er wel wat simpel uit, maar ze zeggen zelf dat er een simple mode is en een advanced mode voor de interface.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nevermindn/spidersmall.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nevermindn/Mourningss1small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nevermindn/Mourningss2small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nevermindn/Mourningss3small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nevermindn/Mourningss4small.jpg

Meer screenshots:
http://media.pc.ign.com/media/573/573198/imgs_1.html
http://www.realmsofkrel.com/visuals.html

Videos/muziek:
http://www.realmsofkrel.com/media.html

Systeem eisen!

• P4 1.5GHz; P4 2.0GHz or higher recommended (or Athlon equivalent).
• 512MB RAM; 1GB recommended.
• 128MB OpenGL compliant 3D card (GeForce 3/4 Ti; ATI 8500+); 256 MB • GeForce FX or Radeon 9600+ recommended.
• 16bit Sound Card; 24bit recommended.
• 4 GB free disk space
• Connection to the Internet; 56 Kbps modem minimum; broadband recommended.

[ Voor 18% gewijzigd door DeepSeven op 10-06-2004 16:22 ]

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:01

Brons

Fail!

Vooral het 'bloodline' gedoe lijkt me cool. Als ik het goed begrijp krijg je dan adel enzo.

Misschien is dit wel een mmorpg die het waard is om te spelen. Ik kijk er iig naar uit.

edit: Nu maar hopen dat ze een manier voor het betalen hebben dat vriendelijk is voor Nederlanders

[ Voor 25% gewijzigd door Brons op 08-06-2004 16:14 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:47
Is er nog geen open-beta voor dit spel ? :P
Ben wel benieuwd namelijk na het spelen van een aantal andere MMORPG's

• DeepSeven
Adel ja, volgens mij kun je op een gegeven moment een hero worden.

En nee, open beta duurt nog even.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Doet me heel erg denken aan morrowind. Daar heb je natuurlijk wel het level systeem. Maar je hebt ook het leerling - meester. Je hebt guilds etc. Dit in mmorpg vorm is een ultieme combinatie.

Gaaf, ill check it out :-)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Het lijkt me wel een zeer tijdrovend spel. Je hebt alleen al 300 speeluren nodig om een familie te kunnen stichten. Hoe zit dat dan wel niet als je een complete bloodline wil stichten? Maar toch is het wel zeer gaaf :P

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49

jjwa

CZ3 tentmuis

Zo, weer een spel om toe te voegen aan het lijstje van games dat nog wel eens vreselijk gaaf kan worden :).
Ook leuk idee met die bloodline, dat je character op den duur ook op een natuurlijke manier kan doodgaan zodat je niet een jaar lang met hetzelfde character speelt, maar dat je daarna met een van je kinderen kan gaan gamen dat is voortgekomen uit een huwelijk met een andere speler...
Er zijn trouwens normaal meer mannelijke dan vrouwelijke characters in de game, straks krijgen we nog echte ridder-taferelen dat je gaat vechten voor een jonkvrouwe zodat je je tenminste voort kan planten (8> .

Verwijderd

en wat nou als je dood gaat en je 2 kinderen hebt? of als je gaat scheiden? dan kan je weer rechtzaken krijgen om de items _/-\o_

• DeepSeven
hayate666 schreef op 08 juni 2004 @ 22:30:
Het lijkt me wel een zeer tijdrovend spel. Je hebt alleen al 300 speeluren nodig om een familie te kunnen stichten. Hoe zit dat dan wel niet als je een complete bloodline wil stichten? Maar toch is het wel zeer gaaf :P
Het is ook de bedoeling dat je dit spel voor jaren speelt, en er is zat te doen voordat je bij die 300 uur bent hoor :).

Ik vraag me zelf ook af hoe ze de juiste balans willen gaan krijgen tussen mannen/vrouwen.

Items kun je gewoon doorgeven aan je kind. Maak je 2 kinderen, voor allebei 1 :). Als je kinderen over hebt worden het npc's geloof ik. Je kan ook kinderen adopteren van mensen uit je clan (ook cool, die hebben natuurlijk weer heel andere stats).

[ Voor 14% gewijzigd door DeepSeven op 09-06-2004 10:00 ]

Verwijderd

DeepSeven schreef op 09 juni 2004 @ 09:59:
[...]

Items kun je gewoon doorgeven aan je kind. Maak je 2 kinderen, voor allebei 1 :). Als je kinderen over hebt worden het npc's geloof ik. Je kan ook kinderen adopteren van mensen uit je clan (ook cool, die hebben natuurlijk weer heel andere stats).
Lol dan krijg je ook weer mensen die hun kinderen gaan verhandelen :X

"Kind te koop! hoge stats aanleg voor magica :Y) "

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:11

Bosmonster

*zucht*

Brons schreef op 08 juni 2004 @ 16:09:

edit: Nu maar hopen dat ze een manier voor het betalen hebben dat vriendelijk is voor Nederlanders
Ja gewoon creditcard en geen gekke Way2Pay of overschrijvings/incasso-shit.

Verwijderd

Bosmonster schreef op 09 juni 2004 @ 10:56:
[...]

Ja gewoon creditcard en geen gekke Way2Pay of overschrijvings/incasso-shit.
prescies.. je hebt (bijna) altijd wel ouders, en als je maar lang genoeg blijft zeuren (zoals ik) bestellen ze er vanzelf wel 1.

HEt is gewoon super practisch, gewoon ff de shit online invoeren en hoppa het is betaald.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-11 23:01

Flapmo

and back is gigi!

Komt er een open beta ?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:11

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 11:05:
[...]

prescies.. je hebt (bijna) altijd wel ouders, en als je maar lang genoeg blijft zeuren (zoals ik) bestellen ze er vanzelf wel 1.

HEt is gewoon super practisch, gewoon ff de shit online invoeren en hoppa het is betaald.
Ouders hebben meestal zelfs wel een creditcard. Tenminste, als ze wel eens op vakantie gaan :)

Verder zal het leeuwendeel van mensen die een MMORPG spelen 18+ zijn en die kunnen voor een schijntje per jaar zelf een CC hebben.

Verwijderd

Bosmonster schreef op 09 juni 2004 @ 11:20:
[...]

Ouders hebben meestal zelfs wel een creditcard. Tenminste, als ze wel eens op vakantie gaan :)

Verder zal het leeuwendeel van mensen die een MMORPG spelen 18+ zijn en die kunnen voor een schijntje per jaar zelf een CC hebben.
Nou dat valt wel weer mee. wij zijn 6x op vakantie geweest, en hebben nog nooit een CC gehad, altijd gewoon pinnen elke dag :)

• DeepSeven
Lijkt me wel :).

CC is gewoon handig, en houdt veel van die kindertjes buiten.

Verwijderd

Lijkt me een vet spel :) heb me meteen ff aangemeld :)

• DeepSeven
Nog enkele dingen die ik vergeten was die ook wel leuk zijn:

• Currently there is about 26 armor slots (all visible), 9 layers of clothing, 5 spots to place weapons (all are visible as well) and a huge inventory with extra bags to put items.
• Combat, Aim: As the name implies, you can aim for any of the 12 targets on your enemies body.

:7

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-10 17:51

Wekkie

Yeah

DeepSeven schreef op 10 juni 2004 @ 16:22:
Nog enkele dingen die ik vergeten was die ook wel leuk zijn:

:7
In PvP ergens targetten zodat ie geen kindertjes meer kan krijgen? :P >:)

I've got a feeling...

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Wekkie schreef op 10 juni 2004 @ 16:51:
[...]

In PvP ergens targetten zodat ie geen kindertjes meer kan krijgen? :P >:)
Haha, dat zou wel k*t zijn :P

maar deze mmorpg lijkt me echt interresant, ik hoop dat er asap een open beta gaat komen want ik zou graag willen weten hoe dat bloodline gedoe in z'n gang gaat!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-10 17:51

Wekkie

Yeah

Wat te denken van incest ofzo, ga je dood mag je met een mongooltje spelen :+

I've got a feeling...

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
maar ik vind 500 uurtjes echt te weinig, hoe ga je een "vriendin" zoeken in die 500 uurtjes?
ik zie het al voor me :D nieuwe class: HOER ("Shit man, ik heb nog 4 uurtjes te leven! ff nueqen?")

/edit: wel jammer dat ze weer grote creatures gebruiken als enemies, waarom niet gewoon NPC raiders/pirates of whatever

[ Voor 29% gewijzigd door ADMK op 10-06-2004 17:25 ]

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:32
Dit topic krijgt veel te weinig aandacht :P
De open beta is gescheduled voor 5 Februari en de release date staat momenteel op 25 Februari, het wordt dus weer tijd om eens te gaan kijken wat er allemaal gebeurd ;)

Verwijderd

Sabbath schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:34:
Dit topic krijgt veel te weinig aandacht :P
De open beta is gescheduled voor 5 Februari en de release date staat momenteel op 25 Februari, het wordt dus weer tijd om eens te gaan kijken wat er allemaal gebeurd ;)
Dat komt omdat deze MMORPG een rip-off van alle andere is, hij is niet nieuw ofzo.

• Sabbath
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:42:
[...]

Dat komt omdat deze MMORPG een rip-off van alle andere is, hij is niet nieuw ofzo.
Waar basseer je dat op? Hij is juist geheel vernieuwd, niet zoals al die EQ cloons die maar blijven en blijven komen.. :S

Verwijderd

Sabbath schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:44:
Waar basseer je dat op? Hij is juist geheel vernieuwd, niet zoals al die EQ cloons die maar blijven en blijven komen.. :S
Noem dan eens iets wat hier nieuw aan is.. en wat je in geen ander spel vindt..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 14:57 ]

• Sabbath
Perma Death
Bloodlines
Master/Aprentance
Roleplay wordt gestimuleerd, de speler zal nieuwe dingen ontdekken tijdens het spel
Player Made quests
Player Made spells
enz. enz. enz.

[ Voor 13% gewijzigd door Sabbath op 15-01-2005 15:08 ]

Verwijderd

Ik vind dit soort games. Wish/DnL/mourning 1000x leuker dan spellen als wow waar je best hersenloos rond rent om de beste te worden.

Woei, Geen goede dag voor typo's

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 17:27 ]

• Sabbath
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:13:
Ik vind dit soort games. Wish/DnL/mourning 1000x leuker dan spellen als wow waar je beent herzenloos rond rent om de beste te worden.
Idd, hoewel Wish nog een aardige grind leek te worden. Maar goed, ik heb de live-content niet gespeeld dus ik kan er niet echt over oordelen..
Jammer dat het gecancelled is, ik heb me wel vermaakt in Wish beta :(

Verwijderd

[quote]Sabbath schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:07:
Player Made quests
quote]
Oke, ik geef je gelijk, dat lijkt me best vernieuwend.

• Sabbath
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:24:Oke, ik geef je gelijk, dat lijkt me best vernieuwend.
Ik zou zeggen, lees de forums eens, vooral Snert's compendium is erg informatief. Je zult zien dat het een erg interessant project is..

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik wil niet heel erg vervelend zijn want ik kijk zelf ook erg uit naar Mourning maar meestal beloven mensen veel en zien we daar of veeeeel later wat van terug of nooit...

De game lijkt me erg leuk en ook weer eens iets anders (skillbased).

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Pagina: 1