Toon posts:

Lian-Li pc-75 of Shuttle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een shuttle en een lian-li pc-75. Ik ga regelmatig naar een lan en de shuttle bevalt mij dus supergoed. De lian-li is daarentegen de grootste (niet de zwaarste !) bigtower die ik ooit heb gezien en deze neem ik maar af en te mee naar een lan.

En nu is de tijd gekomen dat ik ga upgraden omdat ik op mijn huidige moederbord niet genoeg harde schijven kwijtkan en geen gigabit lan heb.
Ik ben gaan nadenken en ik het komt eignelijk neer op 2 opties.

1: ik koop een gigabyte 8knxp of iets vergelijkbaars (elk mobo met csa lan en minstens 4 pata en 2-4 sata connectors voldoet) en bouw al mijn harde schijven in.

2: Ik koop 2 extra shuttles ( kunnen ouder model zijn ze hoeven toch alleen maar als leechbak te dienen ) en bouw in elke shuttle 3 harde schijven in.

-Optie 1 heeft als nadeel dat ik 1 hele grote kast heb die wat moeilijker te verplaatsen is. Het voordeel is dat ik 1 kast heb waar alles in zit. En hij ziet er wel leuk uit met een lcd display en rounded uv cables en burning power plugs etc.
-Optie 2 heeft als nadeel dat het wat duurder is en dat ik wat meer randapparatuur nodig heb zoals misschien een kvm-switch en extra hub omdat ik ipv 1 pc 2 of 3 pc's heb.
(Weet iemand of er overigens kvm-switches zijn voor dvi ipv analoog ? Heb er wel naar gezocht maar kon niets vinden zo snel.)

Meerdere shuttles blijven wel kleiner en gemakkelijker te vervoeren als 1 lian-li.

Ik wil van andere mensen weten wat zij zouden doen en waarom. En misschien zijn er nog dingen waar ik niet aan heb gedacht.
Een shuttle passen best wel wat harde schijven in als je de cd-romdrive gewoon weglaat dus 2 shuttles kan ik net zoveel in kwijt aan HD's als in mijn lian-li ongeveer.
Elke shuttle heeft natuurlijk zijn eigen netwerkkaart en samen zijn ze dus ook sneller als 1x100 mbit wat ik nu heb.

Ik heb eerder nagedacht over dit en toen koos ik na lang twijfelen er toch voor om mijn lian-li inhoud te vervangen en nu ben ik een paar maanden verder en heb ik daadwerkelijk geld en denk ik er toch aan om liever 2 shuttles te kopen (nieuw of via tweakers/aanbod).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Dude, dit is toch iets wat je he-le-maal zelf moet beslissen; ik hoef niet met die kasten van je te slepen naar een LAN 8)7

Maar okay, mij lijkt drie losse dozen, hoe klein dan ook, meer gedoe (aansluiten, switchen, kabelzooi etc.) en ik persoonlijk ben allergisch voor gedoe (jij misschien niet).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik zo dus niet. Alleen de shuttle die ik nu heb kost maar een paar minuten om in te pakken in zon mooie carrying bag. TFT in doos en rest in een tas en klaar. En die Lian-Li als je daarmee gaat sjouwen schiet het niet op. (zeker niet omdat ik op de 6e verdieping woon en eerst langs 5 andere woningen af moet lopen voor ik bij de lift ben. omlaag en parkeerplaats over etc.)

En als ik toch me lian-li krijg moet ik weer even kijken naar welk moederbord precies. Wat ik wil is Intel Gbit lan via CSA want die presteert goed en belast de pci bus niet. En ik wil eigenlijk alle hd connectors op het moederbord. Dat houdt dus in 4 pata en 2 of 4 sata connectors. En ik moet een compoort hebben.
( Abit max-serie is dus geen optie en ik ben erop uitgekeken want ik die onboard raid controller werkt bij mij niet. Ik kan per IDE poort van de hpt maar 1 hd aansluiten anders herkent ie de schijven niet. En als ik een losse raid-kaart in een pci slot stop duurt booten 5 minuten en zegt ie dat het apparaat niet reageert binnen de time-out. Heb alles al geprobeert wat ik kon verzinnen dus ik wil een nieuw moederbord wat misschien wel werkt. )

Dan kwam ik uit op onder andere de SOYO 875 dragon 2 platinum maar die kwam niet zo goed uit alle reviews. Dus zat te twijfelen anders tussen degigabyte 8penxp, 8knxp of de dfi lanparty pro 875 maar die heeft 2 sata poorten minder.
Van deze borden zou ik dus ook wel willen weten of er mensen zijn die er problemen mee hebben of wat hun ervaringen zijn maar dat past misschien meer in PMG. cpu en geheugn uitkiezen is nooit een probleem maar moederborden wel. Van de laatste 3 moederborden werkten er 2 niet goed dus dan wordt je wat nerveuzer.

Verwijderd

Als je toch maar alleen opslagruimte wil, heb je nog nooit gehoord van een externe harde schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Ja... vind ik 4 keer niets. 4 keer externe behuizing kost ook bijna 200 euro. Kosten me al me usb poorten. FTP opzetten via externe HD is ook niet alles. 4 behuizingen = 4 extra adapters die een stopcontact willen. Denk dat ik toch liever een echte pc heb.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Waarom koop je geen midi tower. Als je een beetje zoekt heb je er eentje waar 6 HD's inpassen. Bijvoorbeeld de Antec (Super)Lanboy daar krijg je ook een draagtas bij kunnen 6 HD's in en ziet er leuk uit. Mij lijkt het makkelijker om 1 pc aan te sluiten i.p.v 2. En in de regelementen van sommige lans staat dat je maar een pc mee mag nemen dus zou je 2 de shuttle als server neer moeten zetten dit lijkt met niet echt makelijk en een hoop gedoe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad gekeken naar een iets kleinere kast. Maar ik heb nu 6 hd's, dvd-speler, cd-brander, lcd display, floppy drive, cardreader. En ik ik wil eigenlijk niet inde onderste drive bay 5 of 6 hd's naast elkaar sandwichen omdat ik bang ben dat het dan echt te heet word en kapot gaat. Er zittten wel 2 ventilators voor maar als er geen lucht langs de shcijven kan heb je daar ook niets aan. Ik heb een tijdje in mijn shuttle 3 hd's + dvd-speler gehad en daarin werden dingen dus echt veel te heet had ik het idee.

Ben ik trouwens de enige die liever (rounded) ata kabels heeft als sata ? Ik vind die connectors maar niets. Lijkt of ze helemaal niet vastzitten en een ata kabel kun je vouwen terwijl zon sata veel te stug is om er iets mee te doen.

2 shuttles 400 euro, 2 processoren 200 euro, 2 x geheugen 200 euro
Totaal 800 euro

nieuw moederbord 200 euro,nieuwe cpu 200 euro,nieuw geheugen 200 euro
Totaal 600 euro

Athlon xp shuttles met via chipset zijn best goedkoop. Alleen kom je toch wat duurder uit omdat ik die lian-li kast al heb (kast € 240, voeding € 125)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 15:03 ]

Pagina: 1