Tv's met Teletekst 2.5

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• snoipoip
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-04 17:24
Weet iemand toevallig welke tv's teletekst 2.5 hebben en wat ong de prijs is.

Ik kan namelijk alleen maar breedbeeld t.v.'s vinden, maar ik zoek er juist 1 die niet te duur is en die niet te groot is.

Verwijderd

loop eens binnen bij de media markt of iedere
willekeurige electronicahandel, kan je het vragen
en ben je zo geholpen....

wat heb je zelf allemaal al uitgezocht trouwens?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

just curious, maar wat is TT 2.5?

dat je links/rechts TT uitzending hebt en in de andere helft van je beeld de uitzending?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

TT biedt langzamerhand ondersteuning voor steeds meer functies. Als je de "normale" TT paltte tekst noemt, dan is TT2.5 zeg maar HTML.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:14

megaleo

Special member

kamstra schreef op 08 juni 2004 @ 15:59:
just curious, maar wat is TT 2.5?

dat je links/rechts TT uitzending hebt en in de andere helft van je beeld de uitzending?
2.5 is bijvoorbeeld geschikt voor het euro teken. Tja, tis maar waar je in geinterreseerd bent. Ik persoonlijk vind het onnodig om daar een tv op uit te zoeken.

Verwijderd

Even wat termen bij elkaar die voor Teletext level 2.5 gebruikt worden en je bij specificaties tegen kan komen:
- Teletext (level) 2.5
- Enhanced Teletext
- Teletext ETS
- ETS 300 706 > http://www.etsi.org/
- HighText / HiText

Wat is Teletext 2.5 ?
"Level 2.5" teletext offers several important advantages over the current teletext standard (known as level 1.5 teletext). Firstly, level 2.5 teletext incorporates several different character types, and proportional spacing between the characters. Secondly, it provides for improved graphics including acronyms and logos. Thirdly, it incorporates a much better colour palette.
Zie ook: http://www.ebu.ch/trev_275-kramer.pdf

Andere teletext variaties:
- MegaText
- NextText
- PDC/StarText (ETS 300 231)
- Viewtext/Viewdata
- Teletext (level) 3.5
- Digital Teletext (MHEG-5 en OpenTV !2 verschillende standaarden!)

Kortom, in principe boeit TT2.5 niet echt veel. Ik heb er tenminste nog geen duidelijk nut voor gevonden en met Teletext level 3.5 en de Digital Teletext uitbreidingen is het ook nog eens een beetje belegen iets imo...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 16:46 ]

Verwijderd

mm, ik maak er alleen uit op dat die teletext betere graphix heeft, iig ze hebben het verder wel over several advantage's ofzo maar wat? :X Ze moeten teletext maken die sneller is (helemaal bij mtv/tmf enzo) en zonder reclame zooi enzo dat is echt irritant.., maarja zulke teletekst komt er niet dat weet ik nu al.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-12 20:46
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 16:35:
mm, ik maak er alleen uit op dat die teletext betere graphix heeft, iig ze hebben het verder wel over several advantage's ofzo maar wat? :X Ze moeten teletext maken die sneller is (helemaal bij mtv/tmf enzo) en zonder reclame zooi enzo dat is echt irritant.., maarja zulke teletekst komt er niet dat weet ik nu al.
Ik kan me vergissen hoor, maar ik heb een paar jaar geleden al teletekst gezien waar de pagina gewoon direct in beeld kwam wanneer jij het hele nummer in had getypt. Dus dat kan gewoon. He tligt een beetje aan je TV maar dan moet je gewoon een goede uitzoeken.

* Redshark vindt dat je wel moet kunnen zappen door pagina's die uit meerdere delen bestaan, als dat er nog niet is.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 16:35:
Ze moeten teletext maken die sneller is (helemaal bij mtv/tmf enzo) en zonder reclame zooi enzo dat is echt irritant.., maarja zulke teletekst komt er niet dat weet ik nu al.
Gewoon een (breedbeeld) TV kopen die 8MB buffer heeft net zoals mijn Sony :P
dat gaat best rap ;)
toeter schreef op 08 juni 2004 @ 16:41:
* ScuL vindt dat je wel moet kunnen zappen door pagina's die uit meerdere delen bestaan, als dat er nog niet is.
Dat kan ie ook :)

[ Voor 25% gewijzigd door ScuL op 08-06-2004 16:53 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

-ScuL- schreef op 08 juni 2004 @ 16:42:
[...]

Gewoon een (breedbeeld) TV kopen die 8MB buffer heeft net zoals mijn Sony :P
dat gaat best rap ;)

Dat kan ie ook :)
Mja en wat kost nou zoiets...? :p ik bedoel ze moeten gewoon teletekst op alle tv's snel maken :) nou kan het wel kloppen dat bij onze tv beneden teletekst sloom is door ouderdom van de tv (aangezien die al aardig oud is) en ik kan bij die tv ook niet tegelijk gewoon tv kijken, omdat die functie niet op de afstandsbediening zit :X daarom duurt het ook altijd een eeuwigheid met die reclamepagina's enzo ertussendoor. Bij mijn tv op mijn camera kan ik teletext er gewoon voor weg halen, hij gaat wel door met zoeken, dus dat is al een stuk beter...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De Panasonic TX-28PS10F (heb ik zelf) heeft Level 2.5 TeleTekst.

Zou in de meeste winkels 700 a 800 euro moeten kosten. Maar volgens mij hebben de meeste moderne TV's wel Level 2.5 TeleTekst. Aangezien de extra features volgens mij nergens gebruikt worden heb je er niet zoveel aan.

• ScuL
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 17:11:
[...]

Mja en wat kost nou zoiets...? :p
mijne was bijna 700 euro
ik bedoel ze moeten gewoon teletekst op alle tv's snel maken :) nou kan het wel kloppen dat bij onze tv beneden teletekst sloom is door ouderdom van de tv (aangezien die al aardig oud is) en ik kan bij die tv ook niet tegelijk gewoon tv kijken, omdat die functie niet op de afstandsbediening zit :X daarom duurt het ook altijd een eeuwigheid met die reclamepagina's enzo ertussendoor. Bij mijn tv op mijn camera kan ik teletext er gewoon voor weg halen, hij gaat wel door met zoeken, dus dat is al een stuk beter...
oude TV's kunnen die optie niet opeens krijgen. vrijwel alle nieuwe toestellen hebben een aparte cache (page/linebuffer) voor teletext.

de functie die jij bedoelt zit vaak onder de knop 'X', om het teletext beeld ff te minimaliseren tijdens het kijken en daarna weer op te roepen. hangt een beetje van merk en model af, zelfs nieuwe tv's hebben dit niet altijd. het is op zich best handig :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1