Airport Extreme icm Wannadoo ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Hallo mensen, na de search op GoT gebruikt te hebben en de Wannadoo site bekeken te hebben kom er niet helemaal uit.

Een kennis wilt namelijk de volgende setup gebruiken,

Mac notebook met Extreme kaartje, deze krijgt via wireless met een Airport Etreme verbinding. En de Airport Etreme wordt weer aan de Wannadoo modem gehangen.

De Airport Etreme en het kaartje heeft ze al, alleen wilt ze zeker weten dat de Airport Etreme met de Alcatel SpeedTouch 510 gaat werken met een kabel of dat eventueel de SpeedTouch 570 wireless verbinding maakt met de Airport Etreme.

Voor zover ik weet zou de combi
ST510 --> CAT5 --> Airport Extreme --> wireless --> Mac laptop
Of
ST570 -->wireless --> Airport Extreme --> wireless --> Mac laptop
moeten werken.

Want Airport is gewoon de Apple benaming voor de 802.11g standaard, toch :?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Ja, dat is zo. Maar als het even kan probeer dan toch voor de CAT5 te gaan, dan heb je een snelle verbinding tussen internet en je Airport Extreme, en een wat langzamere naar de clients.

Verwijderd

Als ze kan wachten misschien een slimmer om http://www.apple.com/airportexpress/ te nemen? Heeft meer functionaloteit voor thuis gebruik(printer server, itunes op je stereo) en is goedkoper.

Verwijderd

Ik zou 'm gewoon lekker met een cat5 kabel aan die airport hangen. Dat moet zeker goed gaan.

1. Speedtouch in bridge-mode zetten.
2. Airport configureren voor Wannadoo ADSL.
3. Internetten maar.

Edit:

In het andere topic (over die Airport Express) las ik, dat het bereik van het ding toch wat minder zou zijn als van de normale Airport. Dat is toch wel een minpuntje als je een groot huis hebt. Bij een vriend van me (groot huis, laagbouw) is het bereik in het uiterste hoekje van het huis al vrij beroerd met de normale Airport.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 16:16 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit zijn toch zaken die met een beetje zoekwerk gewoon uit te zoeken zijn. De Airport productlijn van apple voldoet volledig aan de standaard wat betreft WLAN, dus als er al een probleem zou optreden dan ligt dat aan de kant van de speedtouch. Ik zie dan ook geen reden om dit topic open te laten.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.