Mensen, ik heb een probleem. Sommige van jullie zijn misschien bekend met het framework PEAR wat standaard bij PHP meegeleverd wordt. Echter, ik krijg dit niet goed werkend, dat wil zeggen ik krijg een foutmelding als ik een functie binnen PEAR aanroep.
Ik wil gebruik maken van de database functie, op het moment dat ik connect krijg ik de volgende foutmelding:
Fatal error: Class db_common: Cannot inherit from undefined class pear in e:\htdocs\pear\pear\DB\common.php on line 35
Ik heb draaien:
Apache 1.3 + PHP 4.3.7 (+ PEAR dus)
php.ini wat betreft include_path:
include_path = ".;e:\htdocs\pear\pear"
Dat include path is goed, als ik include: (DB = package van PEAR)
Dan krijg ik geen foutmelding, echter als ik een functie van DB.php wil gebruiken bijvoorbeeld:
Dan krijg ik de bovenstaande foutmelding.
Ik heb de normale procedure doorlopen van het installeren van PEAR (go-pear.php), alles is ok en lijkt te werken.
Wie kan me helpen?
Ik wil gebruik maken van de database functie, op het moment dat ik connect krijg ik de volgende foutmelding:
Fatal error: Class db_common: Cannot inherit from undefined class pear in e:\htdocs\pear\pear\DB\common.php on line 35
Ik heb draaien:
Apache 1.3 + PHP 4.3.7 (+ PEAR dus)
php.ini wat betreft include_path:
include_path = ".;e:\htdocs\pear\pear"
Dat include path is goed, als ik include: (DB = package van PEAR)
code:
1
| require_once 'DB.php'; |
Dan krijg ik geen foutmelding, echter als ik een functie van DB.php wil gebruiken bijvoorbeeld:
code:
1
| $DB = DB::connect($verbindingsgegevens) |
Dan krijg ik de bovenstaande foutmelding.
Ik heb de normale procedure doorlopen van het installeren van PEAR (go-pear.php), alles is ok en lijkt te werken.
Wie kan me helpen?