Toon posts:

HP Procurve Wireless i.c.m. E-tech "Repeater"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Hp Procurve Wireless Accespoint 420 staan i.c.m. E-tech Wireless AP/WLAP03.

Ik wil het bereik vergroten van de HP d.m.v de E-tech in te stellen als Repeater.

Dus de HP en E-tech op het zelfde SSID ingesteld. Beide vast ip adres.
In de E-tech c. repeater heb ik de gateway op het ip adres van de HP gezet.

Bij beide apparaten staan de max adressen van elkaar als connected dus ze zien elkaar. In de log van de HP staat ook dat de authentication goed is gegaan en de dat hij ook mag forwarden.

Als ik nu met mijn laptop verbinding wil maken ziet hij het SSID ook en maakt verbinding. Nu komt mijn mac adres bij de HP te staan. Ok dat ZOU kunnen. Dus ben zo ver weg gelopen dat ik geen bereik meer had en daar tussen de E-tech gezet. Maar helaas geen effect.

Ik krijg ook geen automatisch IP adres, ik krijg het adres 169.254.xxx.xxx. Dit zou kunnen omdat onze DHCP server tijdelijk uit staat, dus zet ik deze weer aan heb ik het zelfde probleem. Stel ik vast ip adres in kan ik wel internet op maar wel via de HP.

Kort samengevat:
Mijn verkeer loopt NIET via de E-tech(repeater).

Iemand enig idee wat ik misschien verkeerd gedaan kan hebben.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:38
ik heb hetzelfde probleem mijn 2e acces point krijg ik niet ingestelt als repeater. weet iemand hoe je deze e-tech accesspoint instelt als repeater ?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Eehm mensen... je kan een AP niet instellen als repeater... dan moet je een AP hebben die dat aankan... als hij dat aankan zie je dat wel in de configuratie staan.

Een Alcatel SpeedTouch 170 Wireless Access Point heeft wel repeater functie, evenals sommige D-link en Linksys types.

Ga er maar vanuit dat een goedkoop e-tech/sweex Ap het niet ondersteund.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Toch nog even heel kort een vraagje. Kan je niet in plaats van de E-tech de HP instellen als repeater? Of zeg ik nu iets heel doms... (in beide gevallen hoor ik het graag)

• Icey
Zo uit me hoofd ondersteund de HP ook geen repeaterfunctie. Maar je zou de manual er op na kunnen checken.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Aha. De bedoeling van mijn vraag was of beide apparaten de repeaterfunctie moeten ondersteunen of niet. Uit je antwoord denk ik te kunnen opmaken dat dat niet nodig is.

• Icey
rollebol schreef op 11 juni 2004 @ 16:53:
Aha. De bedoeling van mijn vraag was of beide apparaten de repeaterfunctie moeten ondersteunen of niet. Uit je antwoord denk ik te kunnen opmaken dat dat niet nodig is.
Volgens mij niet, wel weet ik dat sommige APs met repeaters enkel kunnen samen werken met een eigen merk, dus niet echt repeaters.

D-Link Access Point/Repeater 22Mbps, waarvan de repeater functie enkel werkt met andere D-link Ap's. Linksys WAP54G was hetzelfde princiepe volgens mij... dus goed opletten

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:26

gjs

Scoobydoobydoo

HP 420 kan ook niet als repeater fungeren !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
De situatie ligt bij de klant van Draadloze router waar het bereik te zwak van is en deze versterkt moet worden met een repeater. Nu heb ik begrepen van mijn leverancier dat het met de e-tech router moet kunnen.

Nu heb ik het hier in een test situatie gezet. Ze zien elkaar ook wel. Je ziet in de HP 420 ook dat hij verbinding maakt met de E-tech. Dus tot zover gaat het goed.

Dus als ik verbinding zou maken via de E-tech router dan zou toch mijn mac adress in die router moeten komen?

Maar ik heb @ the moment geen flauw idee meer hoe het nou zou moeten.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:32

FastBunny

Give it the Works !

gjs schreef op 11 juni 2004 @ 17:06:
HP 420 kan ook niet als repeater fungeren !
Als het goed is kun je wel 2 HP's een gelijke SID laten gebruiken en zo het bereik vergroten, moeten dan wel beide HP420's zijn.

edit: zie het alleen niet staan... lijtk er op dat hij het inderdaad niet heeft :(. Ding is er anders duur genoeg voor om het wel te hebben ;)

[ Voor 24% gewijzigd door FastBunny op 14-06-2004 15:23 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is ook niet erg dat die geen repeater functie heeft. De e-tech moet als repeater fungeren.
Ik heb net het bereik uit gelopen, althans bijna. (niet normaal hoe ver het bereik gaat van de HP420) en daar in tussen de e-tech aangezet. Die connecte dus weer met de HP maar mijn laptop kreeg geen beter bereik.

Ik ben nu bezig met het upgraden van de firmware van de E-tech.

De support afdeling van e-tech wisten ook niks meer te vertellen. Tjah :(

edit

Ik zie nu ook ESSID en BSSID
Ik heb bij ESSID het gezamelijk wireless naam neer gezet, maar wat ik mij afvroeg moet ik bij BSSID niet wat invullen. Niet dat ik iets vergeet ofzo......

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 16:21 ]

Pagina: 1