[XP]boot/install problemen

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Het lijkt wel of alles tegen zit hierzo... In ieder geval, me broertjes pc is nu de zak, hij kreeg deze vanmorgen niet meer gestart. Waar normaal het Windows XP logo met die balk moet komen (als je de pc start), blijft nu een cursor knipperen.
Ik denk ik ga dan maar Windows opnieuw installeren, gaat die mooi van cd booten en pre-installatie doen, maar na een aantal minuten gaat de monitor in stroomspaarstand en komt niet meer eruit. Ook gebeurt er niks actiefs meer. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn. De schijf is op een promise ata 133 tx2 aangesloten en dat heeft zeker een 2 maanden goed gewerkt (na inbouwen).

UPDATE:
Net heb ik de hardeschijf dan maar ff op het moederbord aangesloten, doet die precies hetzelfde, nu kwam er tijdens de pre-installatie dan zelfs een bsod, maar het vreemde is dat er niet op dat bsod stond wat er fout was gegaan, alleen een stop-code met uitleg erboven.

[ Voor 20% gewijzigd door SuB-Gold op 08-06-2004 14:55 ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
SuB-Gold schreef op 08 juni 2004 @ 14:47:
Ik denk ik ga dan maar Windows opnieuw installeren, gaat die mooi van cd booten en pre-installatie doen, maar na een aantal minuten gaat de monitor in stroomspaarstand en komt niet meer eruit. Ook gebeurt er niks actiefs meer.
Wat is er nu wel gebeurd dan?
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn. De schijf is op een promise ata 133 tx2 aangesloten en dat heeft zeker een 2 maanden goed gewerkt (na inbouwen).

UPDATE:
Net heb ik de hardeschijf dan maar ff op het moederbord aangesloten, doet die precies hetzelfde, nu kwam er tijdens de pre-installatie dan zelfs een bsod, maar het vreemde is dat er niet op dat bsod stond wat er fout was gegaan, alleen een stop-code met uitleg erboven.
Wat stond er dan WEL in het BSOD?

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Niks is er dan gebeurd, hij stopt gewoon ermee, geen schijfactiviteit meer en het scherm is op standby. Hij heeft dan de benodigde drivers geladen enz.

Wat er is die bsod stond wilde ik dus kopieren, maar ik krijg deze nu dus niet meer, hij gaat nu gewoon standaard de monitor standby zetten en dan gebeurt er niks meer.

[ Voor 9% gewijzigd door SuB-Gold op 08-06-2004 15:27 ]

Verwijderd

Is dit nog tijdens de installatie van Windows XP? Mocht het zo zijn, probeer anders eens een andere monitor, mocht je die een hebben.

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 13:09

Visjes

Blub........

Wat is dan de inhoud van die BSOB?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zou de volgende dingen kunnen proberen:

• Andere monitor/videokaart
• Opstarten met een Linux Live distro (zoals Knoppix). Dan kan je kijken of het aan je harddisk ligt, of aan iets anders.
• Memcheck draaien, misschien dat één van de geheugenbankjes het heeft begeven.
• Opnieuw partitioneren, zodat je zeker weet dat de vorige Windows installatie weg is. Dan weet je iig zeker dat deze niet voor problemen zorgt.
• Proberen te installeren met een andere CD (of een ander OS tijdelijk installeren)

Succes :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
ik zal inderdaad es die hardeschijf totaal leeggooien...
misschien dat het dat is, was bezig met het plaatsen van een nieuwe hardeschijf in die pc, daar stond nog wat op van XP en dan zal ik die oude hardeschijf ff loskoppelen!
zal straks ff laten weten of het geholpen heeft, en anders probeer ik es die andere vga, memcheck gaat natuurlijk alleen als ik een OS erop heb... maar dat probeer ik dan wel es onder Knoppix ja (heb ik hier nog liggen, bestaan er goeie memchecks voor onder Linux?)

Verwijderd

Voer eerst eens een schijfcontrole uit, dat kan vanaf je windows-CD-rom.

Die schijf is dat een 7200Rpm model? Werd/word hij gekoeld?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

SuB-Gold schreef op 09 juni 2004 @ 03:05:
ik zal inderdaad es die hardeschijf totaal leeggooien...
misschien dat het dat is, was bezig met het plaatsen van een nieuwe hardeschijf in die pc, daar stond nog wat op van XP en dan zal ik die oude hardeschijf ff loskoppelen!
zal straks ff laten weten of het geholpen heeft, en anders probeer ik es die andere vga, memcheck gaat natuurlijk alleen als ik een OS erop heb... maar dat probeer ik dan wel es onder Knoppix ja (heb ik hier nog liggen, bestaan er goeie memchecks voor onder Linux?)
Memtest is een veel gebruikt programma om je RAM te onderzoeken. Je kan het hier downloaden. Je kan het ook van een floppy af draaien. Je moet dan deze zip file downloaden, uitpakken en installeren op een floppy. Floppy in de drive laten zitten, computer opnieuw opstarten en de test draaien. Meer info staat op de website. Succes :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
het is een maxtor 80gb liquid bearing hardeschijf, gekoeld door 3 fans aan de voorkant... die schijf heeft bij mij 1,5 jaar goed gewerkt, maar de foutmelding kreeg hij al op zijn eigen hardeschijf, die een paar maanden oud is, en het lijkt me toch echt niet aan de hardeschijf te liggen...
Pagina: 1