waaom heten distro's zoals ze heten?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:25
ik vraag me soms wel eens af waar namen van distributies vandaan komen... dat 'linux' afgeleid is van 'linus' is wel te begrijpen, maar ik vroeg me af waarom er ook iets bekend is over de namen van distributies... een rode hoed, een debiaan (:?)...

ik herinner me een anekdote (weet niet of ie waar is) dat steve jobs een vergadering had met z'n nog prille bedrijf, een appel uit de schaal pakte en zei "als we voor middernacht nog geen naam bedacht hebben noemen we ons bedrijf apple". hopelijk is er te achterhalen hoe dat met andere distro's zit, ik heb al op de debian-site zitten neuzen, maar daarover kan ik niks vinden...

bijdragen zijn welkom uiteraard :)

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ironically, the origins of the name "Red Hat" can be traced to Cornell itself. The company took its name from a red Cornell lacrosse team hat that was owned by founder Mark Ewing's grandfather, Webbink said.
Veel van het ontstaan van die namen is gewoon te vinden op internet hoor :)

LinkedIn
Instagram

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Kleine correctie: Linux is een combinatie van Linus en Unix. :)

Verwijderd

1.6 How does one pronounce Debian and what does this word mean?

The project name is pronounced Deb'-ee-en, with a short e in Deb, and emphasis on the first syllable. This word is a contraction of the names of Debra and Ian Murdock, who founded the project. (Dictionaries seem to offer some ambiguity in the pronunciation of Ian (!), but Ian prefers ee'-en.)
Uit de Debian FAQ. Dit soort dingen staan meestal wel in de FAQ's van de distro's.

edit:

ik ben lekker eerst >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 14:52 ]

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 12:59

arnova

weet veel, maar niet alles

Debian komt van "Deborah" en "Ian". Ian is de founder van Debian en die is getrouwd met "Deborah", vandaar de naam "DebIan". Ik geloof overigens dat deze Ian inmiddels niet meer actief is bij Debian.

[ Voor 36% gewijzigd door arnova op 08-06-2004 14:53 ]

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:25
The name Debian comes from the names of its founder

Ian Murdock,

and his wife,

Debra.
:/ ... en ik maar denken dat het een stoer soort indianenvolk was...

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

-Mous- schreef op 08 juni 2004 @ 14:47:
Kleine correctie: Linux is een combinatie van Linus en Unix. :)
Klopt, er waren eerst wel wat andere namen maar die zijn niet zo interresant :).

B.v.:

Linus Minix
Freax
Nog een paar die ik me zo gauw niet herinner :/ l

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, het spijt me zeer, maar dit gaat nergens toe leiden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.