Widescreen & Games | |||||||||||
Waarom dit topic? | |||||||||||
Ik bezit zelf al een tijdje een 24" widescreen monitor van sony. Omdat er steeds meer pc's met widescreen komen, waaronder ook laptops en HDTV's, en ook games die dit ondersteunen, leek het mij wel nuttig hier een topic voor te maken. Niet alleen voor de games die het ondersteunen, maar ook voor de games die het níet ondersteunen, maar waar wellicht een oplossing voor gevonden kan worden. Dit topic is ook bedoeld om te kijken wat een widescreen scherm nou scheelt ten opzichte van een 4:3 monitor. | |||||||||||
HUH? widescreen monitoren? | |||||||||||
Jup. Ik wist ook niet echt dat ze bestonden, totdat ik een tijdje geleden ineens een laptop zag met een wat raar schermformaat. Bleek achteraf gezien dus een widescreen scherm te zijn. Een paar weken daarna kreeg ik deze monitor, en ik weet haast wel zeker dat deze niet de enige is die er is. | |||||||||||
Widescreen games | |||||||||||
Ik heb tot nog toe nog maar een paar games gehad die écht widescreen ondersteunden, in de zin van: zonder gekloot in .ini's of met hacks (wat meestal wél noodzakelijk is om widescreen te gamen). Deze games waren de half life 2 béta, Grand Theft Auto Vice City en de Doom III alpha. Verder heb je eigenlijk altijd te maken met hacks of andere handige trucjes om je game om te vormen tot widescreen. En áls dat lukt zit je vaak ook nog met een uitgerekt beeld in plaats van een stuk extra beeld, wat je zou verwachten. | |||||||||||
Hacks & Ini's? | |||||||||||
Maar ook zijn er games die dus widescreen gespeeld kunnen worden met wat handige aanpassingen. Ik heb daarvoor een hele nuttige page gevonden, waar voor een hele hoop games wordt besproken hoe je ze om kan vormen tot de gewenste resolutie. Dit is Tiger Dave's Widescreen Game List. Maar ook dit werkt niet altijd, heb ik gemerkt (vooral battlefield geeft nogal problemen | |||||||||||
Widescreen eerlijk? | |||||||||||
Je ziet meer, is widescreen dan dus nog wel eerlijk? Ik vind van wel Maar uiteraard hoef je dit niet eens te zijn met mij | |||||||||||
Pics!!!! | |||||||||||
En uiteraard, zoals het hoort, wat foto's en pics, ik heb tot nu toe alleen screens van HL2 gemaakt, maar dat verandert snel
| |||||||||||
Pricewatch links widescreen Monitoren | |||||||||||
Ik heb tot nog toe bij de CRT's alleen de Sony GDM FW-900 kunnen vinden, een 24" scherm (iets van 60 CM actief): pricewatch: Sony GDM-FW900 24" dit is het scherm waar ik ook achter zit Naar mijn weten zijn er ook geen widescreen TFT's/ LCD's. |
[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 08-06-2004 16:52 ]