Ik heb een div nodig met een vaste hoogte, die vrij klein is.
Als ik in IE dit doe:
Krijg ik een hoogte van 12 ipv 1... Dat is op te lossen door overflow hidden toe te passen.
Maar als ik nu de volgende code heb:
Zo staat er een kader op de juiste plaats om een menu item op mijn website. Maar als ik nu firefox pak is hij langer dan bij IE.. als ik daarna nog meer div's eronder zet die weer uitlijnen aan de hand van de bovenstaande loopt heel de positionering in de soep.
Kan iemand mij vertellen waarom firefox een grotere hoogte hanteerd??
Ik heb nog een afbeelding om het een beetje duidelijk te maken:

Let op het zwarte kader.. deze loopt verder naar beneden en ook naar rechts in firefox.. het lijkt misschien weinig maar met een aantal items onder elkaar is het voldoende om de uitlijning in de war te schoppen.
Update:
Het heeft vrij weinig met een te kleine height te maken. Als ik een hoogte van 20 doe is hij bij firefox ook gewoon hoger dan bij internet explorer.
Waar slaat dat op? Pixels zijn toch altijd nog gewoon pixels.
Als ik in IE dit doe:
code:
1
| <div style='height: 1px; border: 1px solid #000000;'></div> |
Krijg ik een hoogte van 12 ipv 1... Dat is op te lossen door overflow hidden toe te passen.
Maar als ik nu de volgende code heb:
code:
1
2
3
4
5
6
| <div id='nav_home' style=' width: 56px; height: 11px; overflow: hidden; margin-top: 100px; margin-left: 40px; cursor: pointer; border: 1px solid #000000;' onclick='document.location.href = "index.php"'> </div> |
Zo staat er een kader op de juiste plaats om een menu item op mijn website. Maar als ik nu firefox pak is hij langer dan bij IE.. als ik daarna nog meer div's eronder zet die weer uitlijnen aan de hand van de bovenstaande loopt heel de positionering in de soep.
Kan iemand mij vertellen waarom firefox een grotere hoogte hanteerd??
Ik heb nog een afbeelding om het een beetje duidelijk te maken:

Let op het zwarte kader.. deze loopt verder naar beneden en ook naar rechts in firefox.. het lijkt misschien weinig maar met een aantal items onder elkaar is het voldoende om de uitlijning in de war te schoppen.
Update:
Het heeft vrij weinig met een te kleine height te maken. Als ik een hoogte van 20 doe is hij bij firefox ook gewoon hoger dan bij internet explorer.
Waar slaat dat op? Pixels zijn toch altijd nog gewoon pixels.
[ Voor 13% gewijzigd door me1299 op 08-06-2004 14:41 ]
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen