[Azureus]Systeem hangt

Pagina: 1
Acties:

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb vorige week azureus eens weer opgestart, krijg ik mooi weer een update scherm. Ik natuurlijk blij dat er een nieuwe versie is. Meteen gedownload en geinstalleerd natuurlijk.

Maar, nadat azureus een tijdje aan staat, dan loopt alles vast, het hangt, letterlijk! Ik kan helemaal niks meer. Ik kan alleen mn muis nog bewegen. Zelfs als ik in de taskmanager een proces beeindig doet ie dat niet. Ik moet echt gewoon op de reset knop duwen om weer fatsoenlijk door te gaan.
Hij crashed nooit op een bepaald moment, de ene keer kan ik een half uur azureus aan laten staan voordat het alles laat hangen en de andere keer hangt alles al na 5 minuten ofzow.

Na deze probleem heb ik dus eerst alles aan java en azureus van mijn computer verwijdert. Ook alles wat in application data en in het register stond. Toen heb ik JRE geinstalleerd, gereboot, azureus geinstalleerd, gereboot. Toen dacht ik dat ie het weer deed, maar helaas, mn systeem hing weer.

Ik heb de volgende JRE's geprobeerd:
-j2re-1_4_1_07-windows-i586-i.exe
-jre-1_5_0-beta2-windows-i586.exe

Op dit moment staat 1.4.1 erop samen met Azureus 2.1.0.0 en alle updates waar Azureus om vroeg.

Nou weet ik niet zeker of het probleem aan de JRE ligt of aan Azureus (Ik denk dat het aan azureus ligt) of misschien wel een combinatie van bijde. Ik heb ook al geprobeerd een andere torrentclient te gebruiken, maar die vond ik niet zo fijn en makkelijk als Azureus.

Weet iemand wat er mis is, of wat ik kan doen om Azureus weer fatsoenlijk draaiende te krijgen?

Alvast bedankt :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Chester
  • Niet online
btw:
op mn laptop doet ie het wel goed en daar gebruik ik ook gwoon JRE1.4.1 :?

edit:

Ik had ook al geprobeerd een oudere Azureus versie te gebruiken die het eerst wel deed, maar die doet et nu ook niet meer.

[ Voor 53% gewijzigd door Chester op 08-06-2004 17:53 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

Chester schreef op 08 juni 2004 @ 17:49:
btw:
op mn laptop doet ie het wel goed en daar gebruik ik ook gwoon JRE1.4.1 :?

edit:

Ik had ook al geprobeerd een oudere Azureus versie te gebruiken die het eerst wel deed, maar die doet et nu ook niet meer.
beetje laat maar gebruik je soms zonealarm?

• Chester
  • Niet online
Ja, maar op mn laptop heb ik ook zonealarm staan en daar doet ie het wel :?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Chester schreef op 15 juli 2004 @ 01:20:
misschien vaag, maar kun je dan niet op je gewone pc ook zone-alarm instaleren. Gek genoeg kan het werken ;)

Verwijderd

Chester schreef op 15 juli 2004 @ 01:20:
ja ik weet het, bij mij hangte hij ook steeds en het probleem bleek zonealarm te zijn. mijn makker heeft ongeveer hetzelfde pc als ik en heeft geen problemen met zonealarm en azureus. ik ben overgestapt op FREE Sygate en heb er spijt van niet eerder gedaan te hebben, sygate vertelt me veel meer dan zonealarm kan en azureus is opgehouden met crashen.

het is overigens een heel bekende bug dat azureus slecht werkt met zonealarm, check de azureus forums maar eens....

@lifetech heeft brilletje nodig of slaapt nog half? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 03:35 ]

Verwijderd

Ik gebruikte eerst ook Azureus nu torrentstorm.
Azu reset de router steeds. Hadden meer mensen last van.
En Azu gebruik veel cpu kracht.

Als ik jou was zou ik gewoon torrentstorm of een andere bittorrent client proberen er zijn er echt 30 ofzo. Gewoon even naar googelen

Maar alle bittorrent gebruiken redelijk veel cpu kracht. Ik run het nu op mijn laptop en als het downloaden klaar is copy ik alles naar de pc.

|:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 10:48 ]

Verwijderd

mja ik ben natuurlijk aan het rondkijken. ik heb nu ff shareaza. ziet er heel strak uit maar ik kan de upload en download niet goed instellen. ik heb het idee dat shareaza mijn upload overbelast en mijn down daarom omlaag gaat.

in azureus is dit zeer goed in te stellen. qua rekenkracht heb ik nie veel te klagen, kep p4 2,8 maar als ik al de hele dag aan het downen ben is de pc wel sloom dat wel.

ik zag dat er een nieuwe ABC is uitgekomen en daar kijk ik nog naar....

• Chester
  • Niet online
bedankt voor de reacties, ik zal dalijk eens Zone-Alarm er af gooien :)

edit:

Zo, zonealarm dr af, en sygate dr opgezet :)
Tot nu toe blijkt Azureus geen problemen tegeven :)

[ Voor 46% gewijzigd door Chester op 15-07-2004 19:13 ]

Pagina: 1