Toon posts:

[Southbridge] PC boot niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het is vandaag weer een van die ontzettend mooie zomerdagen. Eigenlijk geen dag om achter de PC te zitten. Maar helaas lig ik ziek thuis en wil toch mijn projectgroep wat helpen met ons project. Iedereen vindt dit weer mooi, behalve mijn PC. Hij boot namelijk niet meer, ik denk zelf door de warmte. Ik heb een a7n8x-deluxe van asus met een XP 2500+. Als ik boot krijg ik telkens de melding dat mijn keyboard niet gevonden wordt en mijn floppy drive ook niet. Tevens duurt het ontzettend lang voordat ie voorbij de memorytest is. Nu voelde ik even aan de southbridge en verbrandde bijna mijn handen. Kan het zijn dat deze al mijn problemen veroorzaakt. Bij mijn Mobo zit er namelijk standaard geen koeling op. Op de Northbridge daarentegen wel.
Please help..

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien handig om je temps\specs\airflow te posten?

Southbridge kan inderdaad vrij warm worden, en ook dat kan voor problemen zorgen. Zet er eens een fan tegenaan. Kijken of dat verschil maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: Asus A7N8X deluxe (CMOS default, dus nu niet overclocked)
Processor: AMD Athlon XP 2500+
Geheugen: 2x 256MB Corsair twinx 400mhz 5.2.2.2
Koeling: Koolance exos GPU cooled & CPU cooled (met koolance blokken)
Behuizing: Coolermaster ATC220 met 2 fans 1 die lucht inblaast van de zijkant en de andere die uitblaast via de bovenkant.
Videokaart: Club3D Radeon 9600pro
Voeding: Levicom X-Alien met 2 fans die vol open staan

Verder geeft de exos 34/35 graden aan, terwijl deze met normaal weer zo'n 29 is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 14:09 ]

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 10:00

MnM

Nagenoeg alle onderdelen van je moederbord hangen aan je southbridge.
-IDE
-Sata
-Com/PS-2/LPT
-etc etc.

Het kan dus goed zijn dat je southbridge te warm wordt en hierdoor de rest van je systeem dwars gaat zitten.

Hoe warm is het op je kamer, en heb je een optie om een (tafel)ventilator op je southbridge te richten, als je hem op die manier wat beter koelt ben je er snel achter of het dat het probleem aan de temperatuur van je southbrdige ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is 31 graden in mijn kamer (en dat is nog niet eens het warmste gedeelte). Ik heb er een ventilator op gezet, maar het heeft volgens mij niet veel nut...
Ik begin me ook steeds meer af te vragen of het echt wel aan die southbridge ligt;
Bij het opstarten blijft hij namelijk een hele tijd hangen voor de geheugentest en na de geheugentest nog een keer. Mijn Northbridge wordt trouwens niet echt warm, maar deze heeft er dan ook een heatsink opzitten..
Iemand nog suggesties?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 14:19:
Mijn Northbridge wordt trouwens niet echt warm, maar deze heeft er dan ook een heatsink opzitten..
Iemand nog suggesties?
Lijkt me niet logisch dat het de northbridge is, koelblok daarvan heeft bij mij vermoedelijk meer dan 2 weken los gehangen, :X en draaide nog steeds stabiel door.

Bios resetten?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
Het lag dus echt aan het weer :-P
Nu draait mijn PC weer...
Weet iemand of er koelers zijn voor die kleine southbridge?

Verwijderd

Topicstarter
Oops,

Bioblade stond hier nog ingelogd.
Vorige post was van mij (s0n1c)..

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

een northbrigde van een oud mobo afsloopen, meestal past dat wel, vergeet de koelprut niet :p

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

mm, ik zou gewoon een koelpblokje halen, en met m3 tape vastzetteN!
Pagina: 1