Toon posts:

[XP] zelfs bij een normale shutdown begint scandisk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een IDE WD 160 Gig in de systeem bij gegooid. in 4 partities verdeeld alles loopt prima behalve dat de windows bij elke opstart weer scandisk uitvoert op de partities van WD. Ik heb ook nog eend 2 ULTRA 160 SCSI IBM's (beide 1 partitie)en een IDE maxtor van 120 gig (1 partitie) deze worden overigens met rust gelaten? wat kan de reden zijn?

op system: XP professional service pack1

Verwijderd

Laat je de scandisk dan ook afdraaien of druk je ze telkens weg?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze al een aantal keer laten afdraaien

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hmm.. zo'n probleem heb ik ook ooit gehad en toen bleek dus dat die harddisk aan het "overlijden" was. Test de harddisk dus even met dit programmaatje van WD..
(Bij mij was het toen een Maxtor, en Powermax gaf toen aan dat er een error op die schijf zat, ding dus regelrecht retour gestuurd..)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

[rml][ XP] Scandisk bij elke opstart[/rml] --> deze komt op http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q160963 uit en daarin kan je vinden hoe je partities uit de boottime check exclude

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 00:10
convert al je partities naar NTSF, dan is het weg.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
wvl betreffende parttites zijn al ntfs partities en sunstorm jouw artikel zet de de scandisk gewoon uit . Maar dat is dan nog geen antwoord waarom hij steeds aan gaat??

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

heeft WD geen tooltje om je HD te controleren? * JohnD zoekt

http://support.wdc.com/download/dlg/DlgDiagv504.exe
laat die de drive eens controleren
(je moet dit onder dos doen)

en ja dit zet scandisk uit... wie niet luisteren wil moet voelen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JohnD op 08-06-2004 16:32 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
SunStorms_sletje schreef op 08 juni 2004 @ 16:25:
heeft WD geen tooltje om je HD te controleren? * FlipFluitketel zoekt

http://support.wdc.com/download/dlg/DlgDiagv504.exe
laat die de drive eens controleren
(je moet dit onder dos doen)

en ja dit zet scandisk uit... wie niet luisteren wil moet voelen ;)
Kijk voor de lol eens naar mijn reactie boven jouw eerste reactie (en dan specifiek naar de link die ik erin heb staan)...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even het OS toegevoegd aan de topictitel :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch lekker boeiend aan het worden om uit te zoeken waarom het zo is:
Ik heb inmiddels de tooltje van wdc gebruikt met Full scan en er is niks gevonden dus de disk is helemaal goed...... Alle partities zijn nu ook NTFS partities en toch blijft het gebeuren.

Opmerkelijk is dat de schijf in 4 partities verdeeld is. hij scant wel op D& E maar niet op F & G..... D is primary, activated. E, F & G zijn extended Logical
Partition magic 8 geeft ook aan dat de extended versie begint met 112,619.7 MB gereserveer ruimte die ook in gebruik is. Is dat dan MBR en partition tables etc. Is dit niet vrij veel ruimte??
Pagina: 1