Beeld verschoven naar links onder DOS?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Een vriend van mij belde me zojuist. Hij heeft een PCtje met een Riva TNT-2 M64 32Mb videokaart en een CTX 17" monitor type VL700.
Zijn probleem is dat onder dos het beeld te ver naar links staat: een deel is dus niet zichtbaar... Hoe komt dit en hoe is het te verhelpen?
Is het probleem opgelost als je je monitor bijstelt of is het beeld dan weer verkeerd onder Windows? :? :?

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op vrijdag 22 december 2000 01:08 schreef Gash het volgende:
Een vriend van mij belde me zojuist. Hij heeft een PCtje met een Riva TNT-2 M64 32Mb videokaart en een CTX 17" monitor type VL700.
Zijn probleem is dat onder dos het beeld te ver naar links staat: een deel is dus niet zichtbaar... Hoe komt dit en hoe is het te verhelpen?
Is het probleem opgelost als je je monitor bijstelt of is het beeld dan weer verkeerd onder Windows? :? :?
Kan je niet veel nuttigs vertellen, maar aan je instellingen gaan sleutelen van de monitor helpt iig niet, tenzij je constant wilt blijven draaien aan de knoppen... Dan zit je in Win idd weer te kloten om het beeld terug te zetten.

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Een beetje monitor onthoud zo'n tien verschillende instellingen voor 10 verschillende resoluties (mijn iiyama tenminste wel) dus als je hem onder dos instelt en daarna naar windows gaat schakelt je monitor over naar de laatst gebruikte instelling onder windows, terug naar dos geldt hetzelfde, probeer maar.

Verwijderd

Het doet mij denken aan een probleem met de refresh rate.

Verwijderd

Als je monitor niet per resolutie opslaat (zogenaamde 'analoge' monitor) dan moet je em onder DOS goed zetten en in windows bij control panel->display->settings->advanced->output device->device settings het beeld op de goeie plek zetten.

Als je een nieuwere 'digitale' monitor (minder dan 4-6 jaar oud pakweg) hebt kan je gewoon per resolutie instellen.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem sinds enkele dagen. Tijdens de boot en in de bios en ms-dos modus is het beeld veel kleiner dan voorheen het geval was, ook is het beeld sterk vervormd. De beide zijkanten lopen namelijk in het midden naar elkaar toe. Dit probleem komt niet voor wanneer ik windows opstart.
Format en flash hebben niet geholpen en de instellingen via de OSD van mn Iiyama hebben ook weinig effect.
Ik heb geen idee wat hiervan de oorzaak is en de monitor doet het wel goed op een laptop.
Kan iemand mij misschien vertellen waardoor dit komt en belangrijker hoe dit op te lossen is.
Pagina: 1