Toon posts:

[hitte]Heb jij al moeite met je OC koel houden?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond kwam ik uit me werk en dacht eens even mijn pc aandoen :*) . De temperatuur was nog goed van mijn cpu'tje en VGA. Doordat ik een klein probleempje heb gehad (wat ik snel ga oplossen, nieuwe zooi dus kopen) draai ik nu op een Abit NF7-S, duron1400, TNT2.

Nu heb ik de duron @1800mhz. Hij kan maximaal 2000mhz aan, omdat het een voormalige TB A core is. Alleen mijn TNT2 heeft geen koelblok erop (zelf ooit eraf gesloopt) en die doet het nu nog wel, maar wordt echt bloed heet :*)

Hebben jullie nu al problemen in de hitte met je overgeklokte stuff of zijn jullie er huiverig voor? ;)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nou echt problemen heb ik niet. Maar hij wordt wel een graad of 10 warmer dan in de wintre (62 is ie nu). Gelukkig krijg ik binnenkort een andere CPU-fan die op 4500 rpm draait ipv de 3000 rpm die er nu in zit :)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

M'n laptop (PB E3245) koeler draait echt overuren...en dan is ie nog niet eens ge-OC'd
en het is al zo'n kabaal maker :(

2400+ -> 56 graadjes (zo voelt me kamer ook aan :o)

[ Voor 23% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 08-06-2004 13:04 ]

An Explanation of l33t Speak

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-01 07:25
Net een tweede 120 mm Papst casecooler binnengekregen...vond hem toch iets te warm worden als het zonnetje buiten scheen (rond de 62 graden).
Cpu is nu 54 graden zonder enige cpu verbruik (noem je toch idle ofzo?)

Setupje:

Amd Xp 3200+
Antec Sonata met Antec 120 mm casecooler
Papst 120 mm cooler
Zalman CNPS7000A-CU
Maxtor 160GB
ATi Radeon 9600 Pro 128MB

Vind 54 graden eigenlijk nog te warm...Denk dat hij met 100% cpu load de 62 nog steeds wel haalt :(

Is dit wel beetje normaal voor deze setup?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Stevie_

Ik vind het toch vrij warm... ik heb dezelfde kast, met dezelfde koeler, 4 schijven en een passief gekoelde 9700Pro en ik zit nu op 36 idle. Punt is, ik heb een P4 2.6@3.2 eronder liggen... Ik vraag me af of er dan veel verschil zit in het wattage/de warmte die een AMD afgeeft.. Ik heb ook 2x120mm erin zitten :)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:01

UTM

Mijn AMD Athlon XP 1800+ draait nog stabiel op 2100+ speed met een temp van 52 graden. Kamer-temperatuur is atm 27 graden. Systeem is stressed. Zolang het allemaal stabiel blijft vind ik het best :Y)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:34
Pfff.... mn server is er vannacht!!! weer uitgeklapt... heb nu een nieuwe bigtower met veel casefan's besteld bij perfectsystems.nl

Echter, gister was alles nog op voorraad, vandaag staat er bij elk door mij besteld product onbekende levertijd... Of ik nou de enige ben die die case + fans heeft besteld, of dat half GoT mij heeft na geaapt weet ik nie :P

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Mijn XP 2600+ (niet OC) liep gisteren idle al tegen de 50 graden aan :X , met een Zalman 6000 AL/CU om dat ding koel te houden.
Ik heb em zelfs onderklokt atm @2300+ omdat dat ding veels te heet werd. Het is op het moment ook niet echt lekker fris te noemen op mijn kamer...

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:38
J0YR1D3R schreef op 08 juni 2004 @ 14:35:
@Stevie_

Ik vind het toch vrij warm... ik heb dezelfde kast, met dezelfde koeler, 4 schijven en een passief gekoelde 9700Pro en ik zit nu op 36 idle. Punt is, ik heb een P4 2.6@3.2 eronder liggen... Ik vraag me af of er dan veel verschil zit in het wattage/de warmte die een AMD afgeeft.. Ik heb ook 2x120mm erin zitten :)
Dat is dus echt dikke onzin dat een intel koeler blijft en minder stroom verbruikt dan een amd he; een amd verbruikt tegenwoordig juist minder en is over het algemeen net zo koel. Ik denk dat het dan ook meer aan de heatsink; de koelpasta en de omgeving ligt dan aan de processor die er onder zit.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.