Toon posts:

[Excel] Automatisch sorteren

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor het maken van een schema zoek ik eigenlijk voor een stukje code die er voor zorgt dat als een gegeven wordt veranderd, het schema automatisch wordt gesorteerd.
Het schema dient te worden gesorteerd op 3 punten, dus uitgaande van een tabel dient hij gesorteerd volgens de volgende volgorde: eerst rij 4, dan rij 7, dan rij 5.

Is dit mogelijk?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke Excelversie hebben we het hier over? Wat heb je zelf al gevonden?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon een macro opnemen die sorteert en dan deze macro onder het onchange event hangen ( kan voor het hele formulier, maar voor een enkele kolom is makkelijker, anders gaat hij opnieuw sorteren als je ook maar iets invult )

Let er trouwens wel op dat je je gebruikers goed duidelijk maakt dat hij opnieuw gesorteerd kan worden.

Hoe vaak ik wel niet gebruikers aan mijn bureau heb gehad die zeiden iets ingevuld te hebben en dat daarna hun regel verdwenen was ( opnieuw sorteren had de regel onderaan gezet ) Of men ging het opnieuw invoeren, is ook altijd leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om Excel 2003

Verwijderd

Heb even dit topic maar weer opgehaald..
Ik zit met hetzelfde probleem, heb het gedeeltelijk opgelost.
Gomez12 schreef op dinsdag 08 juni 2004 @ 13:04:
Gewoon een macro opnemen die sorteert en dan deze macro onder het onchange event hangen
Ik heb een macro opgenomen die de lijst sorteert, maar die zit nu nog onder een sneltoets.
In VB ben ik helemaal niet thuis.. kan iemand me vertellen hoe dat automatisch met dat onChange gaat? :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 01:31:
...
Ik heb een macro opgenomen die de lijst sorteert, maar die zit nu nog onder een sneltoets.
In VB ben ik helemaal niet thuis.. kan iemand me vertellen hoe dat automatisch met dat onChange gaat? :)
Hint voor volgende keer : googlen op excel onchange event vba en dan gewoon de 1e link aanklikken.

Maar ok, dan maar bijna letterlijk
code:
1
2
3
4
5
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) 
    If Not Intersect(Range("A1"), Target) Is Nothing Then 
        MsgBox "A1 has changed" 
    End If 
End Sub

Je moet alleen wel je if goedzetten, want dit wordt bij elke verandering van je werkblad aangeroepen. Dus als er niets relevants veranderd is dan moet je er zo snel mogelijk uit.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Gomez12 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 01:47:
[...]

Hint voor volgende keer : googlen op excel onchange event vba en dan gewoon de 1e link aanklikken.

Maar ok, dan maar bijna letterlijk
code:
1
2
3
4
5
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) 
    If Not Intersect(Range("A1"), Target) Is Nothing Then 
        MsgBox "A1 has changed" 
    End If 
End Sub

Je moet alleen wel je if goedzetten, want dit wordt bij elke verandering van je werkblad aangeroepen. Dus als er niets relevants veranderd is dan moet je er zo snel mogelijk uit.
Let erop dat je deze macro neerzet in de code die hoort bij het werkblad (zie de project explorer linksboven in VBA).
Verder hoef je hier niet zoveel aan te veranderen: Maak A:A van de A1 en verander de MsgBox regel in een verwijzing naar je nu al werkende macro (of copy-paste die erin)
Pagina: 1