[W2003 + NT4 server] rechtenprobleem

Pagina: 1
Acties:

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Zit met de volgende situatie:

Lokatie A: W2003 server met daarop alle gebruikers shares, etc.
Lokatie B: NT4 server met daarop 1 share voor bepaald pakket. Helaas noodzakelijk dat hierop NT4 draait.

Verbinding tussen beide lokaties d.m.v. VPN, wat overigens prima werkt. Er is een vertrouwensrelatie opgebouwd, waardoor ik op de NT4 server de gebruikers van de 2003 server aan kan passen, echter kan ik niet de administrator(s) aanpassen, omdat daar geen rechten voor zijn.

Probleem: Op de NT4 share heb ik gebruikers van het andere 2003 domein rechten gegeven. Zodra ik echter op een 98 client deze share probeer te benaderen, vraagt hij een wachtwoord voor \\servernaam\ipc$

Iemand een suggestie?

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
een windows 98 machine kan niet via een trust met een ander domein inloggen op de NT4 machine. Enige optie: de gebruiker lokaal aanmaken op NT4 met hetzelfde wachtwoord.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Helder, bedankt!

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.