[java] Object > String

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 17:23
Ik heb een methode die een Object retourneerd. Dit is altijd een String.

Nu wil ik deze String vergelijken met een andere string, maar dat lukt niet doordat die String dus een Object is. Hoe converteer (vast niet het goede woord ;) ) ik dat Object naar een echte String?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In String in Java is altijd een object. Om twee objecten met elkaar te vergelijken gebruik je 'equals'. Je krijgt dus string1.equals(string2). Het converteren wat je bedoelt heet in Java 'casten' en kun je doen door het Objecttype tussen haakjes ervoor te zetten, dus:
String x = (String) methode();

Overigens is dit vrij basic en raad ik je aan om iets van een tutorial of een goed boek over Java te lezen, want daar staat dit vast en zeker in.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als het een string object is kan je gewoon casten
Java:
1
String myString = (String)myObject;

of je kan gebruik maken van de toString methode van object.
Java:
1
String myString = myObject.toString();

Dit is eigenlijk best wel basis kennis van java. Het is namelijk precies hetzelfde als bij andere casts tussen verschillende typen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Dit is inderdaad erg basale kennis van de materie. Tip: lees onze inhoudelijke FAQ eens, staan interessante links voor tutorials en boeken e.d. in genoemd :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.