Toon posts:

[JS] RegExp - Negatief matchen op heel woord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
JavaScript:
1
alert(/^[^undefined]+$/.test('abcd'));

Ik vroeg me af of dit mogelijk is? Want in het bovenstaande voorbeeld wordt er op elk individueel karakter afzonderlijk gematched.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Gewoon een not op de hele expressie zetten?

JavaScript:
1
alert( ! /^foo$/.test('bar') );

btw. Je opent wel heel erg veel regexp gerelateerde onderwerpen de laatste paar dagen. Misschien is het boek mastering regular expressions iets voor je.

[ Voor 62% gewijzigd door Annie op 08-06-2004 12:44 ]

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik zelf ook al bedacht (evenwel bedankt), maar ik vroeg me gewoon af of dit ook met alleen een regexp af te handelen is.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

crisp

Devver

Pixelated

De manier van Annie lijkt me idd het meest logisch; gewoon de uitkomst omdraaien.
Echter kan het wel, maar dan wordt het al complexer:

JavaScript:
1
var re = /^(.(?!blaat))*$/

nadeel van deze is dat als de string begint met 'blaat' hij toch true teruggeeft; dat kan je voorkomen met een dergelijke constructie:

JavaScript:
1
var re = /^([^b]|b(?!laat))*$/

maar of je daar vrolijk van wordt...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar word ik i.d.d. niet vrolijker van. Ik gebruik die manier van Annie i.d.d. maar. :P

Verwijderd

Topicstarter
Annie schreef op 08 juni 2004 @ 12:39:
Gewoon een not op de hele expressie zetten?

JavaScript:
1
alert( ! /^foo$/.test('bar') );

btw. Je opent wel heel erg veel regexp gerelateerde onderwerpen de laatste paar dagen. Misschien is het boek mastering regular expressions iets voor je.
Ja, ik was ook al van plan om deze vakantie een dergelijk boek door te gaan nemen (dus bedankt voor de tip). Ik moet alleen nu even eerst wat zaken afmaken. Het lijkt me trouwens ook wel nuttig dat er wat meer (JS) regexp-vragen in het archief komen? :)

Edit:

Zo meteen ga ik bovengenoemd boek even bestellen bij de boekhandel. Hebben Crisp e.a. strax ook even rust aan hun kop. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 13:20 ]

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 12:59:
Het lijkt me trouwens ook wel nuttig dat er wat meer (JS) regexp-vragen in het archief komen? :)
Alles wat je wil weten over regular expressions kan je wel vinden op internet of in boeken. Persoonlijk gebruik ik GoT nooit voor referentie (zeker niet omdat de search zo @#$@# is :X |:( ;))

Today's subliminal thought is:

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:46

glashio

C64 > AMIGA > PC

RegExp is vrij universeel dus gebruik ik deze tool voor Jscript & PHP

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1