Toon posts:

[2k] Bootmenu verwijderen dat niet in boot.ini te vinden is*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Tijdens het opstarten van mijn pc moet ik een keuze maken uit een OS. Mijn scherm zegt het volgende:

code:
1
2
3
4
(...)select OS:
Microsoft Windows 2000 Professional
Microsoft Windows
Windows (default)

De pc draait op W2k. 'Microsoft Windows' was ooit Windows 98, W2k heb ik daar overheen geinstalleerd. Verder is 'Windows' een mislukte Windows 2003 server installatie.

Bij dat laatste zit de fout. Win2003 heeft een opstartfile gemaakt die ik niet kan vinden. In mijn boot.ini staat het volgende:

code:
1
2
3
4
5
[Boot Loader]
Timeout=5
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

U snapt mijn verwarring. In boot.ini wordt geen melding gemaakt van de keuze bij het opstarten. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

d.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 12:23 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ik denk dat je een andere actieve partitie hebt.

Dit hoeft natuurlijk niet c: te zijn, maar kan ook wat anders zijn.

check eens op een boot.ini op 1 van je andere schijven?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Gewoon fdisk /mbr tikken met een opstartfloppy.

Dan wordt dat bootmenu verwijderd, en start hij standaard op naar dat wat hij vindt. Ik had dit ook een keer met linux. Stond lilo erin maar linux had ik al verwijderd. Na fdisk startte hij gewoon weer direct naar windows.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Toch een kleine titeledit :)

W2k booten; OS keuze verwijderen (gecompliceerd) > [2k] Bootmenu verwijderen dat niet in boot.ini te vinden is*

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
1. boot.ini staat op één schijf: C. Andere schijfen hebben geen boot.ini
2. Fdisk? Dat is toch een Win98 tool? Ik durf het niet helemaal aan.
3. Thanx voor de titel fix.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 02:40
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 12:35:
2. Fdisk? Dat is toch een Win98 tool? Ik durf het niet helemaal aan.
Niet fdisk en dan gaan klooien, maar opstarten met een windows 98 floppy, en dan 'fdisk /mbr' intypen. Werkt, heb het zelf vaak genoeg gedaan. Ook met w2k systemen.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:50

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat is dan de reden waarom je die weg wilt hebben. Je kan namelijk ook de timeout op 0 zetten zodat je dat scherm helemaal niet te zien krijgt tijdens het booten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Windows 98 had voorheen hier een patch voor ook om dit soort probleem. Misschien dat er zoiets is voor 2000

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zerora schreef op 08 juni 2004 @ 12:39:
Wat is dan de reden waarom je die weg wilt hebben. Je kan namelijk ook de timeout op 0 zetten zodat je dat scherm helemaal niet te zien krijgt tijdens het booten.
Zoals je had kunnen lezen wordt het gevonden boot.ini file niet gebruikt. Aangezien er maar 1 keus is zou er (volgens deze boot.ini) helemaal geen menu te zien moeten zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijder de regel "C:\="Microsoft Windows" eens en voeg onderstaande regel toe aan de boot.ini onder "Timeout=5".

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT

Verwijderd

Topicstarter
XTRM: topper! dat werkt. W2k start zonder keuzemenu op. Hij start in één keer door zonder problemen. thanx!
Pagina: 1