[XP] Regelmatige bluescreen

Pagina: 1
Acties:

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:20

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Topicstarter
Bij mijn ouders in het bedrijf loopt de computer (Dell P4 2,4 - 512 MB Hyundai geheugen, Maxtor HDD) steeds vast met bluescreens. Hij loopt heel vaak vast maar als ik er ben gebeurt er helemaal niks dus ik heb de opdracht gegeven om de precieze melding op te schrijven als het weer gebeurt. Helaas hebben ze dit nog niet gedaan daar dus ben ik in het event log gaan wroeten.
Ik kwam daar dit tegen :
De server {520CCA63-51A5-11D3-9144-00104BA11C5E} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Deze fout staat meerdere malen in het systeemlog.

Ik heb de link gevolgd maar daar kreeg ik dat er geen informatie beschikbaar was.
Op Google kon ik ook niets vinden waar ik wat aan had.
Ik heb al een geheugentester eroverheen laten gaan maar die kon in een uur tijd nog niets vinden dus ik wacht nog even met dat te vervangen (was me verteld door een automatiseerder dat hij dacht dat het een geheugenprobleem was).

De PC is uitgerust met Windows XP Home en is (uiteraard) gewoon legaal.
Er is ook geen pijl op te trekken wanneer er weer een bluescreen komt. De ene keer is het binnen 2 minuten, en het volgende keer is het pas weer na een paar dagen.
Ik heb al meerdere instellingen etc bekeken maar ik kan er verder niks ongewoons in vinden. De PC zelf is iets minder dan een jaar oud.

Iemand een idee ?

Verwijderd

Spyware ofzow? Scan is met Ad-aware of search and destroy... :)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42
zonder de exacte melding van de BSOD kunnen wij hier ook weinig.

Die event die jij beschrijft is er standaard, daar kunnen we niks uit opmaken.

Als je de exacte melding hebt, kun je natuurlijk altijd hier kijken:

Windows XP en 2000 BSOD guide

veel succes, zijn altijd kloten problemen die vaak duiden op hardware/driver problemen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Deze DCOM melding zegt niks, ik ben zelf deze melding ook tegen gekomen en heb geen blue screens.
Er zijn genoeg topics over bluescreens, het geheugen kan je b.v. intensief testen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Wat voor dingen draaien er op de achtergrond en wanneer gebeurt dit precies?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42
questa schreef op 08 juni 2004 @ 12:22:
Wat voor dingen draaien er op de achtergrond en wanneer gebeurt dit precies?
zoals TS in z'n Startpost zegt:
Xandalf schreef op 08 juni 2004 @ 12:13:
Er is ook geen pijl op te trekken wanneer er weer een bluescreen komt. De ene keer is het binnen 2 minuten, en het volgende keer is het pas weer na een paar dagen.
Iemand een idee ?
zit er geen regelmaat in wanneer het gebeurd ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• WildOne
  • Laatst online: 23:13
Die foutmelding van DCOM heb ik ook regelmatig in de eventlist staan. Ik denk niet dat dit wat met je BSOD's te maken heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door WildOne op 08-06-2004 18:48 ]

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Je quote is geen belangrijke melding.. die heeft iedereen wel een keer en kan verder geen kwaad. Welke software heb je draaien en met name welke virusscanner e.d. ? en inderdaad welke services draaien er in de background ?

• ankhie

ankhie

Topicstarter
Op de achtergrond aan programma's draaien :

Incredimail
Norton Antivirus 2003

Aan processen draait er verder niks extra's dat verdacht is vergeleken met mijn laptop (die het 100% goed doet en spyware vrij is)

directcd.exe, imapp.exe (incredimail), nav32.exe (norton) zijn de enige afwijkende (Ik draai zelf F-secure virusscanner).

Op spyware heb ik hem al met meerdere programma's (Ad-aware / Spybot) laten runnen en dat wordt ook gewoon bijgehouden door mijn ouders.

Het systeem is nog niet vastgelopen dus ik heb nog steeds geen info over de bluescreens (maar zodra die er zijn worden ze gelogd en post ik ze hier).

Die DCOM ben ik na doorvragen achtergekomen dat het het inderdaad niet is aangezien de PC vaker gecrashed is dan dat hij DCOM meldingen geeft.

Ik wacht gewoon af en kijk hoe het verder gaat en moet maar wachten op het volgende blauwe scherm (en als je ze wil hebben komen ze niet :P )

P.S. Het is dus WinXP Home met SP1 en alle updates geinstalleerd.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je moet even noteren wat er in de BSOD staat. Meestal valt er dan redelijk makkelijk te bepalen welk programma of welke driver voor de crash zorgt. Zijn er onlangs nieuwe drivers en/of programma's en/of hardware geïnstalleerd? Dat zou namelijk erg makkelijk voor incompatibiliteit kunnen zorgen en dus voor BSOD's. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• ankhie

ankhie

Topicstarter
Het hele probleem is nu : we wachten op het bluescreen. En nu we dat ding nodig hebben, heeft het al 2 dagen niks van zich laten zien. Want als je ze nodig hebt, laten ze zich niet zien 8)7
We blijven dus gespannen afwachten :)
Pagina: 1