Toon posts:

Win98 en DOS Appl. onder VMware 100% load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Ik heb een AMD Athlon Xp 2000+ systeem met 512MB RAM en Windows XP Pro als OS.
Hierop draait VMware 4.5.1 met Windows 98SE als guest OS. Dit guest OS maakt via de laatste Novell Client verbinding via IPX/SPX met een Novell Netware 4.11 server. Binnen deze Win98SE draait vanaf een netwerk share een DOS appl.

Het probleem is nu dat zodra de DOS appl. wordt opgestart de CPU load van 5-10% naar 100% gaat en de performance van het hele systeem om te huilen is.

Wat kan hier de oorzaak van zijn en wat kan ik hier tegen doen?
Ik heb reeds met de instellingen van VMware lopen klooien, maar geen enkele instelling geeft een goed resultaat.
Het rare is dat DOS appl. de CPU niet altijd 100% belast. Ongeveer 1 op de 10 keer opstarten gaat alles goed en blijft met de DOS appl. gestart de CPU load onder de 15%.

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 23:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je de VMWare tools wel geinstalleerd in die Windows 98?

Dos applicaties op een Citrix server vertonen ook vaak dit gedrag, omdat ze continue naar toetsenbord kijken, of er al wat ingevoerd wordt.

Novell vertoont hetzelfde gedrag als het als virtuele machine draait, hier is een speciale NLM voor.

Even zoeken naar vmware + dos met google geeft de volgende link: http://www.vmware.com/sup...s/doc/guestos_doswin.html, ook voor dos is er een speciale "dosidle.exe".

[ Voor 24% gewijzigd door ajhaverkamp op 08-06-2004 12:56 ]

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat tooltje zojuist zelf ook gevonden.
Nu nog testen of het daadwerkelijk werkt.

Meer tips zijn welkom!