[XP pro] Policy's per gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
hoi,

Ik moet een pc onderhouden bij mijn vriendin thuis. Ze zijn daar met 5 gebruikers, maar er zijn er daar een paar bij die niets liever doen dan die pc naar de knoppen te helpen door aan verschillende instellingen te prutsen 8)7. Na de zoveelste format ben ik het nu wel grondig beu! Daarom zoek ik een manier om alle functies te blokkeren waar ze niets te zoeken hebben (via gpedit of zo).

Het probleem is echter dat ik wel bv. het configuratie scherm kan verbergen, maar dit is dan voor elke gebruiker. Dus als ik mij aanmeld als admin dan zie ik het conf. scherm ook niet meer natuurlijk :(.

Heeft hier iemand een oplossing voor ?

Gewenste instellingen:
- Configruatie scherm verbergen (niet alleen blokkeren)
- IE opties verbergen (vooral geschiedenis wissen verbergen)
- Blokkeren van sommige programma's voor sommige gebruikers
- Eventuele andere tips om mijn leven iets makkelijker te maken ???

Thx

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

WesleyVH schreef op 08 juni 2004 @ 11:51:
Heeft hier iemand een oplossing voor ?

Gewenste instellingen:
- Configruatie scherm verbergen (niet alleen blokkeren)
- IE opties verbergen (vooral geschiedenis wissen verbergen)
- Blokkeren van sommige programma's voor sommige gebruikers
- Eventuele andere tips om mijn leven iets makkelijker te maken ???

Thx
Ik zou zeggen, gewoon Tweak-Ui, Tweak XP, X-Setup
daarmee kan je met je instelllingen tweaken!
super handig!

Als je van die programma's op de hoogte wilt blijven kan je het beste even kijken naar : Meuktracker

over X-Setup:
Dit is het ultime programma om een Windows-systeem te tweaken. Het heeft ruim 1.600 tweaks aan boord, handige wizards, en gemaakte wijzigingen kunnen opgeslagen worden om zo eenvoudig op andere computers te worden toegepast
het zal er dan vast tussen zitten ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Outerspace op 08-06-2004 11:59 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

"Geschiedenis wissen verbergen"
Laat iemand toch lekker zijn sporen wissen man.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

WesleyVH, zoals je in de post van outerspace al kunt zien zijn de zaken die jij wilt verbergen niet zo erg moeilijk te vinden. Wilde je hiernaast nog meer tips over het beveiligen van zo'n publieke PC? Heb je bijvoorbeeld al eens gezocht op veelvoorkomende oplossingen?

[search=xp computer gebruikers instellingen policies familie] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb ook veel gelezen van deze programma's maar hetgene wat ik er van begrijp is dat deze instellingen 'system wide' zijn en dus NIET PER GEBRUIKER.

Mijn bedoeling is als ik aanmeld met een admin gebruiker dat ik volledige toegang heb en als een andere 'gewone' gebruiker is aangemeld dat zowat alles geblokeerd is.

Als men een Windows server heeft met domains kan men dit allemaal perfect instellen, maar dat is er dus niet voorhanden.

Verwijderd

Zijn het allemaal lokale gebruikers? PC hangt niet in een domein? Alle gebruikers hebben een eigen account? Je kunt dezelfde instellingen gebruiken voor de 'beperkte' gebruikers?

Ja? Je kan dan het volgende doen. Een policy aanmaken met daarin alle beperkingen die gaan gelden voor de 'normale' gebruikers. Vervolgens blokkeer je op het pol-bestand van de policy de lees-en uitvoertoegang voor de gebruikers die GEEN beperkingen opgelegd krijgen.

Maak een policy aan waarin je de dingen dicht gooit. Zoek daarna de policy op in de verkenner (C:\Windows\System32\GroupPolicy\), vervolgens het mapje machine of user, al naar gelang de policy's die je hebt aangepast en pas de security aan.

Succes!
Pagina: 1