Toon posts:

Via BlueTooth bestanden uitwisselen tussen twee PC's? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met een ingebouwde bluetooth module. Mijn vriend heeft een bluetooth usb stick in de usb poort van zijn pc. Nu vraag ik me af of het mogelijk is dat we via bluetooth dingen uitwisselen. Mijn laptop staat op 'discoverable' dus hij zou zichtbaar moeten zijn, ne die andere pc ook. Maar als ik mijn laptop laat zoeken naar andere bluetootj devices (en computers vindt hij niks). Kun je uberhaupt communiceren tussen twee computers via bluetooth? Of kan dat alleen met gsm's etc.

Beide computers hebben Windows XP Pro

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Moet kunnen. Zijn het allebei WIDCOMM devices? Dan kun je zelfs een virtuele netwerkverbinding maken. Maar files naar de andere PC slepen in bluetooth neighbourhood-dingetje moet ook gewoon werken.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Volgens mij is de mogelijkheid tot het communiceren tussen twee PC's met behulp van bluetooth volledig afhankelijk van de soort bluetooth module die je hebt en de driver die het ding gebruikt.

Zonder ietsje meer info durf ik niet keihard ja of nee te zeggen...

edit:
@Nexxennium: de computers zien elkaar niet eens, laat staan dat je bestandjes naar "bluetooth neighbourhood-dingetje" kunt slepen.

[ Voor 29% gewijzigd door OZ-Gump op 08-06-2004 11:55 ]

My personal website

• Fuzzillogic
Bluetooth kent profiles, welke gestandaardiseerd zijn. Dat is juist het mooie ervan. Ik ben goed te spreken over de Widcomm drivers, die ondersteunen behoorlijk wat profiles. MS-spul daarentegen is weer bedenkelijk...

Anyway, als het NIET kan, dan heb je gewoon brak spul te pakken. Met bluetooth stuur ik vrolijk files rond tussen m'n PDA, PC, laptop en mobiel. Werkt echt bijzonder goed.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Als de goeie profiles aanwezig zijn moet het zeker lukken.
Ik heb zelfs ook de laptop van mijn collega gebruikt als geluidskaart voor mijn laptop. Gewoon via het audio-gateway-profiel. :)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

De services voor Bluetooth zijn gestandaardiseerd. Als de bluetooth devices allebei de service netwerktoegang hebben/leveren, dan werkt dat dus gewoon! Als beide bluetooth vindbaar zijn, dan moeten ze elkaar altijd kunnen zien, ongeacht de services die ze ondersteunen. Wij hebben hier op het werk wel eens tests gedaan met bluetooth devices die op dat moment nog geen enkele services ondersteunden (dat moesten we zelf schrijven) en die waren gewoon vindbaar met willekeurige apparaten (telefoons, PDA's, USB Dongles op PC's).

[ Voor 56% gewijzigd door Rum op 08-06-2004 12:18 ]

Verwijderd

Houd er rekening mee dat sommige USB bluetooth dingen minder services ondersteunen dan de ingebouwde
mijn ingebouwde WIDCOMM bluetooth werkt fanastisch goed, maar een externe USB adapter die ik liggen heb, ondersteunt bepaalde profielen niet, en dus kan ik ook geen bestanden uitwisselen... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zo niet precies wat voor bluetooth module er in mijn laptop zit..mocht het helpen: ik heb een dell Inspiron 8600...
De andere is een bluetooth usb adapter van Sitecom.

Zou dit samen moeten kunnen werken?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas even je titel aan; want dit is niet zo duidelijk. :) Verder hoort dit gewoon in NT :)

bluetooth > Via BlueTooth bestanden uitwisselen tussen twee PC's? *
WOS > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Fuzzillogic
Kijk ook voor nieuwe bluetooth drivers. Met v1.3 moet het zeker lukken. Vanaf v1.4 kun je alleen drivers van je eigen "merk" installeren. Beetje flauw. Maar daar zijn ook wel hacks voor.
Pagina: 1