[WinXP] 3D Extreem traag/laggy/freezing

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:21

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik zit hier bij een vriend op zijn AMD Atlon 2200+ met een ePox 8K3AI+ mobo met VIA KT333 chipset en 512 MB PC2100 M-TEC DDR SDRAM en een Siluro A-Bit GeForce 4600 videokaart.

Hierop draait Windows XP met service pack 1 en een zootje updates eroverheen en directx 9.0b.

Ik gebruik de VIA Arena 4-in-1-drivers v4.51 en de NVidia drivers 45.23, maar ik heb 56.72 ook geprobeerd. 45.23 omdat ik uit eigen ervaring weet dat dat erg stabiele drivers waren, de 56.xx serie wou mijn eigen GF4 Ti4400 nog wel eens laten crashen.

Allemaal mooi en wel, maar zodra ik wat voor 3D-game ook start speelt dit ongelovelijk laggy. Je krijgt het openingsscherm, wacht 5 seconden voor je volgende frame, er beweegt weer even wat, je wacht weer 10 seconden en er beweegt misschien weer wat, kortom onspeelbaar.

We dachten eerst dat Windows XP op de een of andere manier enigszins vern**kt was, maar een re-install zonder extra onnodige software heeft het geheel niets beter gemaakt.

Ik heb het geheugen getest met Memtest86+ 1.15, de full test suite, deze is een aantal uren bezig geweest en er werden geen fouten gevonden. Ook het geheugenstripje vervangen hielp hier niets aan. Geheugen lijkt dus goed te zijn.

Wat kan hier nog meer fout zijn? Als ik hier op GoT op 'trage 3d' of 'trage graphics' of dat soort dingen zoek krijg ik allerlei spel-specifieke problemen en daar kom ik niet echt verder mee aangezien het hier bij elke game die ik geprobeerd heb voorkomt(Medieval: Total War, Call of Duty, Soldier of Fortune 2, Tuxracer, Prince of Persia: Sands of Time).

Wie helpt ons uit de brand? _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door MadEgg op 08-06-2004 11:52 . Reden: Driver-versies toegevoegd ]

Tja

Verwijderd

Ik zou de videokaart even testen in een andere setup (je eigen comp?), dan kan je alvast vaststellen of het toevallig geen hardware issue met de kaart is.

Probeer ook even een dxdiag (start > run/uitvoeren > dxdiag) en check of alles naar behoren werkt.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

ik zou ook eens een andere grafische kaart in die betreffende PC testen.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:21

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Hmmz, ik zal even zien of dat te regelen valt. Had ik nog niet aan gedacht, thx.

Tja