hta op het web

Pagina: 1
Acties:

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb en hta bestand, waarmee ik een xml file kan openen, wijzigen enz.
Deze werkt nu correct op mijn computer, dus is hij klaar voor gebruik.
Is er een mogelijkheid dat dit script op een webspace kan worden gezet en vanaf daar gerunt kan worden, zodat dit script een xml file (die ook op die webspace staat) aan kan passen?
Volgens mij gaat dat niet goed ivm rechten ed, maar mss gaat het ook wel

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heb je het al geprobeerd? :D

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• napauleon
dat gaat hier vanaf mijn werk jammer genoeg niet :(

Verwijderd

Nee, .. hta kan niet remote files aanpassen :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Volgens mij kan een hta alleen maar client-site draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door André op 08-06-2004 12:57 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:17
Kan niet. Als je een hta via het web opent, download hij 'm eerst en draait dan gewoon op de client, net als een exe

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 08-06-2004 12:56 ]

Roomba E5 te koop

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 13:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

sig69 schreef op 08 juni 2004 @ 12:56:
Kan niet. Als je een hta via het web opent, download hij 'm eerst en draait dan gewoon op de client, net als een exe
Dat kan je toch aanpassen met de AddType-directive van apache? Nu weet ik uberhaubt niet wat HTA is, maar .exe's kun je ook op de server laten runnen, dus waarom HTA's niet? :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:17
Geen verstand van apache hier.. Misschien dat dat een oplossing is

[ Voor 37% gewijzigd door sig69 op 08-06-2004 13:44 ]

Roomba E5 te koop

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Prammenhanger:
Dat kan je toch aanpassen met de AddType-directive van apache? Nu weet ik uberhaubt niet wat HTA is, maar .exe's kun je ook op de server laten runnen, dus waarom HTA's niet? :)
Dat is heel iets anders. Executables (.exe) op de server runnen is gewoon een vorm van CGI. Dat wil nog niet zeggen dat als een .hta op de server gerunt wordt, het ook daadwerkelijk aan de gebruiker de interface biedt om xml op de server aan te passen (ik neem aan dat de topicstarter dat wil). Dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk maar het is niet (per se) onmogelijk. (ik ken hta verder niet)

Stel je zou notepad.exe op een server zetten en als cgi laten uitvoeren wanneer men naar www.jouwdomein.nl/notepad.exe gaan, wat zou er dan gebeuren? ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Prammenhanger schreef op 08 juni 2004 @ 13:12:
[...]

Een HTA is een applicatie geschreven met de gebruikelijke webtalen. Gewoon een clientside webbased applicatie, alleen met een aantal grenzen die zijn weggenomen oa, met activex icm filesystem toegang, beperkingen opgeheven zoals close.window en controles erop, etc. :) Je kunt dus gewoon webbased toegang krijgen tot het registry van Windows.

Zodra je echter de boel op het web zet, is het geen clientside omgeving meer, en ben je de voordelen kwijt.

• napauleon
In het hta bestand heb ik alles geschreven met javascript/XML DOM. de enige reden waarom ik hta files gebruik, is dat gewone html bestanden met javascript geen xml files in kunnen lezen. Dus wanneer de interface afgesloten wordt, kan er daarna niet meer geedit worden.
Maarja. Ik heb nu een html bestand die de xml leest en in tabel zet (dat kan nog wel). Dus dan moet ik maar telkens dat html bestand uploaden. Alleen wel jammer dat andere gebruikers geen gebruik kunnen maken van mijn interface.

Verwijderd

Je bent gewoon verbonden aan de beveiligingen die een browser heeft. Een browser mag in geen enkel geval een wijziging doorvoeren in bestanden, dat is een van die beveiligingen. :)
Pagina: 1