[IE] Kan geen netwerkwachtwoord invoeren

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 15:18
Ik zit hier met een laptop van een klasgenootje, die net 2 uur bij de helpdesk van de hanzehogeschool heeft gezeten.

Het gaat om het volgende; als ze naar de electronische leeromgeving van de school gaat, dan moet ze normaal geproken een wachtwoord invoeren. Een netwerkwachtwoord welteverstaan. hier vult ze haar studentnummer en wachtwoord in en wordt ze geredirect naar het Electronische blackboard.

Ik kan zo geen screen maken, maar ga eens naar http://bb.helo.hanze.nl

Dan zie je wat ik bedoel. Dit is een standaard wachtwoordvenster van IE. Maar Dit venster veschijnt dus niet. Gekeken in de cookies etcetc temp internet files, alle services draaien prima enzenz. Ik kom er niet uit. Iemand ideeen?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat verschijnt er wel; inplaats van het aanmeld venster? :) Verschijnt er een unauthorized; of helemaal niets? Misschien een directe URL?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MacDokie
Dit verschijnt er :

http://bb.helo.hanze.nl/?bbatt=Y

En als je dan "Click to Login" doet, gebeurd er niets.

[ Voor 32% gewijzigd door MacDokie op 08-06-2004 11:21 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wordt je dan niet doorverwezen naar http://bb.helo.hanze.nl/bin/frame.pl?item=my_inst :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MacDokie
Ja dat. Maar die url wordt bij mij niet zo zichtbaar. Het is dezelfde page alleen bij mij een andere url.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De volgende actie hoort te worden uitgevoerd:
HTTP/1.1 302 Redirect
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Tue, 08 Jun 2004 09:52:31 GMT
Set-Cookie: session_id=@@8562f18729226a39189b91a1a2824b34; path=/;
Location: http://145.33.6.245:80/bin/frame.pl?item=my_inst&bbatt=Y

Oftewel; controleer of• je cookies accepteerd (maar daar hoor je een mededeling over te krijgen)• je redirects niet hebt uitgeschakelt in IE• het wel lukt als je direct naar bovenstaande url toegaat (om te controleren of het niet aan het domein ligt)

---

• MacDokie
Ok ik heb gekeken.

*Cookies staan aan
*Re-directs staan ook aan (ik heb het op default gezet)
*Met de bovenstaande url lukt het niet, ik kom gewoon weer op diezelfde pagina.

[edit]

Het is gelukt bedankt voor je moeite !!
En Paula (zo heet ze) wil je ook erg graag nog even bedanken :P

[edit2]
Eehm alleen via de gewone weg wil het niet lukken, als ik jouw url gebruik doet ie het wel. Wat moet ik dan nu veranderen?

[ Voor 50% gewijzigd door MacDokie op 08-06-2004 12:05 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Vertel nog even hoe het precies gelukt is; dan heeft iemand anders er wellicht ook nog wat aan. :)

Wat je precies moet veranderen hangt af van hoe je het nu precies werkend hebt gekregen :) Misschien helpt het toevoegeven van het domein aan de veilige zone wel :)

[ Voor 69% gewijzigd door Spider.007 op 08-06-2004 12:07 ]

---

• MacDokie
Nou ik hen dus alle security instellingen eerst op default gezet. En toen gekeken of redirects aan stonden, alle cookies accepteren, en toen op de link geklikt die jij me gaf. Maar ik kan er ook alleen in komen als ik via die link ga die jij me gaf, als ik via www.helo.hanze.nl en dan via het icon op de site ga, dan doet ie het niet. Ook kan ze nog steeds de openingspagina van hotmail.com niet openen. Ze krijgt dan gewoon een wit scherm.

edit:

voel me een enorme noob dat ik het niet voor elkaar krijg :O

[ Voor 9% gewijzigd door MacDokie op 08-06-2004 12:12 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan het zijn dat IE een fout ingevoerd wachtwoord onthoudt en automatisch invult, of dat externe software dit doet (Gator ofzo)? Heb je gekeken of zowel de dns naam als het IP in 1 van de (veilig/onveilig) zones zit?

---

• MacDokie
Dat ga ik eens proberen. Morgen hoor je meer.

• MacDokie
Nou aangezien het meiske de pc verder dusdanig verkracht had met allerlei spyware en kazaamuk, heb ik er vandaag maar een nieuwe windows op gezet. Iig bedankt voor je je moeite spider.007

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Domus schreef op 09 juni 2004 @ 18:03:
Nou aangezien het meiske de pc verder dusdanig verkracht had met allerlei spyware en kazaamuk, heb ik er vandaag maar een nieuwe windows op gezet. Iig bedankt voor je je moeite spider.007
Mogen we meteen aannemen dat het probleem met deze herinstallatie direct was opgelost?

---

• MacDokie
Spider.007 schreef op 09 juni 2004 @ 18:23:
[...]

Mogen we meteen aannemen dat het probleem met deze herinstallatie direct was opgelost?
Nou dat mag je idd aannemen. Hij draait weer als een zonneke

Pagina: 1