ribaldo7.com experiment EK-trading game

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 18:55
De Universiteit in Maastricht heeft samen met de Universiteit in Berlijn, net als 2 jaar geleden tijdens het WK in Korea, een experiment gestart naar het gedrag van mensen op de beurs naar aanleiding van nieuwsberichten.

Het gave is dat dit gedaan wordt met een beurs op het EK in Portugal. Hoe werkt het (in het kort):
-Stel je legt 16 euro in (het gaat met/over echt geld), dan krijg je een pakketje met van alle deelnemende landen één aandeel. Aan het einde van het toernooi is het aandeel van de winnaar (bijvoorbeeld Nederland) 16 euro waard en de overige 15 aandelen zijn dan waardeloos. Het gaat er dus over om op het goede moment aandelen te kopen én te verkopen. Stel Letland wint van Tsjechie, dan zal het aandeel Letland spectaculair stijgen. Kortom, leuk om je de komende zomerperiode bezig te houden. En omdat het over echt geld gaat (10 tot 50 euro, eigen keus) kunnen je nog wat geld winnen/verliezen.

Voor meer informatie zie op http://www.ribaldo7.com

Zoals op de site vermeldt, moet er contant betaald worden. Omdat ik niet van iedereen verwacht dat ze naar Maastricht toe komen, kan ik als tussenpersoon fungeren. Ik woon op 100 meter van de Universiteit (Tongersestraat) en kan dus makkelijk heen en weer lopen. Mocht je serieus geinteresseerd zijn dan mail me op tom (at) tomsmulders.nl , dan regelen we dat jij het geld naar me overmaakt en dat het geld bij de professor van de universiteit komt.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

op zich leuk idee, maar heb niet echt zin om er geld in te gooien, jammer :/

Smiling as the shit comes down...

Verwijderd

En toch is dit gewoon spam, ook al wordt het door een tweetal universiteiten gedraaid. Daarbij komt dat je hier echt geld zit te vragen van mensen, wat op zich al een risico met zich meebrengt waar wij niet mee te maken willen krijgen.

Leuk idee, maar niet iets voor Spielerij.

Dit topic is gesloten.