[E2K] Mail voor unknown recipient afketsen

Pagina: 1
Acties:

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Na div. Google acties en MS KB's toch maar hier:

Ik wil op mijn exchange 2000 server mail voor onbekende mailadressen (wel de goede domeinnaam natuurlijk) direct weigeren.

Stel je voor ik heb @joep.nl, als iemand stuurt naar xxxyyyxxx@joep.nl dient er door de SMTP server al direct 550 5.5.1 User unknown gemeld te worden.

Nu lijkt deze functionaliteit wel in Exchange 2003 aanwezig te zijn (recipient directory lookup), maar niet in 2000. Nu heb ik een aantal event sinks gevonden, maar die sturen de mail door naar een ander domein/centrale mailbox. Dit wil ik dus niet. De postmaster is al weggehaald.

Voor de duidelijkheid, het gaat om een redelijk standaard geinstalleerde Exchange 2000 SP3 server met een enkele smtp virtual server. Het gaat dus niet om relayen, maar oom onbekende e-mailadressen. De mails MOETEN worden afgeketst op SMTP niveau. Indien iemand 3rd party software hiervoor weet dan zijn suggesties zeker welkom.

[ Voor 24% gewijzigd door Taigu op 08-06-2004 10:51 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

Voor zover ik weet is dit standaard hoor bij alle Exchange versies ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Taigu
Dat is het volgens mij niet :s . Mocht dat inderdaad zo zijn, dan hoor ik graag de setting van je die dit in-/uitschakelt ;)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Arno schreef op 08 juni 2004 @ 11:35:
Voor zover ik weet is dit standaard hoor bij alle Exchange versies ?
Nope, zoals TS zelf al opmerkte is dit standaard in Exchange 2003 maar zit 't niet in Exchange 2000. Ik ken ook geen 3rd parties die zoiets maken (maar dat wil niet zeggen dat 't niet bestaat).
Als je zoekt op google vind je dit script waarin een AD (LDAP) lookup wordt gedaan en waarin de SMTP sessie op protocol niveau wordt afgebroken. Beetje knippen en plakken om ervoor te zorgen dat die SMTP sessie afbreekt als de AD lookup mislukt en de rest van de code wegsmijten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

[dubbel]

[ Voor 99% gewijzigd door Brahiewahiewa op 08-06-2004 11:59 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Taigu
Bedankt voor je reply. Helaas schiet mijn VB kennis tekort om hier wat zinnigs van te maken. Ik kan geen regels terugvinden die mailadressen in de AD opzoekt. Iemand misschien een andere oplossing ?

Edit: Zelf inmiddels http://www.vamsoft.com/orf/ gevonden, een3rd party tool die dit kan. Mocht iemand nog instellingen of complete event sinks ;) hebben, graag.

[ Voor 67% gewijzigd door Taigu op 08-06-2004 14:22 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

buddhole schreef op 08 juni 2004 @ 12:15:
Bedankt voor je reply. Helaas schiet mijn VB kennis tekort om hier wat zinnigs van te maken. Ik kan geen regels terugvinden die mailadressen in de AD opzoekt. Iemand misschien een andere oplossing ?

Edit: Zelf inmiddels http://www.vamsoft.com/orf/ gevonden, een3rd party tool die dit kan. Mocht iemand nog instellingen of complete event sinks ;) hebben, graag.
Dûh, voor 99 €uro zou'k verder niet moeilijk doen; als je iemand met verstand van scripten moet inhuren, kun je'm voor dat bedrag nog geen uur krijgen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Taigu
Ik denk dat ik dat maar ga doen inderdaad, dat geld komt wel goed. Thanx for thinking with me

Pagina: 1