Hallo,
Ik ben bezig met encryptie voor delphi 5 en php. Voor delphi heb ik een component TCipherManager die gebruik maakt van de 3way enryptie.
Voorbeeld:
[delphi]
CipherManager1.InitKey('123', nil);
{Encrypt the Data}
with CipherManager1 do
try
cCodeString := EncodeString('Venus staat voor de Maan');
finally
Edit2.Text := cCodeString;
end;
[/delphi]
Wanneer ik de string 'Venus staat voor de Maan' encrypt met Delphi dan krijg ik de volgende waarde: VyQjEzNmAXoSdrKb2l3RUfikfcfbB9F0
De volgende code gebruik ik om te encrypten met PHP:
De gecencrypte string van 'Venus staat voor de Maan' onder PHP is: EDD6C6C2D39166DE4CE78336AAC39AFF18ECCAA3178EBE94C4B4FF56A98F66964C635D27
De gecodeerde string kan ik echter met geen mogelijkheid decrypten onder php. Ik heb alle mcrypt() en crypto++ functies gebruikt. Is het ook mogelijk om een encryptie te gebruiken die zowel onder delphi 5 als php te decrypten valt?? Mag eventueel met een andere cipher (des, blowfish...) i.p.v. 3way.
PS ik heb tevens Crypto++ geinstalleerd onder PHP. Echter zonder resultaat.
Alvast bedankt.
Ik ben bezig met encryptie voor delphi 5 en php. Voor delphi heb ik een component TCipherManager die gebruik maakt van de 3way enryptie.
Voorbeeld:
[delphi]
CipherManager1.InitKey('123', nil);
{Encrypt the Data}
with CipherManager1 do
try
cCodeString := EncodeString('Venus staat voor de Maan');
finally
Edit2.Text := cCodeString;
end;
[/delphi]
Wanneer ik de string 'Venus staat voor de Maan' encrypt met Delphi dan krijg ik de volgende waarde: VyQjEzNmAXoSdrKb2l3RUfikfcfbB9F0
De volgende code gebruik ik om te encrypten met PHP:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?php //encrypt $encrypt = cryptopp_create_cipher( CRYPTOPP_CIPHER_3WAY ); cryptopp_set_mode($encrypt, CRYPTOPP_MODE_CBC); cryptopp_set_iv($encrypt, "", 1); cryptopp_set_key($encrypt, "123"); cryptopp_set_plaintext($encrypt, "Venus staat voor de Maan"); cryptopp_encrypt($encrypt); //decrypt $decrypt = cryptopp_create_cipher(cryptopp_get_cipher_type($encrypt)); cryptopp_set_mode($decrypt, cryptopp_get_mode($encrypt)); cryptopp_set_iv($decrypt, "", 1); cryptopp_set_key($decrypt, "123"); cryptopp_set_ciphertext($decrypt, cryptopp_get_ciphertext($encrypt)); cryptopp_decrypt($decrypt); print "Decrypted plaintext: " . cryptopp_get_plaintext($decrypt) . "<br>"; print "Ciphertext: " . cryptopp_get_ciphertext($decrypt) . "<br>"; ?> |
De gecencrypte string van 'Venus staat voor de Maan' onder PHP is: EDD6C6C2D39166DE4CE78336AAC39AFF18ECCAA3178EBE94C4B4FF56A98F66964C635D27
De gecodeerde string kan ik echter met geen mogelijkheid decrypten onder php. Ik heb alle mcrypt() en crypto++ functies gebruikt. Is het ook mogelijk om een encryptie te gebruiken die zowel onder delphi 5 als php te decrypten valt?? Mag eventueel met een andere cipher (des, blowfish...) i.p.v. 3way.
PS ik heb tevens Crypto++ geinstalleerd onder PHP. Echter zonder resultaat.
Alvast bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 10:15 ]