Wat erg belangrijk is bij RIS, is dat jouw PC dient te beschikken over een geldig GUID. Dit is een soort "MAC adres" op je -> moederbord <-. Inderdaad, je moederbord, en dus niet je NIC zoals eerder vermeld stond, anders had ik het probleem wel kunnen elemineren met mijn ASUS bordje dmv een mooie Intel NIC oid erin te schroeven. Het GUID staat in je SMBIOS info (vraag maar eens uit via WMI)
Je machine is in ADS bekend als een combinatie van GUID + Machinenaam. Vandaar dat het misgaat als iedere machine hetzelfde GUID heeft, maar wel een andere naam. De relatie tussen GUID en PCnaam is hard.
RIS Proces (heel summier samengevat)
1. Client zoekt contact met RIS server, en geeft zijn o.a. GUID door
2. RIS Server presenteert beschikbare OS'en aan de user.
- Dit kan zijn een standaard unattended, of een image dat via
RIPrep (niet SysPrep!) is gemaakt.
3. Nadat keuze is gemaakt wordt:
- GUID opgezocht in AD
- Bestaat het GUID niet, dan wordt het aangemaakt => Start install
- Bestaat het GUID al, komt doel OU overeen, klopt machinenaam?
=> Start Install
- Bestaat het GUID al, komt doel OU niet overeen
=> Duplicate GUID detected...
- Bestaat het GUID al, komt doel OU overeen, machinenaam anders?
=> Duplicate GUID detected...
Waar ik inmiddels achter ben gekomen is dat dir GUID alleen op A-merken zoals HP, Compaq, Dell, etc goed op het moederboard is gebrand. Algemene borden zoals MSI, ASUS e.d. doen niets met het GUID en laat dit meestal op 123456-123456-1223456 staan. Controleer maar...
Dit heeft tot gevolg dat je deze melding krijgt, helaas RIS is zeer kritisch op dit soort zaken.
Verder dien je de PC weer in dezelfde AD OU te registreren, maar als je GUID goed staat , en je RIS instellingen staan op Automatic, de default, gaat dit zeker goed.
Via Custom kun je veel meer leuke dingen doen, geef dit op via de GPO (User Configuration)
[
Voor 67% gewijzigd door
Verwijderd op 10-06-2004 09:15
]