[Dual monitor]video en gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Ik heb een radeon 9600 waar ik 2 monitors op heb aangesloten. Nu werkt dit ansich prima, maar als ik ga gamen op m'n main monitor en een filmpje heb draaien op m'n secundaire monitor valt het beeld van de film weg (gaat op zwart, speler blijft gewoon nog zichtbaar). Het geluid gaat wel gewoon vrolijk door.

Iemand een idee of dit op 1 of andere manier te fixen is? kvind het namelijk een beetje flauw dat er geadverteerd word met dual screen mogelijkheden maar zodra je iets met 3d gaat doen je op je 2de monitor zwaar beperkt word in je mogelijkheden.

blup

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

probeer eens de overlay setting in je player?

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
overlay uitgezet en nope dat werkt niet

blup

Verwijderd

En de overlay alleen op de montor zetten waar je de film afspeelt?

Verwijderd

Heb het zelfde probleem en ook nog geen oplossing, dus ik ben ook wel benieuwd of iemand een oplossing weet? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 10:21 ]

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik zie het nut niet om een film te draaien op je monitor, terwijl je aan het gamen bent. En daarbij, dual-monitor werkt perfect, maar je moet niet te gekke eisen gaan stellen. Het is vrij lastig om twee keer een overlay te tekenen, en dan ook nog eens twee redelijk zware applicaties.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
zwaar :? tis maar een filmpje en ik heb geen cellie 300 ofzo... en ook al zie jij het nut er niet van in, ik vind het gewoon iets wat ik redelijkerwijs toch wel kan verwachten van dual monitor dingen? Of is het zo'n extravagant iets wat ik verwacht?

blup

• tweakduke
  • Laatst online: 13:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
eendje schreef op 08 juni 2004 @ 10:34:
zwaar :? tis maar een filmpje en ik heb geen cellie 300 ofzo... en ook al zie jij het nut er niet van in, ik vind het gewoon iets wat ik redelijkerwijs toch wel kan verwachten van dual monitor dingen? Of is het zo'n extravagant iets wat ik verwacht?
Hou maar eens bij hoeveel cpu je gebruikt met een filmpje..

Daarbij komt ook nog dat je een spel doet en die gebruikt ook meestal 100%.

Je hebt dus eigenlijk al wel een dual cpu opstelling nodig voor wat jij wilt :)

Tweakers Discord

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:05
NiteSpeed schreef op 08 juni 2004 @ 10:32:
Ik zie het nut niet om een film te draaien op je monitor, terwijl je aan het gamen bent. En daarbij, dual-monitor werkt perfect, maar je moet niet te gekke eisen gaan stellen. Het is vrij lastig om twee keer een overlay te tekenen, en dan ook nog eens twee redelijk zware applicaties.
Eens.
Eigenlijk is het niet eens zo gek dat het niet wil want je krijgt twee Direct3D overlays en dat vind je comp volgens mij niet zo leuk :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Ik ken iemand die bijna soortgelijk probleem had, maar toen was het een lage framerate in de game, terwijl de andere monitor gewoon de usual stuff deed (windows, msn etc) De game in window(ed) mode te spelen hielp toen enigszins.

Welke player gebruik je trouwens om de video af te spelen?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NiteSpeed schreef op 08 juni 2004 @ 10:32:
ehm, wat als iemand anders nu dat filmpje wilt kijken terwijl je een spelletje speelt? lijkt me toch moeten kunnen. Juist voor dat multitasking heb je een tweede monitor. En mij lijkt het probleem niet echt te liggen aan twee zware applicaties, want als dat het geval was, dan had je wel beeld gehad, echter met wat haperingen ;)

• inXs
  • Laatst online: 12:34

inXs

known as inXs

De monitor waar het filmpje op draait staat op primair?

superB

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
inXs schreef op 08 juni 2004 @ 11:43:
De monitor waar het filmpje op draait staat op primair?
nee, ik game op primaire (kan het ook niet anders instellen) en ik kijk filmpje op m'n secondaire monitor.

ik speel filmpjes af met WMP9

blup

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Dit is het nadeel van de meeste videokaarten. Die kunnen wel dual monitor maar hebben geen dubbele overlay. Je kunt dan maar 1 overlay tegelijk gebruiken. Een oplossing is om stamp3 te gebruiken voor de video. Dit is een player die geen overlay gebruikt, waardoor je de andere nog kunt gebruiken voor games.

Dus er is volgens mij geen oplossing alleen een echte videokaart kopen die niet op games gericht is, maar voor een dergelijk gebruik bedoeld is, en dan moet je denken aan iets met matrox erin.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

REDFISH schreef op 08 juni 2004 @ 12:35:
Dit is het nadeel van de meeste videokaarten. Die kunnen wel dual monitor maar hebben geen dubbele overlay. Je kunt dan maar 1 overlay tegelijk gebruiken. Een oplossing is om stamp3 te gebruiken voor de video. Dit is een player die geen overlay gebruikt, waardoor je de andere nog kunt gebruiken voor games.

Dus er is volgens mij geen oplossing alleen een echte videokaart kopen die niet op games gericht is, maar voor een dergelijk gebruik bedoeld is, en dan moet je denken aan iets met matrox erin.
Denk niet dat dat helpt :(

Heb hier een Matrox G450DH AGP en een ATi AIW PCI ernaast, totaal dus 3 monitoren, maar de overlay kan alleen op de primary scherm in Windows. Dat zou dus hardwarematig in drievoud kunnen, maar denk maar niet dat ik meer dan een krijg.

Ander punt- zodra de primary scherm in overlay mode gaat, krijgen alle secondary schermen dezelfde kleur- en resolutieinstelligen, wat er erg naar uitziet als je naar 16- of zelfs 8 bit kleur afzakt (retrogamen he :P )

En wat betreft die argumenten van 'als je gamet wil je toch geen film draaien' - wie ben jij (of Bill Gates of wie dan ook) om dat te bepalen. Zeker bij PC's die in de woonkamer staan is het prima te doen dat een persoon TV of video kijkt op een scherm en andere dingen op de andere scherm gebeuren. Zo doe ik het iig, met televisie/film terwijl ik internet.

Waarom zou ik dan niet tegelijk een spel kunnen spelen? Ik HEB nota bene een SMP bak 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• inXs
  • Laatst online: 12:34

inXs

known as inXs

eendje schreef op 08 juni 2004 @ 12:23:
[...]

nee, ik game op primaire (kan het ook niet anders instellen) en ik kijk filmpje op m'n secondaire monitor.

ik speel filmpjes af met WMP9
Het is toch heel vaak zo, dat je geen films kan kijken op secundaire monitoren? Dan zie je gewoon mediaspeler, hoor je geluid maar er is geen beeld.. Altans ik heb nog niet anders gezien.

superB

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

inXs schreef op 08 juni 2004 @ 13:49:
[...]

Het is toch heel vaak zo, dat je geen films kan kijken op secundaire monitoren? Dan zie je gewoon mediaspeler, hoor je geluid maar er is geen beeld.. Altans ik heb nog niet anders gezien.
Dan gedraagt mijn sec. monitor zich dus als primaire monitor 8)7 ;)
maar ehm, dat ligt dus aan je overlay settings...

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
hmm dan vind ik het tijd worden dat met de huidige videokaart techonogolie er ook gewoon een 2de interlay thingie word ingebouwt voor de sec. monitor cq TV! tis toch te stom voor woorden dat zoiets niet mogelijk is op kaarten die 500 euro kosten

blup

• ScuL
het zijn beperkingen die een beetje inherent zijn aan het oorspronkelijke ontwerp van de computer en de software. je kan ook wel willen dat je meer driverletters dan 26 wilt aanmaken maar zodra je Z: hebt bereikt kun je ook niet verder.
zo is dat ook met overlays, er kan er maar 1 primair zijn of je moet het softwarematig omzeilen. je hebt dit probleem trouwens ook met TV-out. vervelend maar het is niet anders.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

is dit niet gewoon een beperking van windows dan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erkens schreef op 08 juni 2004 @ 16:53:
is dit niet gewoon een beperking van windows dan?
Lijkt me absoluut het geval. Als je twee losse kaarten hebt die elk overlay kunnen, dan kunnen ze het ook tegelijkertijd als het maar goed aangestuurd wordt.

Misschien iets voor DirectX 10?
Een keertje iets waar de non-speedfreaks wat aan hebben :P

Oslik blyat! Oslik!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
jah, heb hier ook hetzelfde probleem helaas.. :(
als ik op mijn primaire monitor een game opstart, gaat de 2e monitor op non-actief (dus oranje lampje gaat branden ipv groene).

maar komt dit ook niet, doordat games altijd 'schermvullend' zijn??
maw. als je de game in een venster zou afspelen op primaire monitor, dan kan je volgens mij gewoon tv of film kijken (of andere dingen doen) op secundaire monitor.

dus weet iemand hoe je games in een venster kan spelen? :)
heb al gekeken bij instellingen (waar je dus ook windows95 compatible enzo kan regelen), maar daar werkt 't niet mee.

vind 't wel relax dat ik nu op een monitor kan tekenen (3dmax) en op de andere tv-kijken.
maar gamen en tv kijken ho maar... :(

• ScuL
NewbieNeo schreef op 08 juni 2004 @ 18:48:
maar komt dit ook niet, doordat games altijd 'schermvullend' zijn??
maw. als je de game in een venster zou afspelen op primaire monitor, dan kan je volgens mij gewoon tv of film kijken (of andere dingen doen) op secundaire monitor.
dus weet iemand hoe je games in een venster kan spelen? :)
games zijn vaak schermvullend, als een spel geen optie voor windowed-play heeft dan kan het ook niet.

wat betreft het 2e. je kan in een standaardconfiguratie niet tv of film kijken op de secundaire monitor omdat die software de primaire overlay vereist die in gebruik is door de game.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
maar hoe zit 't dan met het draaien van mediaplayer en tv naast elkaar?

die gebruiken dan toch ook beiden overlay? ik kan nl. wel tv op de ene kijken en windows mediaplayer op de andere...
of is dat wat anders? :)

Verwijderd

REDFISH schreef op 08 juni 2004 @ 12:35:
Dat kan, maar die manier van beeld op het scherm tonen kost je weer extra cpu kracht, in iedergeval wel bij het programma(watch TV Pro) waarmee ik beeld op me scherm kan tonen zonder overlay.

• ScuL
NewbieNeo schreef op 08 juni 2004 @ 21:32:
maar hoe zit 't dan met het draaien van mediaplayer en tv naast elkaar?

die gebruiken dan toch ook beiden overlay? ik kan nl. wel tv op de ene kijken en windows mediaplayer op de andere...
of is dat wat anders? :)
hangt een beetje van de software af. de eerste PCTV kaarten konden dit namelijk niet! :) (maar toen trokken de CPU's het ook zeker niet :D)
volgens mij is PCTV software tegenwoordig vaak zo geprogd dat je dit probleem nie meer hebt.

Verwijderd

Beste Mensen,

ik wil mijn beide monitors in de breedte software matig verlengen, dus wat je wel is ziet op beurzen als je meerdere monitors hebt, zie plaatje onderstaand? Ik werk met ATI en NVIDIA.....

Afbeeldingslocatie: http://www.sprietser.nl/images/dualscreen.JPG
hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 18:07

Haan

dotnetter

Misschien kan je beter (eerst een beetje zoeken en dan) een eigen topic openen, jouw probleem heeft weinig te maken met dit oude topic dat je nu kickt ;)

Als je de setup uit het plaatje wilt, zul je toch echt hardware nodig hebben.. Wil je die twee schermen, kijk dan gewoon eens in je beeldscherm opties, daar staat het gewoon tussen hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Haan op 01-12-2005 10:14 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1