[citrix] Automatisch inloggen met PNAgent

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Voor een specifieke Citrix omgeving heb ik de volgende vraag, waarover ik dus werkelijk helemaal niets kan vinden:

Ik laat clients inloggen met de Program Neighborhood Agent. Aangezien er echter altijd dezelfde gebruiker inlogt wil ik graag op een of andere manier voorzien dat PNAgent autmatisch inlogt. In de PNAgentAdmin staat de login methode geconfigureerd naar 'prompt user' waardoor de gebruiker dan ook netjes een login-box krijgt.

Kan ik door aanpassen van een ini-file, een of andere commandline switch of op een andere manier voorzien dat het inloggen automatisch gebeurt? Of het veilig is of niet speelt even geen rol, is in dit geval helemaal niet belangrijk.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? Snap ik het nou niet ?

Je kunt toch gewoon een connectie/Pub.App aankaken in PN en deze dan een user/pass/domain meegeven ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Rataplan_
in PN wel, echter ik MOET (van mijn werkgever) werken met de program neighborhood AGENT. En daar werkt dat helaas anders. PNAgent een client die werkt met de WebInterface (voorheen NFuse), en die transparant voor de gebruiker snelkopeplingen op je desktop kan zetten. Dat kan de normale PN ook wel, maar daarmee kan ik bepaalde zaken niet wat met PNAgent wel gaat.

Die agent wordt gestart, die haalt van een webserver de config op, doet vervolgens een enumeration naar de Citrix server om te kijken welke apps de ingelogde gebruiker mag hebben. Hiervoor worden dan de shortcuts geplaatst op de desktop of in het startmenu.

Het is eigenlijk niet zo dat elke keer dezelfde gebruiker inlogd, echter door de opzet van deze omgeving, namelijk met smartcards, weet ik van te voren welke gebruiker gaat inloggen. Zou ik met de gewone PN werken moet ik een en ander met application sets gaan doen, hetgeen stukken minder flexibel is in dit geval.

[ Voor 46% gewijzigd door Rataplan_ op 08-06-2004 10:17 ]

• Rataplan_
die T5700's loggen lokaal aan, dus kan in niet zondermeer SSOn gebruiken. Maar er staat in die link een stukje over overriden van settings dmv registry. Ik ga daar even naar kijken, wie weet doet het wat ik wil.

meer suggesties altijd welkom, ik zal zo laten weten of dit zover werkt!