Toon posts:

SMTP blijft runnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

ik heb eergisteren eeen emailserver geinstalleerd op mijn computer. later heb ik die ook weer geDEinstalleerd, en vervolgens een ANDERE emailserver geinstalleerd. maar nu kan ik in die 'nieuwe' mailserver de SMTP niet aanzetten omdat hij al aanstaat. Iets houdt hem open, en dat weerhoudt me ervan om hem in de GOEIE mailserver open te zetten, want die zegt dan: SMTP already in use.

Mijn vraag luidt dan ook: weet iemand hoe ik de SMTP dan uitzet. uiteraard heb ik alle mailservers geDEinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen

dank jullie wel,

bart

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ftel eerst eens welk OS je hebt + welke mail servers het gaat etc...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb WINDOWS XP professional

ik heb nu geen enkele mailserver meer geinstalleerd staan, maar ik had eerst geinstalleerd staan:

visnetic mailserver

tnx
bart

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hoeft geen thnx te zeggen hoor :)

Maar heb je in services gekeken en in msconfig (tabblad startup) of er niet een proces draait die zorgt dat SMTP open staat?

Ennuh je hebt natuurlijk al even gereboot I hope :X

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
hoe kijk ik in de services en in msconfig?

mmm.. gereboot? HEEL wat keertjes 8)7 wordt dr gek van ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sorry, je bent hier nieuw volgens mij. We hebben daarom een FAQ opgesteld. Nu is het zo dat er hier wel verwacht word dat je zelf ook wat gaat uitzoeken.

Ook word er wel kennis gevraagd en ik betwijfel het of jij die hebt... want als je het begrip services en msconfig niet kent denk ik dat je toch ergens op www.beginnersweb.nl of in Digital Corner van fok.nl het beste terecht kunt.

Toch zal ik je even helpen:

- Services kun je bekijken in het scherm Computer beheer. (Rechtermuisknop Deze Computer en dan beheer)
- Msconfig is een kwestie van: start -> uitvoeren -> msconfig

Nogmaals als je er verder niet uit komt niet meteen hier vragen maar eerst even zelf gaan kijken op de website van de software leverancier en zoeken op google.

* Falcon is trouwens geen modje...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1