Licentietechnisch gezien is het illegaal want oem mag enkel met hardware, nieuwe pc verkocht worden.Godjira schreef op 08 juni 2004 @ 09:49:
http://momadvicedme.biz/
Om de bovenstaande site gaat het dus. Ik ben al een tijdje op zoek naar een OEM versie van Windows XP Professional [UK] en zij verkopen deze voor $80. Om eerlijk te zijn weet ik niet of ik dit echt kan vertrouwen. Wat denken jullie ervan?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
oem software moet namelijk geleverd worden bij hardware en mag ook alleen icm die hardware gebruikt worden. Zo niet heb je alsnog een illegale versie. (zoals in dit geval dus)
of de winkel te vertrouwen is... dat is ook voor ons alleen maar gokken.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Die kan je ook gewoon bij winkels in Nederland bestellen hoor. In mijn winkel kan ik er iig gewoon aankomen en volgens mij kost hij dan iets van 150-160 Euro.Godjira schreef op 08 juni 2004 @ 09:49:
Om de bovenstaande site gaat het dus. Ik ben al een tijdje op zoek naar een OEM versie van Windows XP Professional [UK] en zij verkopen deze voor $80. Om eerlijk te zijn weet ik niet of ik dit echt kan vertrouwen. Wat denken jullie ervan?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
O ja: ze spammen.
[ Voor 41% gewijzigd door Jazzy op 08-06-2004 10:00 ]
Verwijderd
Dat is wat Microsoft ervan maakt, maar volgens mij is het wettelijk gezien legaal, ondanks wat Microsoft beweert.Tomsworld schreef op 08 juni 2004 @ 09:53:
Licentietechnisch gezien is het illegaal want oem mag enkel met hardware, nieuwe pc verkocht worden.
Of het legaal of illegaal is weet ik niet - Wat ik wel weet:Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:01:
[...]
Dat is wat Microsoft ervan maakt, maar volgens mij is het wettelijk gezien legaal, ondanks wat Microsoft beweert.
Een OEM licentie is hardwaregebonden. Dwz: De pc waar je de software op gebruikt, moet de sticker met serial (die er altijd bij zit) op zich dragen.
Op het moment dat je een ingrijpende hardware verandering doet aan je pc is de licentie niet meer geldig en ben je dus in principe illegaal bezig.
Ook krijg je bij OEM versies geen support van de fabrikant, de support komt van je softwaredealer en aangezien de software eigenlijk bij het systeem geleverd zou moeten worden, krijg je de support van de computerdealer.
Maw: Als je bijvoorbeeld bij Dell een systeem koopt met Windows XP, zit er op de kast een sticker met het serienummer. Dell levert de support op Windows en Microsoft doet dit niet.
Aan de pc mag je wel simpele uitbreidingen doen zoals extra schijfruimte of geheugen, maar bijvoorbeeld geen andere CPU of moederbord.
dan zal 80 dollar (plus verzendkosten) toch een stuk goedkoper zijn..... (omgerekend 67 euro en daar komen dan verzendkosten bij)dreeke schreef op 08 juni 2004 @ 09:56:
[...]
Die kan je ook gewoon bij winkels in Nederland bestellen hoor. In mijn winkel kan ik er iig gewoon aankomen en volgens mij kost hij dan iets van 150-160 Euro.
Volgens mij ook inderdaad, OEM houdt namelijk ook in dat je gewoon geen recht hebt op technical support van de software leverancier en vaak ook dat je niet zomaar updates kunt en mag downloaden, maar legaal is het volgens mij wel. Alleen die URL doet het hem inderdaad, dat ziet er zo onprofessioneel uit. Ik zal ze eens mailen en het antwoord wat ik van ze krijg (hopelijk dan) hier posten.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:01:
[...]
Dat is wat Microsoft ervan maakt, maar volgens mij is het wettelijk gezien legaal, ondanks wat Microsoft beweert.
(80 + 15) / 1.20 = 80 euro ongeveer.
idddreeke schreef op 08 juni 2004 @ 10:07:
Bij OEM versies mag en kan je evengoed updaten. Alleen geeft de softwarefabrikant geen support. Maar je serial is gewoon geldig voor updates en patches.
[ Voor 63% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 08-06-2004 10:08 ]
Ook raar dat ze op de site niet melden waar hun winkel is, ( addres ) ik zou nooit een winkel vertrouwen zonder echt address!
[ Voor 25% gewijzigd door swampy op 08-06-2004 10:15 ]
There is no place like ::1
Doe dat jaswampy schreef op 08 juni 2004 @ 10:09:
Adobe Illustrator voor maar 100 dollar....mmm... nooit geweten dat die ook OEM deals maakte... Efkes adobe melden... :-) Die zullen vast meer weten over deze zaak of erachter komen of ze legaal werken!
't Zou wel leuk zijn als dit geen lamers/fakers zijn. Kan je nog leuk op verdienen
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
--- Whois ---
momadvicedme.biz (61.141.32.55)
61.140.0.0 - 61.143.255.255
CHINANET Guangdong province network
Data Communication Division
China Telecom
Chinanet Hostmaster
No.31 ,jingrong street,beijing
100032
+86-10-66027112
+86-10-58501144
hostmaster@ns.chinanet.cn.net
anti-spam@ns.chinanet.cn.net
WU MIAN
NO.1,RO.DONGYUANHENG,YUEXIUNAN,GUANGZHOU
+086-20-83877223
+86-20-83877223
ipadm@gddc.com.cn
---
Verwijderd
Nogmaals, dit zijn dingen die Microsoft beweert. Maar MS staat niet boven de wet.dreeke schreef op 08 juni 2004 @ 10:05:
Een OEM licentie is hardwaregebonden. Dwz: De pc waar je de software op gebruikt, moet de sticker met serial (die er altijd bij zit) op zich dragen.
Op het moment dat je een ingrijpende hardware verandering doet aan je pc is de licentie niet meer geldig en ben je dus in principe illegaal bezig.
Je wordt gewoon door Microsoft genaaid waar je bij staat, en veel mensen trappen er nog in ook!
Uit ervaring weet ik dat het heel veel computerwinkels ook oem versies verkopen. Neem bijvoorbeeld norrod, zij verkopen oem versies in combinatie met een hardeschijf of geheugen. Bij Alternate hebben ze er weer een andere draai aan gegeven, hier mag je een oem versie kopen in combinatie met een hardware product wat zij verkopen (uitgezonderd bekabeling).
Volgens mij is het verkopen van Windows oem versies gewoon legaal.
Er staat dat het uit Europa verzonden wordt, dus ze kunnen je niet zomaar import kosten laten betalen bijvoorbeeld. En hoe wilden ze je voor belasting laten betalen dan? Als dat zo is, dan zijn ze tenslotte verplicht om dat op hun site te melden, of niet dan?swampy schreef op 08 juni 2004 @ 10:20:
w00t, het is een Chineeze shop ( daarom zo goedkoop ) als je daar dus koopt kun je lekker veel belasting erop betalen extra...
--- Whois ---
momadvicedme.biz (61.141.32.55)
61.140.0.0 - 61.143.255.255
CHINANET Guangdong province network
Data Communication Division
China Telecom
Chinanet Hostmaster
No.31 ,jingrong street,beijing
100032
+86-10-66027112
+86-10-58501144
hostmaster@ns.chinanet.cn.net
anti-spam@ns.chinanet.cn.net
WU MIAN
NO.1,RO.DONGYUANHENG,YUEXIUNAN,GUANGZHOU
+086-20-83877223
+86-20-83877223
ipadm@gddc.com.cn
---
Godjira schreef op 08 juni 2004 @ 09:49:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Domain ID: D7093339-BIZ Sponsoring Registrar: DIRECT INFORMATION PVT. LTD., (D.B.A. DIRECTI.COM) Domain Status: clientTransferProhibited Registrant ID: DI_433605 Registrant Name: Mary Thomper Registrant Organization: MTH-C LTD Registrant Address1: 238 North Ave. apt. 24 Registrant City: NY Registrant State/Province: NY Registrant Postal Code: 12753 Registrant Country: United States Registrant Country Code: US Registrant Phone Number: +1.4593456235 Registrant Email: ankamkam@yahoo.com |
Een fake whois, een yahoo.com email adres, een site die in China draait, en een paar flinke spamruns voor de site. Wat denk je zelf ? Dit is gewoon warez, hier is NIKS legaal aan.
Zoek jij voor mij dan even een verklaring op wat OEM betekent?Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:23:
[...]
Nogmaals, dit zijn dingen die Microsoft beweert. Maar MS staat niet boven de wet.
Je wordt gewoon door Microsoft genaaid waar je bij staat, en veel mensen trappen er nog in ook!
MS mag wel bepaalde voorwaarden stellen aan een bepaalde licentie.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:23:
[...]
Nogmaals, dit zijn dingen die Microsoft beweert. Maar MS staat niet boven de wet.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
MS mag zijn eigen licentievoorwaarden bepalen zo lang hier geen strijdige dingen met het burgelijk wet in voorkomen.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:23:
[...]
Kleine moeite dat zelf even te doen, maar ok dan ik doe het wel eventjes, klik hier.dreeke schreef op 08 juni 2004 @ 10:44:
[...]
Zoek jij voor mij dan even een verklaring op wat OEM betekent?
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 08-06-2004 10:54 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
China Hosting levert inderdaad niet veel vertrouwen op, aangezien China duidelijk heeft aangegeven zich niet veel aan te willen trekken aan de Internationaal geldende rechten op software!igmar schreef op 08 juni 2004 @ 10:27:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Domain ID: D7093339-BIZ Sponsoring Registrar: DIRECT INFORMATION PVT. LTD., (D.B.A. DIRECTI.COM) Domain Status: clientTransferProhibited Registrant ID: DI_433605 Registrant Name: Mary Thomper Registrant Organization: MTH-C LTD Registrant Address1: 238 North Ave. apt. 24 Registrant City: NY Registrant State/Province: NY Registrant Postal Code: 12753 Registrant Country: United States Registrant Country Code: US Registrant Phone Number: +1.4593456235 Registrant Email: ankamkam@yahoo.com
Een fake whois, een yahoo.com email adres, een site die in China draait, en een paar flinke spamruns voor de site. Wat denk je zelf ? Dit is gewoon warez, hier is NIKS legaal aan.
Nu ja, adobe is gewaarschuwd, dus dit Biz domeintje zal binnenkort wel uit de lucht zijn..en hij zal vast wel weer een ander yahoo addresje hebben en een ander Biz/Info domeintje!
[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 08-06-2004 14:56 ]