Toon posts:

Audio bewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Audio of zelfs Video bewerking programma die het volgende kan :

Handmatig vooruit en achteruit spoelen van het bestand per 1 seconde of 1/10de seconde enzovoort. De voorwaarde is dan wel dat die het geluid/video van die seconde of 1/10de seconde gewoon afspeeld.

Alles wat ik tot nu toe heb gevonden kan wel handmatig vooruit en achteruit maar zonder geluid.

Bestaat er een programma die dit kan ?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Als het om video bewerking gaat, dan is Adobe Premiere Pro een kandidaat, want daarmee kun je voor- en achteruit spoelen waarbij het geluid hoorbaar blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tryout versie geinstalleerd en getest maar er komt geen geluid uit als je handmatig vooruit of achteruit gaat per millisecond/seconde

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je zou eens kunnen kijken naar Adobe Audition. Maar ik denk dat die het geluid ook niet laat horen.

[ Voor 37% gewijzigd door Beekforel op 09-06-2004 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid

Ik wil dus zeg maar een interval kiezen van 1 seconde of 0.5 seconde. Dan via een toets zoals rechter pijll dit interval afspelen in chronologische volgorde

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Nou kom je al met andere voorwaarden, want Adobe Premiere Pro speelt daadwerkelijk de audio af als je (heel) langzaam voor en achteruit spoelt. Ik gebruik de pijltjestoetsen nooit, en of je de interval in kan stellen weet ik niet. Je kunt met het knopje boven de jog-wheel (ik weet niet meer hoe dat knopje heet) de video heel langzaam afspelen, zodat je in de audio een bepaald punt op kan zoeken.

Verwijderd

sound forge van sonic foundry doet normaal zijn ding. Geen freeware
Pagina: 1