[XP/IE] Spyware-namespace verwijdert: geen internet!

Pagina: 1
Acties:

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb gister weer eens Ad-Aware gedraaid, hij vond 1/andere namespace, met risico op hoog. Ik heb dat ding dus gelijk gedeleted (kon pas na reboot), het was iets van NewDotNet.

Nu werkt internet niet meer! Weet iemand wat hier aan te doen is, of waar ik die NewDotNet kan terugvinden? Beter wat spyware dan geen internet!

BVD

PS: Stom als ik ben heb ik de Quaraintaine-lijst in Ad-Aware gelijk geleegd...

Verwijderd

Je hebt duidelijk niet gezocht, hier is echt verschrikkelijk veel over te vinden..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Admin General Chat
zoeken met newdotnet

en dan dit topic: Geen internet, kan wel pingen naar IP
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 12:46:
[...]

Had laatst een verklootte WINSOCK dankzij een foutief verwijderde 'newdotnet' installatie. (Wat bijv. Kazaa standaard mee wil installeren). Kon WEL pingen naar inet, maar TCP-verkeer was gewoon onmogelijk...

Opnieuw installeren en correct verwijderen van de newdotnet-executable (stond nog op de PC) en 't werkte weer.

't zijn toch vaak onbewust geinstalleerde ad/spyware apps die pc's van gebruikertjes de verdoemenis in helpen, tsssk...
rundll fout
aphrodisiac schreef op 03 oktober 2001 @ 19:34:
Je moet ff wat veranderen in de registratie van Windows (start -> uitvoeren -> regedit):
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Als het goed is staat hier iets van 'rundll32 c:\windows\newdotnet3_20.dll'. Verwijder deze string en als het goed is heb je dan geen last meer van je foutmelding. Staan er meer van die 'netdotnetX_XX.dll'tjes dan kun je die ook verwijderen.

[off-topic]
Volgens mij is 'NewDotNet' een spyware proggie dat wordt 'geleverd' bij KaZaA. Het kan dus verder geen kwaad dat 'NewDotNet' niet meer wordt geladen.
[/off-topic]
http://www.cexx.org/newnet.htm
Deze moet je goed doorlezen. !!!!

[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 08-06-2004 09:48 ]

Wauw, een sig!