CD na branden een paar keer goed, daarna niet meer

Pagina: 1
Acties:

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoi, sorry voor de vage titel, maar ik wist niks beters :)
Ik zat vandaag een beetje te spelen met mandrake 10. Had het eerst op een cdrw gebrand, verder geen probleem. Toen vroeg linux om de cd, in mijn 1e cd speler (die zit boven een dvd speler, daaronder zit me brander), ik stop me cdrw erin, vaag geluid , zoeeem brt, stil, zoem brrrrrt stil, zo gaat het maar door. Dus ik dacht misschien is me cdrw kapot :? Maar op een gewone cd-r gebrand. Alles maar ff opnieuw geinstallt, maakte verder niks uit, alles ging weer goed :) Maar nou wou ik heb weer een keerjte opnieuw installen (zat een beetje met me instellingen te klote :P) en nou doet mijn cd-r precies hetzelfde, zo'n vaag geluid :( Hij start gewoon op zeg maar als je van cd boot, maar als hij dan het install programma van mandrake in het geheugen wil laden, dan gaat ie zegmaar zoemen! Ik heb dit wel is vaker gehad, maar ik dacht dat me cdrw kapot was, had een andere gebruikt deze keer.

Ik had me Aopen wel een keer geflasht dacht ik, weet het niet zeker kan ook niet zijn, maar hij is nog niet zo oud, hiervoor had ik een philips 8x brandertje, die geen rw's meer kon branden :)
Heeft iemand dit ook wel is gehad, oid? bvd :)

Arch Linux

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Krasjes op de cd waarschijnlijk; tijdens het branden gaat niets fout, hij doet het immers de eerste paar keer. Krasjes icm. een brakke cdrom drive om te lezen zouden dit kunnen verklaren. Die 'ie het wel in de brander of de DVDrom?

• jordz.
sdomburg schreef op 08 juni 2004 @ 01:11:
Krasjes op de cd waarschijnlijk; tijdens het branden gaat niets fout, hij doet het immers de eerste paar keer. Krasjes icm. een brakke cdrom drive om te lezen zouden dit kunnen verklaren. Die 'ie het wel in de brander of de DVDrom?
Hij doet het na een tijdje in allebei niet :( Eerst vroeg hij hem in de dvd-rom, met de cd-rw, die deed het niet (hij deed het toen wel in de brander nog :?) Maar nu doet hij het zelfs niet meer inde brander met mijn cd-r. Terwijl, hij er maar 10 minuutjes ofzo uit is geweest en verder er gewoon ingezeten heeft!

Arch Linux

• sdomburg
joRDzz schreef op 08 juni 2004 @ 01:14:
[...]

Hij doet het na een tijdje in allebei niet :( Eerst vroeg hij hem in de dvd-rom, met de cd-rw, die deed het niet (hij deed het toen wel in de brander nog :?) Maar nu doet hij het zelfs niet meer inde brander met mijn cd-r. Terwijl, hij er maar 10 minuutjes ofzo uit is geweest en verder er gewoon ingezeten heeft!
ALs meerdere lezers 'm niet meer pakken en verder compleet niets met hetd ing gebeurt, kan het alleen nog het erg brak branden van de brander zijn, of (logischer imo) een brakke kwaliteit cd. Neem eens een ander merk cd en probeer het daarmee eens.

• jordz.
sdomburg schreef op 08 juni 2004 @ 01:16:
[...]

ALs meerdere lezers 'm niet meer pakken en verder compleet niets met hetd ing gebeurt, kan het alleen nog het erg brak branden van de brander zijn, of (logischer imo) een brakke kwaliteit cd. Neem eens een ander merk cd en probeer het daarmee eens.
Dat dacht ik dus ook, daarom gooide ik een of ander vaag merk cd-rw ook weg :) Maar die cd-rw die ik nou gebruikte was me beste een philips 4x-12x 700mb :P Ja die cd-r, zijn niet echt merk, maar hebben het al meer dan 50 goed gedaan :) Maja misschien was dit een slechte, haal wel binnenkort een paar goede cd-rw's en dan zal ik is kijken of het blijft :)

offtopic:
weeble :D me want pie :P lo bob! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door jordz. op 08-06-2004 01:22 ]

Arch Linux

• sdomburg
joRDzz schreef op 08 juni 2004 @ 01:21:
[...]

Dat dacht ik dus ook, daarom gooide ik een of ander vaag merk cd-rw ook weg :) Maar die cd-rw die ik nou gebruikte was me beste een philips 4x-12x 700mb :P Ja die cd-r, zijn niet echt merk, maar hebben het al meer dan 50 goed gedaan :) Maja misschien was dit een slechte, haal wel binnenkort een paar goede cd-rw's en dan zal ik is kijken of het blijft :)

offtopic:
weeble :D me want pie :P lo bob! 8)
Hmm, als je ook de media wegstreept blijft er niets meer over waaraan het zou kunnen liggen, tenzij je een zwembad dampende saltpeter in je kamer hebt 8)7. Misschien is er toch op één of andere wijze een defect in de brander ontstaan, zodat de putjes niet diep genoeg gebrand worden ofzo, hoewel dat niet logisch is omdat de cd de eerste paar keer wel gelezen wordt. Misschien heeft iemand anders een idee, eerste keer dat m'n wegstreeptheorie niet werkt en alles wegstreept...

offtopic:
PIE!!!

• jordz.
Nee ik heb geen saltpeter zwembad in me kamer :P Maar ik probeer diezelfde cd-rw te wissen, lukt wel met wat moeite, maar als ik ga branden (al is het op de laagste sneleheid, 4x) dan maakt hij tijdens het branden ook zo'n geluid & ook een error met nero bovenaan, alleen stopt hij dan ook niet met branden en zie ik niet welke error. Ik wou vandaag een nieuwe cd-rw kopen, maar nergens kun je meer 1 700 mb cd-rw kopen! Ja waar ze ze moeten hebben, hadden ze niet meer.

Arch Linux

Pagina: 1