Toon posts:

[linux debian]Problemen met promise ultra 100 ata

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een pctje geinstalleerd met debian 3.0 en in deze pc zit een promise ide controler met daaraan een 40 gb hdd. en los ervan op de normale ide controler heb ik een 4 gb schijfje waar debian op is geinstalleerd maar nu ziet debian de 40 gb schijf niet. Ik ben nog een linux noob en ik heb al op het forum gezocht maar ik kan er weinig over vinden....

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Kernel bakken met ondersteuning voor die controller, of de juiste module laden.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Dan moet je even kernel-souce-<versie> downloaden en dan met behulp van make-kpkg (uit kernel-package) een nieuwe kernel bakken.
Met lspci kan je zien welk type 't is. Het nummer bv. 20268 betekent dat 't type 68 is, en dat staat weer in de kernel configuratie.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er zijn ongeveer 96 resultaten, verdeeld over 3 pagina's.
Er is gezocht op: promise debian
Met promise linux is er vast nog veel meer te vinden, en er op google is vast nog veel meer info te vinden, misschien zelfs wel op de site van promise. Volgens NOS policy - updated 01/04/03 verwachten we hier iets meer concrete zelfwerkzaamheid dan "ik heb op het forum gezocht maar ik kan weinig vinden".
Op internet is genoeg te vinden over drivers toevoegen/kernel compilen in het algemeen en ook wel over promise in het bijzonder. Ook is het handig als je bijvoorbeeld een typenummer geeft ofzo in je startpost, anders moeten we raden en dat schiet niet op :)
Succes!

Dit topic is gesloten.