[Wireless] Fuji + Wireless

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:59
Mocht het topic hier niet thuis horen graag dan een move, dit leek de beste keus.

Ik beschik dus over een Fuji Amilo-D Widescreen laptop met ingebouwde wireless netwerkkaart een: Broadcom wel te verstaan.
Nu heb ik ook nog een SMC 11Mbit en een SMC 54Mbit router staan, deze werkt netjes aangezien hier een netwerk al een tijd enorm goed draait.
Het volgende heeft zich afgespeeld:

Draadloos netwerk werkte voorheen prima en had nooit problemen totdat,de
laptop ging kapot en kreeg dus uiteindelijk een nieuwe, hiermee viel dus geen netwerk uit de lucht te halen maakte niet uit wat ik ook deed. (Ik denk hierbijaan re-install drivers en updates/firmwares)
Ik werk in een pc-shop ik denk das makkelijk even andere router proberen, asus gepakt maar mocht dus niet baten. (leek me ook al sterk na 2 SMC's)
Nou ik denk als laatste oplossing dan toch maar even een andere laptop proberen (weer fuji maar een centrino) ook nakkes nada niets.
Tot mijn verbazing nog een fuji gepakt (weer andere model) en ook deze vind geen netwerken zowel niet met SMC routers als met Asus terwijl het voorheen gewoon goed werkte.
Ik pak een Asus laptop van de plank en voordat die opgestart is heb ik al verbinding.

Ik fuji gelijk gebeld maar ze hadden het nog niet eerder gehoord en de technische dienst gaat eraan werken.(Kan 1 dag duren maar ook 2 weken werd mij verteld.)
Heeft iemand misschien nog suggesties wat ik zou kunnen proberen?
Firmware upgrade van routers heb ik al gedaan en ook de netwerkkaart heb ik al nieuwe/oude drivers voor geprobeerd maar mocht niet baten.

Zodra ik er dus een standaard SMC PCMCIA netwerkkaartje inzet heb ik dus ook verbinding,het zit dus duidelijk in de kaart van fuji/software.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat versta jij onder een netwerk uit te lucht pakken? Welke sniffer tools heb je daar voor gebruikt? Heb je het ook geprobeerd met static instellingen?

Verwijderd

SSH schreef op 08 juni 2004 @ 20:19:
Wat versta jij onder een netwerk uit te lucht pakken? Welke sniffer tools heb je daar voor gebruikt? Heb je het ook geprobeerd met static instellingen?
Hij bedoelt dat windowsXP wireless zooi het netwerk vindt en hij er verbinding mee kan maken, maar winXP vindt geen wlan netwerken.

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 20:22:
[...]

Hij bedoelt dat windowsXP wireless zooi het netwerk vindt en hij er verbinding mee kan maken, maar winXP vindt geen wlan netwerken.
Precies, terwijl er 15cm naast me dus een willekeurig merk laptop staat en die vangt wel het netwerk op.
Echter de fuji laptops weigeren terwijl alles wel goed is/werkt?

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 19:09
Heb je ook al gekeken of je wireless nic in je bios geactiveerd is? Standaard staan ze volgens mij uit!
Ook heb je op somige van die fujitsu dingen een knopje waarmee je de wireless kaart activeert.

[ Voor 21% gewijzigd door mt-cube op 08-06-2004 23:34 ]

• GeeMoney
Slurpie schreef op 08 juni 2004 @ 23:31:
Heb je ook al gekeken of je wireless nic in je bios geactiveerd is? Standaard staan ze volgens mij uit!
Ook heb je op somige van die fujitsu dingen een knopje waarmee je de wireless kaart activeert.
Je bent niet vaker in het BIOS geweest vanm Fuji laptops denk ik?
Het BIOS heeft hier namelijk helemaal geen optie voor en ook is er geen knopje waarmee je de Wireless kaart kan aanzetten (op de widescreen i.i.g. wel bij de Centrino's), Sony heeft dit wel maar Fuji niet.
Kaart is wel netjes geinstalleerd en alles en toch vind ie niets.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 09-06-2004 18:01 ]

Pagina: 1