Helaas ontbreken de specificaties van de CD brander, de I/O controller (mobo) en de IDE configuratie volledig, anders had ik je wellicht een passend antwoord kunnen geven. Dat was nou net niet zo slim van je; een topic in
Opslagmedia & I/O Controllers posten, maar niet vermelden om wát voor OM-hardware het gaat
Wel, er zijn bepaalde merken CD branders die een DMA jumper achterin hebben zitten, zoals AOpen branders. Ga de handleiding na hoe je de jumper moet handelen om DMA ingeschakeld te krijgen. Als de Master/Slave jumpersettings niet overeenkomen met de positie op de kabels, dan komt het ook weleens voor dat DMA weigert te werken. Ga deze dus ook na. In sommige gevallen zijn slechte chipsetdrivers, of juist het gebrek eraan, de oorzaak van dat DMA niet correct wordt gebruikt.
Al deze tips en suggesties staan overigens ook in de FAQ van dit subforum, welke je in principe éérst had moeten doornemen voordat je dit topic had gestart. Dit staat ook helder in het
forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] beschreven. Ik zou deze maar nog eens herlezen om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten
Zie dus ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed?".
[
Voor 4% gewijzigd door
BalusC op 07-06-2004 23:40
]