Krijg CdWriter niet in Ultra DMA

Pagina: 1
Acties:

• JPTrixx
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01-2011
Ik heb een cdwriter 52x32x52 en ik kan maar aan 40x schrijven. Ik heb bij IDE controllers in apparaatbeheer DMA, indien beschikbaar aangezet maar de huidige overdrachtsmodus blijft op PIO staan. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb een 80 pin IDE kabel zitten dus daar zal het ook niet aan liggen.

Alvast bedankt!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wel 52speed certiefied media aan het gebruiken?
Sommige merken CDR's zijn nogal hardnekkig, en laten zien gewoon niet op een hogere snelheid branden...

• JPTrixx
Het zijn 48x cd's dus da zou toch moeten lukken nie? Of toch minstens aan 48x

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Helaas ontbreken de specificaties van de CD brander, de I/O controller (mobo) en de IDE configuratie volledig, anders had ik je wellicht een passend antwoord kunnen geven. Dat was nou net niet zo slim van je; een topic in Opslagmedia & I/O Controllers posten, maar niet vermelden om wát voor OM-hardware het gaat ;)

Wel, er zijn bepaalde merken CD branders die een DMA jumper achterin hebben zitten, zoals AOpen branders. Ga de handleiding na hoe je de jumper moet handelen om DMA ingeschakeld te krijgen. Als de Master/Slave jumpersettings niet overeenkomen met de positie op de kabels, dan komt het ook weleens voor dat DMA weigert te werken. Ga deze dus ook na. In sommige gevallen zijn slechte chipsetdrivers, of juist het gebrek eraan, de oorzaak van dat DMA niet correct wordt gebruikt.

Al deze tips en suggesties staan overigens ook in de FAQ van dit subforum, welke je in principe éérst had moeten doornemen voordat je dit topic had gestart. Dit staat ook helder in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] beschreven. Ik zou deze maar nog eens herlezen om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten B)

Zie dus ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed?".

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 07-06-2004 23:40 ]

• JPTrixx
BalusC schreef op 07 juni 2004 @ 23:40:
Wel, er zijn bepaalde merken CD branders die een DMA jumper achterin hebben zitten, zoals AOpen branders. Ga de handleiding na hoe je de jumper moet handelen om DMA ingeschakeld te krijgen. Als de Master/Slave jumpersettings niet overeenkomen met de positie op de kabels, dan komt het ook weleens voor dat DMA weigert te werken. Ga deze dus ook na. In sommige gevallen zijn slechte chipsetdrivers, of juist het gebrek eraan, de oorzaak van dat DMA niet correct wordt gebruikt.

Al deze tips en suggesties staan overigens ook in de FAQ van dit subforum, welke je in principe éérst had moeten doornemen voordat je dit topic had gestart. Dit staat ook helder in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] beschreven. Ik zou deze maar nog eens herlezen om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten B)

Zie dus ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed?".
Ik heb dus wel degelijk eerst de faq gelezen en de search gebruikt en gelijkaardige posts gevonden maar ik heb het probleem hier nog niet kunnne oplossen.
Mijn writer is een BTC en ie zit als sec IDE slave.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

JPTrixx schreef op 08 juni 2004 @ 00:06:
maar ik heb het probleem hier nog niet kunnne oplossen.
Meld dat dan ook in de topicstart. Nou heb ik een heel reply voor niks zitten intikken :/ Meld ook wát je überhaupt hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten. Dat weten we nog steeds niet namelijk. Herlees dus maar het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/]. Daarin staat beknopt beschreven hoe je een topicstart moet voorbereiden en hoe je een fatsoenlijk en compleet topic zou moeten starten :) Dit is in ieder geval niet de manier.

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 08-06-2004 00:22 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

The Third Man

The Third Jellyfish

- Zit er op sec IDE master wellicht een PIO-only apparaat?
- Zit er achter op de brander een jumper die eraf kan (niet de Master/Slave/CS-jumper maar nog één)
- Heb je chipset drivers geïnstalleerd?

Verder mag je wel met wat meer info komen als je tenminste verwacht dat wij snel je probleem oplossen.

Verwijderd

Mijn writer is een BTC en ie zit als sec IDE slave.
Windows heeft een wonderlijke manier om drives in (U)DMA modus te zetten, vaak gaat het als slave fout. Zet de drive eens als master of forceer evt. DMA terug aan. Kijk ook in je Windows logfiles of er ATA gerelateerde errors in staan.
http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/IDE-DMA.mspx
http://support.microsoft.com/?kbid=817472
http://www.michna.com/kb/WxDMA.htm
Pagina: 1