Hallo,
Ik hoop dat ik dit topic in het goede onderwerp geplaatst heb. Zat namelijk te twijfelen tussen Scripting en deze.
Sinds enige dagen ben ik bezig met een inlogscript. Dit script zorgt ervoor dat er mappings aangemaakt worden en verwijderen worden. Dit werkt allemaal prima.
Het belangrijkste voor mij is dat de map 'Mijn Documenten' en 'Mijn afbeeldingen' op de Z: (Homedir) van de gebruikers komt te staan. Dit heb ik in mijn script verwerkt. Tijdens het inloggen wordt het script ook uitgevoerd. Zonder enige fouten. Ga ik dan kijken in het register. Dan staan de sleutels ook op de waarde 'Z:\Mijn Documeten' zoals het hoort. Alleen kijk op mijn Z: schijf of ik sla iets op dan wordt alles op de oude C:\... locatie opgeslagen en zijn de sleutel in het register gewijzigd naar de oude C:
Hieronder mijn script:
option explicit
Dim systeem, netwer
Dim Current_afb, New_afb, shell
Dim Current_mijn, New_mijn
Set systeem = WScript.CreateObject("scripting.FileSystemObject")
Set netwerk = WScript.CreateObject("wscript.network")
Set shell = wscript.createobject("wscript.shell")
Current_mijn = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\Personal"
Current_afb = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\My Pictures"
' Aanmaken mappings
If systeem.DriveExists("y:") Then
netwerk.RemoveNetworkDrive("y:")
End If
If systeem.DriveExists("x:") Then
netwerk.RemoveNetworkDrive("x:")
End If
If systeem.DriveExists("w:") Then
netwerk.RemoveNetworkDrive("w:")
End If
If systeem.DriveExists("s:") Then
netwerk.RemoveNetworkDrive("s:")
End If
netwerk.MapNetworkDrive "y:","\\server01\Documentation"
netwerk.MapNetworkDrive "x:","\\server01\Studie"
netwerk.MapnetworkDrive "w:","\\server01\Data"
netwerk.MapnetworkDrive "s:","\\server01\Temp"
'Aamaken van de map Mijn Afbeeldingen op de Homedrive van de gebruiker
New_mijn = shell.regWrite(Current_mijn, "Z:\Mijn documenten")
New_Afb = shell.regWrite(Current_afb, "Z:\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen")
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of iemand die het probleem zelf ook heeft gehad?
Ik hoop dat ik dit topic in het goede onderwerp geplaatst heb. Zat namelijk te twijfelen tussen Scripting en deze.
Sinds enige dagen ben ik bezig met een inlogscript. Dit script zorgt ervoor dat er mappings aangemaakt worden en verwijderen worden. Dit werkt allemaal prima.
Het belangrijkste voor mij is dat de map 'Mijn Documenten' en 'Mijn afbeeldingen' op de Z: (Homedir) van de gebruikers komt te staan. Dit heb ik in mijn script verwerkt. Tijdens het inloggen wordt het script ook uitgevoerd. Zonder enige fouten. Ga ik dan kijken in het register. Dan staan de sleutels ook op de waarde 'Z:\Mijn Documeten' zoals het hoort. Alleen kijk op mijn Z: schijf of ik sla iets op dan wordt alles op de oude C:\... locatie opgeslagen en zijn de sleutel in het register gewijzigd naar de oude C:
Hieronder mijn script:
option explicit
Dim systeem, netwer
Dim Current_afb, New_afb, shell
Dim Current_mijn, New_mijn
Set systeem = WScript.CreateObject("scripting.FileSystemObject")
Set netwerk = WScript.CreateObject("wscript.network")
Set shell = wscript.createobject("wscript.shell")
Current_mijn = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\Personal"
Current_afb = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\My Pictures"
' Aanmaken mappings
If systeem.DriveExists("y:") Then
netwerk.RemoveNetworkDrive("y:")
End If
If systeem.DriveExists("x:") Then
netwerk.RemoveNetworkDrive("x:")
End If
If systeem.DriveExists("w:") Then
netwerk.RemoveNetworkDrive("w:")
End If
If systeem.DriveExists("s:") Then
netwerk.RemoveNetworkDrive("s:")
End If
netwerk.MapNetworkDrive "y:","\\server01\Documentation"
netwerk.MapNetworkDrive "x:","\\server01\Studie"
netwerk.MapnetworkDrive "w:","\\server01\Data"
netwerk.MapnetworkDrive "s:","\\server01\Temp"
'Aamaken van de map Mijn Afbeeldingen op de Homedrive van de gebruiker
New_mijn = shell.regWrite(Current_mijn, "Z:\Mijn documenten")
New_Afb = shell.regWrite(Current_afb, "Z:\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen")
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of iemand die het probleem zelf ook heeft gehad?