[dual monitor] refresh rates probleem

Pagina: 1
Acties:

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week de beschikking over twee monitoren, dus die wilde ik natuurlijk allebei aansluiten op m'n 9600 pro. Het gaat hier om een Iiyama S700JT1 (17") en een oude Sony 15" die binnenkort word vervangen voor een 21" :9~

Dat is opzich prima gelukt, maar nu kan ik niet twee refresh rates instellen. Dit heeft tot gevolg dat ik nu op 70 hz draai, omdat de oude 15 " niet meer aan kan, terwijl de Iiyama op 85 hz kan draaien. Voor de duidelijkheid: ik kan wel 85 hz instellen, maar als ik even later weer kijk, staat ie weer op 70 hz :(

Kan dit gewoon niet omdat de videokaart/winXP dit niet aankan, of ben ik ergens een instelling vergeten ofzo? Ik heb via de search/google eigenlijk niemand gevonden die dit ook heeft, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Heb je je instelling op span of dual view staan?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
en ultramon al geprobeert:
http://www.realtimesoft.c...tour/display_profiles.asp
daar kun je een display profile aanmaken waar je o.a. refresh rate kunt instellen.

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik weet niet hoe het heet, maar op de tweede monitor wordt het bureablad zeg maar uitgebreid. Dus zelfde achtergrond als scherm 1, maar je kan er venster heen slepen, zodat je meer ruimte hebt.

@ge-flopt: ik zal daar morgen eens naar kijken, maar eigenlijk wil ik liever niet een apart programmaatje gebruiken, tenzij het niet anders kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Haan op 07-06-2004 23:18 ]

Verwijderd

Download op z'n minst even de nieuwste nVidia drivers van nvidia.com. Daarin zitten wat handige dingen voor dual monitor setups. Grote kans dat het dan beter gaat.

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 23:19:
Download op z'n minst even de nieuwste nVidia drivers van nvidia.com. Daarin zitten wat handige dingen voor dual monitor setups. Grote kans dat het dan beter gaat.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee, het gaat hier om een Radeon 9600 pro (zie startpost) :> Maar ik gebruik al de laatste drivers (omega versie)

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
probeer de refreshrate in te stellen bij de het ATI-deel van de beeldscherm eigenschappen, niet bij het generieke Windows deel. Heeft bij mij in het verleden ook vaker voor problemen gezorgd dat Windows goed ingesteld was, maar de ATI driver dat toch weer override.

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik heb nu dat UltraMon geïnstalleerd, maar ook daarmee springt ie hardnekkig terug naar 70 hz. Wel een mooi programmaatje trouwens.

Bij de ati instellingen kan ik nergens een refresh rate instellen, alleen wel of geen DCC-informatie van het scherm gebruiken, maar dat heeft geen effect :(

Heeft iemand nog ideeën, of kan dit gewoon niet :/

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
*kick en update:

Ik heb intussen m'n nieuwe scherm, een oude Philips 20 inch CRT, die dus wel op 85 hz kan draaien..
Maar het bizarre is dat bij OOK terug springt naar 70 hz, als ik een game heb gespeelt :( Bij het opstarten is het dus wel gewoon netjes 85.. Hoe kan dit nou?

Pagina: 1