Hoe 0-moderaties in Microsoft-nieuws voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Topicstarter
Ik ben naar 0 gemod. :'( Ik ben kennelijk zo stom geweest in dit bericht iets mbt. Microsoft te zeggen wat een ander niet aanstaat. Die schopte mij onmiddelijk van 1 naar 0: onzichtbaar. En ik ben niet de enige.

Dit lijkt 'normaal' in nieuws over Microsoft, rechtzaken e.d. (begin ik eindelijk te merken).

Ik had echter het wellicht misplaatste idee dat het wel een aardig argument betrof. :)

Ik leer hier in ieder geval het volgende. Iedereen die zulks met redelijke zekerheid in dit soort heftige-emoties-losmakende nieuwsberichten wil voorkomen doet voortaan het volgende (ik had punt 3 en 4 verzuimd).

1. In je Tweakers begintijd niet op nieuws over Microsoft reageren;
2. Een redelijk karma opbouwen mbv. andere nieuwsberichten;
3. Inloggen vóór je op een Microsoft-gerelateerd nieuwsbericht reageert;
4. Zodoende je begin-score op 2 zetten;
5. Als dan 2 opeenvolgende moddereters je omlaag (naar 0) schoppen, dan is het waarschijnlijker dat je dit ook daadwerkelijk had verdient. ;)

Wellicht kan dit als ironische noot in de FAQ. :Y)

Iemand heeft mij en enkele anderen inmiddels weliswaar opgewaardeerd, maar het ging me om het vermelden van dit uiterst inzichtvolle voorkomings-recept... O-)

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Kijk dat is nu het leuke aan een moderatiesysteem waar iedereen deel aan kan nemen. De ene vind jouw reactie overbopdig maar het gros zal hem zoals hij nu staat, op +2 goed vinden staan :).

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Hoe 0-moderaties in Microsoft-nieuws voorkomen
Meld het hier op TMF, en er zullen ongetwijfeld een aantal objectieve modders inspringen, daarmee voorkom je die 0-moderatie weliswaar niet, maar je zorgt wel dat de reactie naar een juiste score getild word :).
Philosocles schreef op 07 juni 2004 @ 22:25:
Iemand heeft mij en enkele anderen inmiddels weliswaar opgewaardeerd, maar het ging me om het vermelden van dit uiterst inzichtvolle voorkomings-recept... O-)
Wat een schavuiten hé? :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16
Het is inderdaad een beetje TE subjectief aan het worden. Het lijkt wel of iedereen die iets positiefs te zeggen heeft over Microsoft meteen omlaag gemodereerd wordt:

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1052833 +3 inzichtvol (tegen MS)
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1052973 +1 troll (vindt dat MS wel een punt heeft, waarom nou 'n troll??)
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1052993 +4 behulpzaam
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1053045 +1 overbodig

'k Zie het ook vaak. Mensen die begrip hebben voor MS worden meteen 'eruitgeknikkerd' mensen die juist tegen MS zijn, die krijgen standaard 3 à 4 punten. Moeten jullie je nou zo erg laten kennen? Beetje zielig hoor. Net alsof MS nooit wat goed gedaan heeft... juist door MS zijn er nu zoveel mensen die een beetje met een computer overweg kunnen. Zelfs mijn oma snapt het nog redelijk.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Philosocles schreef op 07 juni 2004 @ 22:25:
1. In je Tweakers begintijd niet op nieuws over Microsoft reageren;
2. Een redelijk karma opbouwen mbv. andere nieuwsberichten;
3. Inloggen vóór je op een Microsoft-gerelateerd nieuwsbericht reageert;
4. Zodoende je begin-score op 2 zetten;
5. Als dan 2 opeenvolgende moddereters je omlaag (naar 0) schoppen, dan is het waarschijnlijker dat je dit ook daadwerkelijk had verdient. ;)
Je hebt enkele vuistregels waar je mee te maken hebt mbt modereren. Is iets censuur? Wijzig je de democratische verdeling van modpoints? Maak je op een andere manier onderscheid tussen users? Is het betuttelend/politiek correct? Kost het buitensporig veel werk om een randgeval te voorkomen? Is het subjectief? enz enz

Met deze meetlat kunnen we erg veel dingetje afschieten, maar wat erdoorheen komt, wordt geimplementeerd omdat het werkbaar is. Ik hoop dat je kan zien waarom al je 5 punten redelijkerwijs niet eerlijk zijn (alhoewel 4 gewoon mag).
Er zijn uitzonderingen, zoals blijkt uit de PM die de democratische verdeling onderuit haalt, zodoende doen we dat zeeeeer beperkt. In dit soort topics willen 'we' nog wel eens langswandelen, iets wat ik vanmiddag nog eens ga doen.

Nu geef ik je een gedachte terug: stel je eens de tag +1-MS-heaumeau voor die je kan plaatsen bij een Pro-MS post? Of een -1-M$ tag voor...

[edit]
TRON schreef op 08 juni 2004 @ 09:20:
Zelfs mijn oma snapt het nog redelijk.
An sich een goed punt, maar hoevaak kan je bij je oma spyware/virussen verwijderen?

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 08-06-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Aan het worden? Het is niets nieuws hoor. Al sinds jaar en dag wordt MS hier verguisd. Modden op mening zou eigenlijk helemaal niet moeten, maar het gebeurt herlaas maar al te vaak. Meer dan de scores weer rechttrekken kun je helaas niet doen.

Edit: reactie op TRON, Ecta kwam er tussendoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Polaris op 08-06-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
polaris schreef op 08 juni 2004 @ 09:44:
Aan het worden? Het is niets nieuws hoor. Al sinds jaar en dag wordt MS hier verguisd. Modden op mening zou eigenlijk helemaal niet moeten, maar het gebeurt herlaas maar al te vaak. Meer dan de scores weer rechttrekken kun je helaas niet doen.

Edit: reactie op TRON, Ecta kwam er tussendoor.
Idd, en dat is juist zo triest eigenlijk. Dat soort mensen moeten zich in mijn ogen niet professioneel noemen (als ze dat al doen). Nofi voor de mensen die WEL professioneel zijn en hun eerlijke mening geven.
Ecteinascidin schreef op 08 juni 2004 @ 09:41:
[...]
An sich een goed punt, maar hoevaak kan je bij je oma spyware/virussen verwijderen?
Inderdaad, HEEL vaak omdat ze OF eigenwijs is, OF niet doet wat ik zeg. Maar goed, dat haalt niet weg dat mensen objectief moeten modden natuurlijk. Dit heeft toch weinig te maken met deze discussie?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op 08 juni 2004 @ 09:41:
[...] Ik hoop dat je kan zien waarom al je 5 punten redelijkerwijs niet eerlijk zijn (alhoewel 4 gewoon mag).
Mijn 5 punten waren nogal ironisch bedoeld, ik hoop dat je dat alsnog ziet. :)
polaris schreef op 08 juni 2004 @ 09:44:
In de betreffende nieuwspost zag ik het aan beide kanten gebeuren. Je hebt corrupte moddereters zowel onder de MS-lovers als de MS-haters. Zowel mensen die een goed punt hadden ten bate van Microsoft's standpunten als daartegen, werden genadeloos neergesabeld.

Uiteraard allebei even fout. In een ideale Tweakers-world zou het meta-mod botje weer genadeloos met zulke moddereters afrekenen. Werkt die niet goed, of is hij misschien op vakantie of zo? Of moeten we 'm nog eens speciaal op Microsoft nieuws tweaken? :+

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Philosocles schreef op 08 juni 2004 @ 14:43:
Werkt die niet goed, of is hij misschien op vakantie of zo? Of moeten we 'm nog eens speciaal op Microsoft nieuws tweaken? :+
Hij werkt wel, maar je fout wordt gedeeld door je totalen. Ik zal 'm nooit meer in beweging kunnen krijgen door een MS-draadje te verkloten zoals meerdere mods.

We hebben daarom een semimetasubmodbotmod en zodra er een Microsoft in de titel van de nieuwspost staat, gaan deze vanzelf langs met wat modpunten. Voor de noodgevallen hebben we een pseudoquasisemimetasubmodbotmodmachine en deze openen een topic in TMF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
LOL :D

Pagina: 1