Toon posts:

Klokchip type ?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag van een NEWBIE.
Die klokchip is dat een vierkant plaatje met afgeschuinde hoekjes ?
Ik zoek nl. het type nr. van die klokchip.
I.v.m. met opklokken van m'n systeempje m.b.v. het programma SOFT FSB. Dit programma heeft nl. niet m'n mobo in z'n rijtje staan (Award).

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Een Award mobo:? Weet je dat heel zeker? Award is een fabrikant van mobo bios chips, maar ik heb nog nooit gehoord van een Award mobo.

Verwijderd

Hij zal het BIOS bedoelen. Maar Award mobo's bestaan niet.

Verwijderd

Topicstarter
|:( Sorry, klopt inderdaad, het is geen mobo van Award. Maar ik bedoel Award BIOS.
Maar is dat die klokchip wat ik bedoel. Je weet wel dat plaatje met afgeschuinde hoekjes.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op zaterdag 23 december 2000 00:20 schreef M-Vibe het volgende:
|:( Sorry, klopt inderdaad, het is geen mobo van Award. Maar ik bedoel Award BIOS.
Maar is dat die klokchip wat ik bedoel. Je weet wel dat plaatje met afgeschuinde hoekjes.
Ik zou eff sandra 2001 installen,
en dan eff rustig stap voor stap doornemen
wat je in je systeem heb zitten, en dan de help & tips lezen enzo.
Daar leer je toch redelijk veel van, en het is dan meteen met betrekking op je systeem, dus lees je ook niet 500 pagina's onzin. Verder weet je dan meteen wat voor mobo/chipset/bios/busses/slots/ram/etc je hebt. Handig als je overclocken wilt.
Naast sandra, moet je maar naar de websites v/d vendors gaan van je spul. dus award iets? bios waarschijnlijk, handig, eff laatste versie bekijken en dan features bestuderen.
Lekker brain inputten met data en ondertussen begrijpen waarmee je bezig bent.
Misschien stom, zeggen anderen, maar zo leer ik mezelf toch dageljks wat.
Ach, houd me v/d straat.

http://mrfloris.com