Index foto beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Hallo,
Ik had wat foto's verwijderd, en toen ook weer gerecoverd, maar nu kan ik ze niet meer openen. Ik vermoed dat de index beschadigd is omdat het bestand nog wel groot is. Weet jij er een progje voor om die weer goed te maken?
Peter

m'n excusus als ik toch het verkeerde sub-forum heb gekozen.

[ Voor 14% gewijzigd door PeterEs op 07-06-2004 22:14 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Waar gaat het hier om? Gaat het om een specifieke camera waarmee je dit gedaan hebt? Gaat het om een Windows-computer? Zou je wat meer informatie willen geven, zodat we je kunnen helpen?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• PeterEs
nou ik zal proberen wat meer informatie te geven.

Het zijn eigelijk geen foto's maar afbeeldingen.
Zijn niet door 1 dezelfde camera gemaakt.
OS win XP Prof SP1
Ge recovered met Easy recovery Profesional 6.01

mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel.

de afbeeldingen stonden dus op me HD niet op een geheugenkaartje of memorystick.

[ Voor 18% gewijzigd door PeterEs op 07-06-2004 23:00 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, we willen standaard alles weten, dus vertel het maar meteen...

Wat bedoel je met afbeeldingen? Neem aan dat je ze met een fototoestel hebt gemaakt ==> zijn dus foto's?
Welk bestandsformaat zijn de bestanden?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

markvt

Peppi Cola

probeer anders getdataback eens - http://www.runtime.org/
Wel die hdd loshalen en er niets meer op schrijven voor het beste resultaat uiteraard..

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Min ervaring is dat Photoshop deze foto's nog vaak kan openen...give it a try zou ik zeggen.

leoaq.fm // Jeune Loop

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat de grootte klopt, zegt niet zo veel; het is best mogelijk dat verkeerde data terecht is gekomen in het geredde bestand (bits die zijn overschreven / gebruikt zijn voor iets anders).

En ik hoop inderdaad dat je de geredde data hebt geschreven naar een andere partitie, anders heb je best pech als ook photoshop er niets mee kan...

Bekijk het even met een hex editor en vergelijk het (begin) met een bestaand bestand.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Misschien kan je hier nog iets mee?!

http://www.z-a-recovery.com/digital_image_recovery.htm

Wees consequent, maar niet altijd

• PeterEs
het zijn foto's en afbelldingen. van die dingen die kom je tegen op internet en die vind je dan leuk/grappig en die sla ja dan op.

nog even voor de duidelijkheid:
ik heb de bestanden al gerecoverd, dus aan programma's heb ik helaas niets.

Ik heb de bestanden op een andere partitie gezet.

Hex editor :? wat mag dat wezen?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Daarmee zie je de inhoud van een bestand in hexadecimale code (0 t/m 9 en A t/m F). Theoretisch kan een foto er zo uit zien:
code:
1
2
3
0E45A757D
CC822B941
D00EA671B

Alleen dan een stukje langer ;)

Maarre, kun je niet 1 van die bestanden even uploaden oid, dan kan ik kijken of je ze kan openen met Photoshop.

leoaq.fm // Jeune Loop

• PeterEs
hoe kan ik de "hex" bekijken dan? welk programma?

Uploaden heeft wijnig zin, want ik heb ook al gekeken met photoshop

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Neem een Hexeditor en open het bestand:

Een Jpeg, begint normaliter met "ÿ0ÿá JFIF" als je dit niet in het jpeg bestand kan terugvinden, is de foto verloren. Als je het wel kan terug vinden moet je alles voor deze term wegknippen, en dan kan je hem weer openen.

Bij BMP files begin header : BMÖÃ

[ Voor 9% gewijzigd door djexplo op 08-06-2004 13:27 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

PeterEs, dit soort kennis valt eigenlijk gewoon binnen het pakket basis-kennis dat je als tweaker moet hebben. Probeer in het vervolg een term even door Google te halen en je weet snel genoeg wat er bedoeld wordt :) We kunnen niet alles voor je uitkauwen ;)

Ik denk trouwens dat het inderdaad verstandig is om ergens een bestand te uploaden. Het blijft voor ons een beetje gissen wat er precies fout gaat; met een voorbeeld kunnen we je snel vertellen of er nog wat te redden valt. Overigens heb je grote kans dat alles gewoon corrupt is....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• PeterEs
ik heb er 5 geopend, alle 5 begonen ze niet met ÿ0ÿá JFIF. Ik heb het maar opgegeven, jammer :'(

hartelijk dnak voor alle reacties!
Pagina: 1